۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
نماينده مردم مرند؛

سياست افزايش جمعيت را بايد عملي كرد

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در هر جامعه‌اي با افزايش اميد به زندگي و افزايش تعداد پيرسالان بايد متوجه اين مساله بود كه نياز به جواناني وجود دارد كه پيرسالان را حمايت كنند.
سياست افزايش جمعيت را بايد عملي كرد
محمد حسن‌نژاد عضو نماينده مردم مرند و عضو كميسيون اقتصادي مجلس  گفت: تا به حال تلاش‌هايي براي تنظيم جمعيت صورت گرفته است اما هيچ كدام از آنها مربوط به كنترل جمعيت نبوده است، در همين راستا بايد به اين نكته توجه شود كه كيفيت جمعيت نبايد فداي كميت آن شود.

وي اظهار كرد: آنچه كه تا به حال در مورد مسائل جمعيتي مطرح بوده است بيشتر به تنظيم جمعيت پرداخته است.

حسن‌نژاد ادامه داد: مواد درسي كه در اين رابطه در دانشگاه‌‌ها تدريس مي‌شود هم اغلب در مورد كنترل بارداري‌هاي ناخواسته بوده است نه در مورد كنترل جمعيت.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تا به حال تمركز بر تنظيم جمعيت بوده است نه كم كردن آن، گفت: بودجه‌اي كه در اين راستا اختصاص پيدا مي‌كند هم متعلق به تنظيم جمعيت است، بنابراين سياست كم كردن جمعيت تاكنون اجرايي نشده است.

نماينده مردم مرند در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بودجه‌هاي مربوط به تنظيم جمعيت بايد سر جايشان بماند و ما مي‌توانيم سياست كنترل و افزايش جمعيت را در همين راستا عملي كنيم.

حسن‌نژاد با اشاره به وضعيت كشورهايي مانند سوئيس و اسكانديناوي كه دچار رشد منفي جمعيت هستند، گفت: در حال حاضر ما با معضل جمعيت جوان روبرو هستيم به طوري كه هرم جمعيتي ما در سن ۲۴ تا ۳۲ سال بسيار بزرگ است، يك نگاه اين است كه اين افراد ازدواج مي‌كنند و هر كدام صاحب دو بچه مي‌شوند و ما جمعيت را ثابت نگه مي‌داريم اما اگر اينها ازدواج نكنند و يا صاحب بچه نشوند همين جوانان فردا پير خواهند شد و ما مشكل پيري جمعيت خواهيم داشت.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در پايان در مورد تاثيرات اقتصادي اجراي سياست‌هاي افزايش جمعيت گفت: هنوز براي اظهارنظر در اين مورد بسيار زود است، بايد كار كارشناسي انجام شود و بررسي‌هاي لازم صورت گيرد و بعد از آن اظهارنظر اقتصادي كنيم.
کد مطلب: 2912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *