۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۰
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل :

نماینده دائم سوریه نسبت به استفاده گروههای مخالف ازسلاح شیمیایی هشدار داد

نماینده دائم سوریه درسازمان ملل با افشای سناریوی جدید غربی ها علیه دولت و ملت كشورش، گفت : رسانه های غربی با انتشار شایعه احتمال دولت دمشق از سلاح های شیمیایی علیه مردم به دنبال راه اندازی سناریوی جدیدی هستند و پس پرده این بازی خطرناك نیات شومی نهفته است.
نماینده دائم سوریه نسبت به استفاده گروههای مخالف ازسلاح شیمیایی هشدار داد
به گزارش ایرنا بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با رد ادعاهای رسانه های غربی و اسرائیلی مبنی بر تلاش حكومت سوریه برای استفاده از سلاح های شیمیایی بیان آن را مشكوك و با نیاتی شوم از ناحیه مطرح كنندگان آن دانست و هشدار داد آن ها شاید می خواهند از این سلاح علیه مردم سوریه استفاده كنند.

وی افزود : این گروه ها و طرفداران خارجی آنها قصد دارند تا پس از به كار گیری سلاح شیمیایی، حكومت سوریه را متهم به استفاده از آن كرده و برای اجماع جهانی در جهت افزایش فشار به آن كشور مقدمه چینی كنند.

بشار جعفری كه به دنبال وتوی قطعنامه ضد سوری در جلسه شورای امنیت سخن می گفت، انفجار چهارشنبه دمشق را كه منجر به كشته شدن مقامات بلندپایه سوری شد را طرحی با اهداف خارجی و داخلی دانست و گفت: مایه تاسف است كه شورای امنیت این عمل تروریستی را محكوم نكرد، هرچند اقدام دبیركل سازمان ملل و كوفی عنان برای محكوم كردن آن حادثه تروریستی قابل تقدیر است.

وی با تاكید بر نقش شورای امنیت بر مبارزه با تروریسم محكوم نكردن انفجار دمشق توسط شورای امنیت به معنای ارسال پیامی خطا برای تروریست ها در سطح جهان دانست وگفت : آنها گمان می كنند كه در مقابل هر نوع اقدام تروریستی كه انجام می دهند،دارای مصونیت خواهند بود.

جعفری گفت وگوی سیاسی و پیاده كردن بندهای توافقنامه ژنو را راه حل خروج از بحران سوریه دانست افزود برای جلوگیری از افزایش تلفات و خشونت باید به گفت و گو میان مردم سوریه كمك كرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خواستار پشتیبانی بین المللی از طرح شش ماده ای كوفی عنان شد و گفت اجرای آن و ادامه ماموریت صلح بانان بین المللی در كشورم به تعهد واقعی و خالصانه بین المللی نیازمند است.

وی خواستار برداشته شدن تحریم های غیرقانونی یكجانبه غرب علیه سوریه شد و گفت تا زمانی كه ارسال سلاح و پول به شبه نظامیان مسلح در خاك آن كشور ادامه دارد، نمی توان موفقیت راه حل سیاسی را تضمین كرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه با محكوم كردن برگزاری نشست به اصطلاح دوستان سوریه آن را در تضاد با طرح عنان و نشست ژنو خواند و افزود كه برخی كشورها با مخدوش جلوه دادن واقعیت ها در سوریه، بحران كنونی را پیچیده كرده اند.

جعفری گسترش فعالیت های تروریستی توسط گروههای مرتبط با القاعده و جنگجویان عرب و غیر عرب را مساله ای بغرنج برای كشورش دانست و تاكید كرد هر بار و در آستانه مذاكرات شورای امنیت این گروه ها مرتكب جنایت و یا كشتار جدیدی می شوند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاكید كرد بیشتر مردم سوریه با دخالت نظامی خارجی و همین طور اعمال بمبگذاری بشدت مخالف هستند.

وی گفت : به عنوان مثال اخیرا گروههای تروریستی نیروگاه های برق در این كشور را هدف قرار داده اند، انتظار می رود اعضای شورای امنیت رویكردی متوازن در قبال تحولات سوریه داشته باشند.

رای گیری درباره قطعنامه ضد سوری آمریكا و كشورهای اروپایی قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شود اما كوفی عنان با هدف گفتگو و مذاكره با مقام های روسی، پیشنهاد درخواست تعویق ۲۴ ساعته این رای گیری را ارائه داد كه مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار گرفت.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت كشورهای غربی را علیه سوریه كه در آن سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود،‌ وتو كردند.


کد مطلب: 338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *