۰
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۶
وزیر خارجه ژاپن:

کره شمالی باید به تعهدات خود پایبند باشد

وزیر خارجه ژاپن امروز تاکید کرد که کره شمالی باید به تعهداتی که در گذشته درباره برنامه موشکی و هسته‌ای خود و همچنین اتباع خارجی ربوده شده در این کشور داده است، پایبند باشد
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، "فومیو کیشیدا" وزیر خارجه ژاپن در کنفرانس خبری مشترک خود با "جان کری" همتایی آمریکایی خود در توکیو تاکید کرد که کره شمالی باید به تعهداتی که در گذشته درباره برنامه موشکی و هسته‌ای خود و همچنین اتباع خارجی ربوده شده در این کشور داده است، پایبند باشد.
وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری گفت: گزینه‌های مشخصی برای "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی وجود دارد.
کری همچنین با اعلام حمایت خود از ژاپن تاکید کرد که واشنگتن به دفاع از این کشور متعهد است و مخالف هر گونه اقدام قهر‌آمیز چین برای به دست گرفتن کنترل جزایر مورد مناقشه است.
در سال‌های گذشته چین و ژاپن بر سر حاکمیت این جزایر که در ژاپن با عنوان "سنکاکو" و در چین با عنوان "دیائویو" شناخته می‌شوند دچار تنش‌های زیادی بوده‌اند. هم‌اکنون این جزایر تحت کنترل ژاپن قرار دارند.
اظهارات کری و حمایت قاطعانه وی از متحد آمریکا در منطقه شرق آسیا یعنی ژاپن تنها یک روز پس از آن بیان می‌شود که وی وعده داد همکاری‌های آمریکا و چین در مورد مسائل دوجانبه به مرحله‌ جدیدی رسیده است.
کد مطلب: 27448
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *