۰
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
دبیر انجمن خودروسازان :

زیرساخت تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ وجود ندارد

شکایت خودروسازان از دولت
دبیر انجمن خودروسازان با اعلام این مطلب که به هیچ عنوان زیرساخت‌ تولید محصولات با استاندارد یورو۴ وجود ندارد،گفت: در همین زمینه با اعلام اعتراض خود به مصوبه دولت شکایت خود را به دیوان عدالت اداری نیز ارسال نموده‌ایم.
احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان محیط زیست و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تعهد توزیع سوخت سراسری یورو۴ را عنوان کرده بودند، اظهار داشت: بر همین اساس خودروسازان از آن تاریخ خودروهای فول سی‌کی‌دی را با رعایت یورو۴ ثبت سفارش کردند که متأسفانه تاکنون سوخت سراسری توزیع نشده است.

وی با اشاره به اینکه نه‌تنها در خودروهای مذکور بلکه در سایر خودروها نیز امکان رعایت استاندارد یورو۴ وجود ندارد، افزود: نکته قابل تأمل آنکه به‌خلاف مصوبه دولت که باید یک سال قبل از تولید خودروهای یورو۴ توزیع سوخت انجام می‌شد تازه پنج‌شنبه گذشته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر استقرار ۲۰ جایگاه توزیع سوخت یورو۴ را در تهران اعلام می‌کند.

دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: تولید هر خودرو با رعایت استاندارد یورو۴ برای خودروسازان حدود ۱.۵ میلیون تومان هزینه دارد و مردم نباید به‌دلیل عدم وجود سوخت ملزم به پرداخت این مبلغ باشند چراکه اگر در خودروی یورو۴ سایر سوخت‌ها استفاده شود به آن آسیب‌های جدی وارد خواهد آمد.

نعمت‌بخش ضمن بیان این مطلب که هنوز زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای دارای استاندارد یورو۴ در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در همین زمینه با اعلام اعتراض خود به مصوبه دولت شکایت خود را به دیوان عدالت اداری نیز ارسال نموده‌ایم.

به‌اعتقاد دبیر انجمن خودروسازان در مصوبه دولت تصمیمات برای کاهش آلایندگی ۸ کلان‌شهر و تجهیز آنان به سوخت یورو۴ اتخاذ شده در حالی که خودروساز می‌تواند در سایر شهرها اقدام به شماره گذاری محصولات خود نماید که همین امر بر ابهامات مصوبه دولت اضافه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان به هیچ عنوان محصولات خود را مطابق با استاندارد یورو۴ تولید نخواهند کرد، افزود: مسئولین باید در اجرای این مصوبه تمام زیرساخت‌های لازم را به وجود آورند تا مردم در تأمین سوخت خودروهای خود با مشکلی روبه‌رو نگردند.

البته این مقام مسئول در انجمن خودروسازان با بیان ابهامات دیگر مصوبه دولت در ملزم نمودن خودروسازان به رعایت استاندارد یورو۴ بررسی مفاد مصوبه دولت را به مسئولین مربوطه یادآوری کرد.

متن مصوبه دولت برای کاهش آلودگی هوا در هشت کلان‌شهر بزرگ کشور به‌شرح زیر است:

 

 

 


کد مطلب: 34184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *