; ?>; ?> واشنگتن به شرط مواقفت تل‌آويو از استقرار نيروهاي مصري در سينا حمايت مي کند - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۵

واشنگتن به شرط مواقفت تل‌آويو از استقرار نيروهاي مصري در سينا حمايت مي کند

وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه اعلام کرد واشنگتن از تقویت حضور نظامیان مصر در سینا برای مقابله با شبه نظامیان تندرو حمایت می کند اما بر ضرورت هماهنگی قاهره با رژیم صهیونیستی و احترام به توافق صلح بین این رژیم و مصر نیز تاکید کرد.

ویکتوریا نولند سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« ما از تلاشهای مصریها که برای مبارزه با تروریسم و از بین بردن تهدیدات امنیتی دیگر در سینا انجام می شود حمایت می کنیم.»
وی افزود :« از این تلاشها که نه فقط به نفع بهبود اوضاع امنیتی در مصر بلکه به نفع همسایگان این کشور نیز است حمایت می کنیم و آنها را به ادامه هماهنگی و احترام به بندهای معاهده صلح با اسرائیل تشویق می کنیم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اخیرا نامه ای برای طرف مصری ارسال کرده و در آن خروج فوری تانکهای مصر را از شبه جزیره سینا خواستار شده است.
نتانیاهو در این نامه از قاهره خواسته است بر اساس معاهده صلح امضا شده بین دو طرف در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه از ارسال تجهیزات نظامی به سینا بدون هماهنگی با اسرائیل خودداری کند.
نولند افزود :« آمریکا مطمئنا در این خصوص با اسرائیلیها صحبت کرده است ، آنها امنیت بهتر را در سینا می خواهند اما با احترام به بندهای معاهده صلح.»
مصر با بحران خطرناکی در سینا روبرو است و در حمله گروهی مسلح در پنجم اوت شانزده نظامی مصری کشته شدند.
کد مطلب: 3783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *