۰
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۲

انتقاد نماینده حامی قالیباف از نامه‌نویسی علیه هاشمی

وقتی یک فردی توسط رهبر انقلاب در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌شود به این معناست که ایشان مورد تایید است و اگر فردی بیاید و حرفی بزند و یا حکمی بدهد که این جایگاه را خدشه دار کند قطعاً با مواضع رهبری همخوانی ندارد.
این نامه شبیه نامه‌ای بود که در مخالفت با آیت‌الله هاشمی منتشر شد و اقدامی بسیار بد، ناشایست و نادرست بود.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نباید در فضای انتخابات چالش و حساسیت ایجاد کرد، اظهار داشت: اقدام نمایندگان در انتشار نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان را صحیح نمی‌دانم و این کار فضای کشور و فضای انتخابات را با حساسیت و تنش مواجه کرد.

نماینده لنگرود ادامه داد: شورای نگهبان ترکیبی از ۶ نفر فقیه و ۶ نفر حقوقدان است و این گونه نامه‌ها خطاب به این افراد چه هدفی را دنبال می کند و چه تاثیری می‌تواند بر این افراد بگذارد؟

این نماینده مجلس افزود: قطعاً چنین نامه‌ای بر فقیه یا حقوقدان تاثیر ندارد و همچنان که شورای نگهبان هیچ رودربایستی با هیچ جریانی ندارد قطعا چنین نامه‌ای هم بی‌تاثیر است.

لاهوتی افزود: شورای نگهبان نگاهی جانب‌دارانه ندارد و یک جایگاه حقوقی مستقل است.

لاهوتی گفت: این نامه شبیه نامه‌ای بود که در مخالفت با هاشمی منتشر شد و اقدامی بسیار بد، ناشایست و نادرست بود و معتقدم این نامه جز ایجاد التهاب در بین مردم هیچ پیامدی ندارد و شاید عده‌ای هم در جواب بخواهند در حمایت از آقای هاشمی نامه بدهند و این اقدام‌ها باعث می شود که فضای انتخابات با مشکل مواجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: باید افراد اجازه بدهند تا شورای نگهبان تصمیم مستقل خود را اعلام کند تا زمان فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها شروع شود و آن روزها موضع‌گیری خود را علنی کنند و اجازه دهند مردم در فضای آرام تصمیم بگیرند.

وی گفت: همه ما اگر قرار است به فرمایشات رهبری دقت کنیم پس قطعاً نه جلوتر از ایشان و نه کندتر از مواضع ایشان باید عمل کنیم و بسیاری از مسائل توسط ایشان برای نخبگان سیاسی تبیین می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی یک فردی توسط رهبر انقلاب در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌شود به این معناست که ایشان مورد تایید است و اگر فردی بیاید و حرفی بزند و یا حکمی بدهد که این جایگاه را خدشه دار کند قطعاً با مواضع رهبری هم خوانی ندارد.

نماینده لنگرود اضافه کرد: برخی نمایندگان اجازه دهند مردم تصمیم بگیرند و نتیجه انتخابات را مردم در فضای آرام و به دور از حساسیت ها رقم بزنند.
کد مطلب: 30224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *