۱
۱
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵

روزی نیست که فسادهای مالی دولت پیشین برملا نشود

تغییر رئیس جمهوری در ایران، امید به دستیابی به یک زندگی بهتر را به وجود آورده است.
روزی نیست که فسادهای مالی دولت پیشین برملا نشود
نشریه فرانسوی لاکروا نوشت: تغییر رئیس جمهوری در ایران، امید به دستیابی به یک زندگی بهتر را به وجود آورده است.

 علیرغم دشواری‌های اقتصادی، جو خوبی در ایران حاکم شده و امید در مردم ایجاده شده است.

یک ایرانی به خبرنگار این روزنامه می گوید: هنگامی که رئیس جمهوری و دولتش ایرانیان را مخاطب قرار می دهند، زبانی احترام آمیز، واقع گرایانه و به دور از پوپولیسم احمدی نژاد و مقامات دولت پیشین به کار می بندند.

اما اوضاع اقتصادی بسیار دشوار است و روحانی می بایست پیش از به هوش آوردن بیمار، وضع او را ثابت نگهدارد.

در همین حال، پیش بینی های سال ۲۰۱۳ حکایت از تثبیت فعالیت‌های اقتصادی دارند و به گفته کارشناسان اقتصادی می‌بایست در انتظار یک یا ۲ درصد رشد در سال ۲۰۱۴ برای کشور بود؛ درصدی که برای ایران با پتانسیلی که در اختیار دارد ناچیز است.

نبایست فراموش کرد که خزانه دولت خالی است و از این رو به هنگام سال نو، دولت از مردم خواست که یارانه ۴۵ هزار تومانی برای هر نفر را درخواست نکنند که این چنین نشد و ۹۵ درصد آن را درخواست کردند.

در ادامه گزارش این نشریه فرانسوی آمده است: این نیز درست است که روحانی تاوان مدیریت فاجعه بار رئیس جمهوری پیشین را می دهد و روزی نیست که یک ماجرای تازه فساد مالی مربوط به دولت پیشین برملا نشود. بنابراین، روحانی خواستار رسیدگی به حساب گذشته و تهیه فهرستی ازآنها شده است.

مشکل دیگر، تورم و گرانی زندگی است .گرچه تورم از ۴۰ به ۲۰ درصد، به کمک ارزیابی دوباره پول ایرانی کاهش یافته است، اما حذف سوبسیدهای دولتی از کالاهای پایه ای مصرفی، بنزین و انرژی، می تواند بالا رفتن شدید قیمت ها را به دنبال داشته باشد و به خانواده های فقیر لطمه وارد کند.

با وجود تداوم میزان بیکاری موجود، مردم هنوز از این محافظه کار خوش‌رو دلزده نشده اند. اما او برای پیروزی به لغو تحریم های غرب برای کشورش نیاز دارد.
کد مطلب: 39250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


میثم
دلتون خوشه ها !!! فقط لفاظی ! اتفاقا اصلا هم اینظور نیست .

حالا صبر کنید ... این دوره هم به سر آید ...
حال آدم بد میشه از اینهمه چاپلوسی از هر دو طرف ... اه اه اه