۱
۵
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷

چرا مصاحبه با مشایی در روزنامه هفت صبح منتشر نشد؟

پروژه جدید دولت، تبدیل "جریان انحرافی" به "جریان آرمانگرا" است
تصویر صفحه اول یکی از شماره های روزنامه هفت صبح
تصویر صفحه اول یکی از شماره های روزنامه هفت صبح
مصاحبه وعده داده شده با اسفندیار رحیم مشایی که قرار بود امروز (شنبه) در روزنامه هفت صبح منتشر شود چاپ نشد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روزنامه هفت صبح که به عنوان یکی از تریبونهای حامی دولت از دو سال پیش آغاز به کار کرده و با بهره گیری از منابع مالی فراوان و چاپ مطالب جنجالی با تیترهای متنوع، علیرغم گرانی بیسابقه کاغذ، همچنان با قیمت ارزان به دست مخاطبان می رسد، از حامیان جدی اسفندیار رحیم مشایی محسوب می شود. این روزنامه هفته گذشته وعده داده بود که روز شنبه مصاحبه ای با اسفندیار رحیم مشایی منتشر می کند که در آن، مشایی تمام ناگفته های خود را بیان خواهد کرد. تبلیغ انتشار این مصاحبه در روز شنبه، زمانی در روزنامه هفت صبح منتشر شد که نتیجه احراز صلاحیتها در شورای نگهبان مشخص شده و رد صلاحیت مشایی نیز قطعی شده بود و به همین دلیل مخاطبان تصور می کردند این مصاحبه، حاوی اولین موضع گیری مشایی پس از رد صلاحیت او باشد. اما روزنامه هفت صبح در شماره امروز در یک عقب نشینی آشکار که شاید عقب نشینی تاکتیکی دولت باشد در توضیحی درباره مصاحبه وعده داده شده نوشت : "مصاحبه با اسفندیار رحیم مشایی روز قبل از اعلام نظر شورای نگهبان انجام شد و با رد صلاحیت این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، انتشار متن کامل گفت و گوی دو ساعته ممکن است برداشتهای خاصی را در فضای سیاسی در بر داشته باشد و تحریریه هفت صبح ترجیح می دهد ضمن عذرخواهی از مهندس مشایی، این گفت و گو را در فضای مناسب تری منتشر نماید."
توجیه روزنامه هفت صبح در شرایطی مطرح شده که اولا هیچ روزنامه مستقلی چنین مصاحبه داغی را از دست نمی دهد و این امر نشاندهنده آن است که دستور شخص مشایی یا تصمیمی در دولت موجب شده این مصاحبه چاپ نشود. ثانیا نتیجه احراز صلاحیتها هفته گذشته مشخص شده بود و روزنامه هفت صبح می توانست روز پنجشنبه توضیح دهد که این مصاحبه به دلیل برخی سوء برداشتها چاپ نمی شود و عدم انتشار مصاحبه سه روز پس از اعلام صلاحیتها توسط شورای نگهبان می تواند نشانه یک عقب نشینی تاکتیکی از سوی دولت باشد. البته روزنامه هفت صبح در یادداشتی با عنوان "جریان انحرافی یا جریان آرمانگرا" که درباره همان مصاحبه منتشر نشده است، به حمایت از مشایی پرداخت و با نقل برخی قسمتهای مصاحبه منتشر نشده، جریان انحرافی را به استناد سخنان مشایی و احمدی نژاد، یک جریان آرمانگرا توصیف کرد.
هر چند محمود احمدی نژاد تمام قد در کنار مشایی ایستاده و به صراحت اعلام کرده برای احراز صلاحیت وی با رهبری صحبت خواهد کرد و برخی اعتقاد داشتند که دولت به دلیل رد صلاحیت مشایی ممکن است تحرکاتی را کلید بزند، اما قرار گرفتن نام مشایی در زیر سایه سنگین رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی، به نظر می رسد موجب شده برخی برنامه های نزدیکان دولت نقش بر آب شود و دولت در حال عقب نشینی - لااقل به صورت مقطعی و تاکتیکی – در قبال رد صلاحیت مشایی است.
کد مطلب: 31139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


من فکر می کنم اصلا مصاحبه ای در کار نبوده و تنها نوعی ساختن فضا برای احتمال برگزاری بگم بگم بوده