۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۲

آغاز انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه

مردم پاراگوئه امروز (یکشنبه) در حالی برای تعیین رئیس جمهور خود به پای صندوق‌های رای رفتند که از این انتخابات به عنوان کلیدی برای بازگرداندن اعتبار دموکراتیک در این کشور یاد می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، یک تاجز ثروتمند ۵۶ ساله که کاندیدای حزب "کلورادو" است، در اکثر نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری امروز پیش‌رو بوده است.
هوراسیو کارتز، تاجر ثروتمند ۵۶ ساله که تازه وارد عرصه سیاست پاراگوئه محسوب می‌شود، تایید کرده است که تا چهار سال پیش در انتخابات شرکت نمی‌کرد اما وی متعهد شده تا چهره‌ای جدید از حزب خود که تاریخچه‌ای طولانی از فساد در کارنامه خود دارد، به نمایش بگذارد.
وی کاندیدای حزب کلورادو محسوب می‌شود و در اکثر نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری امروز پیش‌رو است. اما "افرین آلگره" از حزب لیبرال به عنوان دو کاندیدای پیشتاز در میان ۱۰ نامزد هستند.
مردم پاراگوئه احتمالا در انتخابات تلاش می‌کنند تا حزب کلورادو را به مقام ریاست جمهوری بازگردانده و این حزب راست میانه را جایگزین چپگرایان کنند. ریاست ۶۰ ساله چپگرایان با برکناری فرناندو لوگو، رئیس جمهوری پارگوئه به اتمام رسید.
رقیب اصلی کارتز در انتخابات "افرین آلگره"، وکیل و سیاستمدار ۵۰ ساله در حزب حاکم لیبرال است. استیضاح جنجالی فرناندز لوگو در این کشور تحریم‌های دیپلماسی علیه پاراگوئه به همراه داشت. این تحریم‌ها تا جایی پیش رفت که عضویت پاراگوئه در سازمان‌هایی از جمله بلوک تجاری آمریکای جنوبی موسوم به «مرکوسور» به حالت تعلیق درآمد.
فرناندو لوگو که خود را به عنوان یه سوسیالیست معرفی می‌کند از سوی ائتلاف احزاب چپگرا و حزب لیبرال راست میانه حمایت می‌شد. لوگو اسقف سابق کاتولیک در حالی در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۸ استیضاح شد که کنگره وی را به خاطر عدم نظارت و رسیدگی به درگیری‌های مسلحانه در یک منطقه محکوم کرد. در این درگیری ۱۷ مامور پلیس و کشاورز روستایی کشته شدند.
کارتز و آلگره متعهد شده‌اند تا اصلاحات ارضی صورت دهند.
کد مطلب: 28059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *