۰
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۳
کدخدایی: حضور مجرمانه بوده، به قوه قضائیه اعلام کردیم

بالا گرفتن کار حضور احمدی نژاد در وزارت کشور

آیا قوه قضائیه برای نخستین بار یکی از روسای جمهوری را احضار کرده و تحت تعقیب قرار خواهد داد؟
بالا گرفتن کار حضور احمدی نژاد در وزارت کشور
توصیه‌های مشاوران حقوقی احمدی‌نژاد انگار این بار برایش خوش‌یمن نبوده اند، حالا همراهی احمدی‌نژاد با مشایی برای ثبت نام در انتخابات وضعیت پیچیده‌تری پیدا کرده و در جدیدترین تحول، سخنگوی شورای نگهبان این کار را واجد عنوان مجرمانه و قابل تعقیب قضایی دانست.

به گزارش فریادگر وقتی در آخرین لحظات ثبت نام نامزدها مشایی وارد ستاد انتخابات شد، او یک همراه سرشناس داشت، سرشناس‌تر از تمام همراهانی که تا این لحظه آمده بودند و او کسی نبود جز رئیس دولت، محمود احمدی‌نژاد. احمدی‌نژاد با حضور در کنار یک کاندیدا به عنوان رئیس دولت، رکورد تازه‌ای از خود به جا گذاشت و ثابت کرد هنوز هم فراتر از تمام قواعد و اصول است.

احمدی‌نژاد پس از ثبت نام مشایی به همراه او در کنفرانس خبری حضور پیدا کرد، تا از این حیث مشایی استثنایی‌ترین کنفرانس خبری را هم داشته باشد. او در این کنفرانس اعلام کرد مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی.
برای خواندن متن کامل این کنفرانس این‌جا کلیک کنید.

در همان بدو حضور احمدی‌نژاد در وزارت کشور این اقدام از چشم خبرنگاران دور نماند و آن‌ها نخست به سیدصولت مرتضوی و سپس به خود احمدی‌نژاد غیرقانونی بودن این کار را متذکر شدند. همین شد که پیش از شروع کنفرانس، احمدی‌نژاد آهسته پیش گوش مشایی نجوا کرد: «شما بگید منم مرخصی گرفتم امروز». ترفندی برای این که شاید بار حقوقی حرکت وی زائل شود.
برای تماشای فیلم این حرف در گوشی، این‌جا کلیک کنید.

امروز با آغاز جلسه علنی مجلس که به منظور تصویب بودجه تشکیل شده بود، احمد توکلی خطاب به لاریجانی این اقدام را پادشاهانه و مستبدانه خواند. او که از لاریجانی می‌خواست به این حرکت واکنش در خوری نشان داده شود، گفت: «دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می‌کنند».

به اعتقاد توکلی، لاریجانی می‌بایست در نطق خود به این موضوع اشاره می‌کرد تا جلوی بدعت تعیین جانشین گرفته شود.
برای خواندن متن کامل اظهارات توکلی این‌جا کلیک کنید.

پس از این تذکر توکلی به لاریجانی، نوبت نادر قاضی پور، نماینده صریح‌اللهجه مردم ارومیه بود تا اخطار قانون اساسی بدهد. قاضی‌پور در نطق خود اظهار داشت: «احمدی نژاد شان و منزلت ریاست جمهوری را زیر سوال می‌برد. آیا وقت آن نرسیده است که عدم کفایت وی را اعلام کنیم؟» وی علاوه بر اقدام دیروز احمدی‌نژاد، تاخیرهای دولت در تسلیم بودجه را دلیل دیگری بر این امر دانست.
برای خواندن متن کامل نطق قاضی‌پور این‌جا کلیک کنید.

سردار صفر نعیمی‌زر، نماینده مردم آستارا دیگر چهره‌ای بود که به این امر اعتراض کرد. او در خلال مصاحبه‌ای طولانی راجع به انتخابات ریاست جمهوری، راجع به حرکت روز گذشته احمدی‌نژاد گفت: «محمود احمدی نژاد قبل از ورود به اتاق کنفرانس دست اسفندیار رحیم مشایی را به نشانه پیروزی بالا برد که از شان و شخصیت یک آدم معمولی خارج از مباحث سیاسی،دینی و مذهبی خارج است چه برسد فردی که هشت سال سکان ریاست جمهوری یک مملکت به این عظمتی كه حاصل خون عزیزان ماست را در دست داشته باشد».
برای خواندن متن کامل اظهارات نعیمی‌زر این‌جا کلیک کنید.

اما مسئله وقتی ابعاد تازه‌ای به خود گرفت که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان وارد صحنه شد. کدخدایی خبر از بررسی اقدام دیروز احمدی‌نژاد در هیئت مرکزی نظارت می‌داد. او با گفتن این که به اعتقاد اعضای هیئت نظارت، عمل احمدی‌نژاد وصف مجرمانه داشته، از ارجاع پرونده این اقدام وی به قوه قضائیه پرده برداشت.
برای خواندن متن کامل اظهارات کدخدایی این‌جا کلیک کنید.

آیا قوه قضائیه برای نخستین بار یکی از روسای جمهوری را احضار کرده و تحت تعقیب قرار خواهد داد؟
کد مطلب: 29870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *