۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۲
به دلیل نبود موزه؛

آثار باستانی از خانه‌های شهرستان میانه سرقت شد

آثار باستانی - شهرستان میانه
وقتی از موزه خبری نباشد، مردم عتیقه‌هایشان را در خانه نگه می‌دارند و آنوقت سروکله دزدی پیدا می‌شود و بدون دردسر عتیقه‌ها را می‌برد. این همان اتفاقی است که در شهرستان میانه رخ داد.
آثار باستانی از خانه‌های شهرستان میانه سرقت شد
سارقان از نبود موزه در شهرستان میانه و نگهداری اشیاء تاریخی در خانه شهروندان این شهر استفاده کردند و تعدادی از عتیقه‌های مربوط به این شهرستان را از خانه یکی از شهروندان به سرقت بردند.

«محمد علی مددی»، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به CHN گفت: «چندی پیش سارقان با مراجعه به خانه فردی به نام آقای ستوده بعد از ضرب و جرح و بستن دست و پای او، اشیاء تاریخی که در منزل وی وجود داشت به سرقت بردند.»

این عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس نهم در ادامه گفت: «با پیگری‌های رئیس اداره میراث آذربایجان شرقی و اداره اطلاعات میانه، سارقان بعد از چند هفته دستگیر شدند و آثار باستانی ربوده شده به مکانی امن انتقال یافت.»

او با انتقاد از وضعیت میراث فرهنگی شهرستان میانه، تصریح کرد: «در شهرستان میانه موزه‌ای برای نگهداری اشیاء تاریخی وجود ندارد و معمولاً این اشیاء توسط شهروندان در منازل نگهداری می‌شود. همچنین میانه از داشتن اداره‌ای برای رسیدگی به بحث‌های میراث فرهنگی و تاریخی شهر بی‌نصیب است و به این دلیل میراث فرهنگی شهر وضعیت خوبی ندارد.»

به گفته نماینده میانه پس از سرقت آثار باستانی مسئولان سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفتند تا اداره میراث فرهنگی و گردشگری را در این شهر مستقر کنند که ساختمان شورای شهر میانه برای بهره‌برداری این موضوع در نظر گرفته شده‌است. همچنین در حال حاضر موزه‌ای برای نگهداری آثار تاریخی شهرستان میانه در حال ساخت است.
کد مطلب: 295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *