۰
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۷

بدون ارائه برنامه تایید صلاحیت شدم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری شده اند شعار من را که ضد تورم است نمی دهند، من مدعی هستم که تورم را به صفر می رسانم.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: بنده هم جریان ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ را دیدم، هم ۲۸ مرداد سال ۳۲ را دیدم و هم در جریانات ۱۵ خرداد و دوره های مختلف سیاسی و نظامی و مبارزاتی حضور داشتم.

وی افزود: در دهه ۴۰ بعد از ۱۵ خرداد جز گروههایی که کار سیاسی و نظامی می کردند بودم و در دهه ۵۰ به مدت یک دهه فراری بودم؛ بعد از پیروزی انقلاب هم در دفتر امام مسوولیت داشتم و استاندار خوزستان بودم، نماینده مردم اصفهان و در سال ۶۰ نیز وزیر نفت شدم.

در ادامه این نشست خبری غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای تعامل با کشورهای خارجی دیگر چیست؟ گفت: مساله سیاست خارجی ایران مساله ایران و آمریکا است، بقیه کشورها به تبع این مساله عمل می کنند به جز کشورهایی که در آنها نفوذ ایران بیشتر از آمریکا است.

غرضی ادامه داد: ۶۱ سال پیش دولت دکتر مصدق با آمریکا مذاکره کرد و آمریکاییها کودتای ۲۸ مرداد انجام داده و مصدق را سرکوب کردند اما ملت ایران در برابر ظلمی که با آنها شد مقاومت کردند.

غرضی ادامه داد: ذهنیت من این است که هر اتفاقی که رخ می دهد ملت آن را انجام داده؛ مردم و مسوولان سهم خود را دارند اما مردم همیشه پیشتاز هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در دوران مصدق ملت پایداری کردند و در ۲۲ بهمن جواب کودتای آمریکا را دادند و باعث شد آمریکا که در منطقه نفوذ اصلی را داشت قدرت خود را از دست بدهد؛ آمریکا نسبت به ایران و مخازن آن بسیار حساس است زیرا ما ۱۵ درصد از منابع جهان را در کشورمان دارا هستیم.

غرضی گفت: آمریکاییها جنگ راه انداختند ولی ما ۸ سال در برابر آنها ایستادیم؛ من رابطه ایران و آمریکا را یک رابطه تعاملی می دانم.

وی عنوان کرد: وقتی از جنگ ما چیزی گیر آمریکاییها نیامد آنها به افغانستان و عراق که دو همسایه ایران هستند حمله کردند. اما هر دوی این جنگها را باخته و در آن شکست خوردند. اعتقاد من در شرایط فعلی تعامل ایران و آمریکا در مساله سوریه است، سوریه هم پیمان ایران است؛ با آمریکا هرگز مذاکره نمی کنیم اما با آنها تعامل داریم البته تعامل هم به شکل اشخاص و دولتها نیست بلکه به صورت منطقه ایی، ملی و نسلی است.

غرضی عنوان کرد: آمریکا باید از این که در ایران دولتی سرکار بیاید تا با آنها مذاکره کند صرف نظر کند؛ هر دولتی بخواهد با آمریکا مذاکره کند طول عمرش کم است.

وی همچنین درباره ارتباط با کشورهای دیگر نیز عنوان کرد: ما با سایر کشورها رابطه عادی داریم؛ اسرائیل را هم جز آمریکا می دانیم؛ سیاست خارجی به خودی خود هیچ مساله ایی را حل نمی کند اما سیاست خارجی عبارت است از اقتدار داخلی که با تعامل کشورهای دیگر صورت می‌گیرد اگر کشوری محتاج به خارج نبوده و مقتدر باشد سیاست خارجی موفقی خواهد داشت.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه ارزیابی شما از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها چیست و آیا فاز دوم آنرا اجرا می کنید عنوان کرد: ممکن است شما اطلاع نداشته باشید این کشور از اول انقلاب یارانه ها را شروع کرد، بنزین یک تومان بود که به ۳ تومان رسید و هیچ اعتراضی نشد، جیب فقرا هم خالی نشد؛ همیشه و همه دولتها می خواستند این کار را انجام دهند.

غرضی درباره فعالیتهای ستاد انتخاباتی خود گفت: من از طریق رادیو و تلویزیون با مردم صحبت می کنم، اگر حرفهایم کفایت نکرد به خانه مردم می روم و با آنها صحبت می کنم تصمیم با مردم است که به من رای بدهند یا ندهند.

وی ادامه داد: من در مقام رقابت نیستم بلکه در مقام تبیین دولت ضد تورم به نفع مردم خواهم بود؛ دولت متورم نمی تواند اشتغال، ازدواج و زندگی ایجاد کند ما نسل سوخته ایی هستیم که با تورم زندگی کردیم و قدرت سیاسی و اجتماعی ما نیز گرفتار شده است اما پایداری می کنیم تا ملت به دولت ضد تورم رای دهند؛ اگر به من رای نداده و به هر دولت دیگری رای دادند از آن دولت بپرسند که قصد دارد در پایان انتخابات دولت را با دلار چند تومانی تحویل دهد.

غرضی درباره این که در ۸ سال گذشته آسیب های اجتماعی بسیاری وجود داشته و درصد رشد طلاق و خانواده های بی سرپرست بالا رفته و اینکه در دولت وی چه برنامه ایی برای این مساله طراحی خواهد شد، گفت: دولت درآمد و هزینه هایی دارد برای اینکه ضد تورم باشد باید درآمدهایش با هزینه ها یکسان باشد؛ حمایت از خانواده های بی سرپرست جز هزینه های دولت است اما اختلاف نظر اینجاست که تحت حمایت از روی گروهی می بندد و از گروههای دیگری محتاج حمایت هستند حمایت می کنند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور است که شما معتقدید ۵۵ درصد آرا متعلق به شما است گفت: من گفتم ۱ رای به علاوه ۵۵ رای دارم؛ من یک نفر هستم و ۵۵ نفر دیگر که خواهان دولت ضد تورم هستند نیز به من رای می دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نفع آقای عارف یا روحانی از رقابت انتخاباتی کناره گیری می کنید یا نه گفت: وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم یکی از بزرگان به من گفت آیا به نفع کسی دیگر کنار می روی یا نه، پاسخ دادم من دراین هیچ کدام از این بزرگوران نفعی نمی بینم، ۶۰ سال است که کنار نرفته ام الان هم کنار نمی روم زیرا بقیه شعار من را که ضد تورم است نمی دهند من مدعی هستم که تورم را به صفر می رسانم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شخصیت آقای هاشمی را چگونه ارزیابی می کنید گفت: هاشمی بعد از انتشار کتاب مبارزه با استعمار که مربوط به امیر کبیر است در سال ۴۲ شروع می شود؛ در سال ۴۳ هاشمی جز متهمانی بود که دستگیر و مدتی شکنجه شد، در پایان زد و خوردهای خیابانی به مدت مدیدی به زندان افتاد و سال ۵۷ وارد حزب جمهوری شد.

غرضی گفت: بعد از تشکیل حزب جمهوری اختلاف نظرها شروع شد گروهی به حزب رفتند و قدرت را در دست گرفتند و بعضی دیگر بیرون حزب ماندند، حزب قدرتش و اقتدارش به جایی رسید که امام فرمودند "حزب اللهی به خود دعوت نمی کند" و در سال ۶۲ حزب آرام آرام از صحنه سیاسی کشور حذف شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: هاشمی رئیس مجلس و همه کاره جنگ بود، بعد از رحلت امام هم رئیس جمهور و پس از آن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد؛ اینکه وارد انتخابات شده تشخیص خودش است، من نمی توانم در این باره نظری بدهم و اینکه صلاحیت من تایید شد اما صلاحیت وی تایید نشد نظر شورای نگهبان است شما می توانید به نظر این مرجع قانونی اعتراض کنید.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره اتفاقات سال ۸۸ چیست گفت: دولتهای متورم جیب فقرا را خالی می کنند اما مردم با انقلاب اسلامی مخالف نیستند ولی با دولتهایی که جیب آنها را خالی می کنند مخالفند؛ در سال ۷۸ مردم از فشار اقتصادی دولت خاتمی به خیابانها ریختند؛ نه در سال ۷۸ و نه در سال ۸۸ مساله سیاسی نبود دولتها مسبب آن شدند، آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد و مرغ کیلویی ۱۵۰۰ تومان ۴ سال بعد از آن به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رسید؛، دولتها عامل این اتفاقات هستند و عده ایی هم از این ماجراها سوء استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی عامه مردم هستند و گروهها در حاشیه قرار دارند، آنچه باعث اتفاقات سال ۷۸ و ۸۸ شد زیر سر دولتها بود.

غرضی درباره فعالیتهای هسته ایی کشورمان و مقایسه آن در دو دولت خاتمی و احمدی نژاد گفت: اصلا مساله اتمی مطرح نیست آمریکا چشم دیدن دولت مستقل وابسته به انقلاب را ندارد؛ مشکلی در مساله اتمی وجود ندارد و ما کار خلافی نکردیم و اگر دولت خاتمی هم ادامه پیدا می کرد همین وضع به سرش می آمد؛ ما را تحریم کردند که کوتاه بیاییم اما ملت از آمریکا تبعیت نمی کند؛ آمریکا در دولت آقای خاتمی گفت اگر فعالیت هسته ایی را متوقف کنید با شما همکاری می کنیم، خاتمی متوقف کرد اما آنها همکاری نکردند آن موقع بود که رهبری گفت اینها دروغ می گویند.

غرضی ادامه داد: تمام سرنخها دست آمریکا است، آمریکا با هیچ دولتی همکاری نمی کند مگر اینکه به نفع او کار کنند؛ آمریکا این هنر را ندارد که تعامل کند بلکه می خواهد با زور در دنیا حاکم باشد.

وی عنوان کرد: به یمن وجود ایران، آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورد؛ ایران دولت و اشخاص نیست بلکه ملت و انقلاب است که این انقلاب تمام نمی شود، خودتان را معطل دولتها نکنید.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه شورای نگهبان از تمام کاندیداها برنامه کاری خواسته آیا از شما برنامه ایی خواسته اند یا نه عنوان کرد: من سوال کردم آیا از من برنامه می خواهید گفتند نه از شما برنامه نمی خواهیم.
کد مطلب: 31020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *