۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۴
روحانی در اجلاس تهران:

لزوم واکنش سریع و موثر عدم تعهد به تجاوزات رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت واکنش سریع و موثر به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: جنبش عدم تعهد می تواند در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام های اساسی بردارد.
لزوم واکنش سریع و موثر عدم تعهد به تجاوزات رژیم صهیونیستی
حسن روحانی رئیس جمهور در افتتاحیه نشست کمیته فلسطین وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مقامات کشورها گفت: تردیدی نیست که حضور شما در اجلاس کمیته فلسطین نمایانگر اهمیتی است که دولت های عضو جنبش عدم تعهد برای موضوع فلسطین یعنی کهنه ترین بحران حل نشده جهان معاصر قائل هستند.

وی افزود: امیدوارم نشست حاضر فرصتی مغتنم برای بررسی تحولات جاری در سرزمین فلسطین به ویژه سرزمین غزه و همفکری برای یافتن راه حل های عملی به منظور یاری رساندن به مردم شجاع و مظلوم در چنبره توطئه های استعماری باشد.

روحانی تاکید کرد: با کمال تاسف رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر در ماه مبارک رمضان با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قوانین بشردوستانه و با به کارگیری پیشرفته ترین جنگ افزارها در جنگی ناعادلانه سرزمین فلسطین را هدف شدیدترین و بی رحمانه ترین حملات خود قرار داد.

وی ادامه داد: در این حملات ارتش رژیم کودک کش به شکلی هدفمند سیاست همیشگی خود یعنی نسل کشی یک ملت از طریق کشتار غیرنظامیان و انهدام تاسیسات غیر نظامی از جمله مدارس، مساجد، مراکز درمانی و همچنین حمله به گروه های رسانه و امدادرسان را ادامه داده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: کشته و مجروح شدن ۱۰ هزار نفر از زنان، کودکان و مردم فلسطین و آواره شدن دهها هزار نفر از مردم و تخریب زیرساخت های غزه دلیلی بر این مدعا است.

وی ادامه داد: در این شرایط کم تحرکی عامدانه مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل برای توقف کشتار غزه کار را به جایی رسانده که با کمال بی رحمی رژیم صهیونیستی مانع ارسال کمک های غذایی و دارویی به غزه شده است.

روحانی با تاکید بر ضرورت واکنش سریع و موثر به این تجاوز آشکار گفت: جنبش عدم تعهد با ظرفیت ها و توانمندی های فراوان می تواند و باید در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام های اساسی بردارد.

سکوت و همدلی شورای امنیت رژیم صهیونیستی را گستاخ تر کرده است

رئیس جمهور ادامه داد: فلسطینیان بیش از ۶ دهه است که در سرزمین آبا و اجدادی خویش محرومند و تحت فشارها قرار دارند و از حملات رژیم صهیونیستی رنج می برند، اما بی تفاوتی مجامع بین المللی و همدلی و همراهی شورای امنیت این رژیم را در تداوم جنایتش گستاخ تر کرده است.

وی تاکید کرد: جنبش عدم تعهد باید در فضای انفعال سازمان ملل متحد آستین همت را بالا زده و برای توقف جنایات و نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و احقاق حقوق مردم بی گناه فلسطینی وارد عمل شود.

روحانی سکوت شورای امنیت را نماد آشکار بی‌عدالتی در این شورا عنوان کرد و گفت: استمرار بحران خاورمیانه ناشی از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال اصلی علت بحران یعنی اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مادامی که آمریکا در سیاست های اعلامی و اجرایی خود چشم بر واقعیت ها بسته و دفاع از ظالم را به عنوان رکن اساسی سیاست خارجی خود مطرح می کند، هیچ امیدی به آنان برای بهبود شرایط عمومی وجود ندارد.

برقراری صلح در خاورمیانه جز از طریق پایان دادن به مشکل فلسطین امکان‌پذیر نیست

وی با اشاره به بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داد: از تغییر بافت جغرافیایی و سرزمین فلسطین به ویژه بیت‌المقدس گرفته تا ایجاد شهرک‌های یهودی نشین در این سرزمین از جنایاتی است که این رژیم اشغالگر انجام داده و جمهوری اسلامی بر این باور است که درگیری‌ها اختلافات خاورمیانه و برقراری صلح جز از طریق حل و فصل مشکل فلسطین امکان پذیر نخواهد بود.

روحانی افزود: حل بحران فلسطین جز از طریق اعطای حق تعیین سرنوشت، بازگشت کلیه آوارگان و تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف و برگزاری یک همه پرسی با شرکت همه اقوام و ساکنان تاریخی این سرزمین به سرانجام نخواهد رسید.

جنبش عدم تعهد باید در جهت استیفای حقوق ملت فلسطین گام بردارد

رئیس جمهور گفت: ایران تمام ظرفیت خود را برای رفع ظلم مورد استفاده قرار داده است و در فضای بی‌عمل سازمان ملل مشارکت موثر همه دولت‌های عضو عدم تعهد به منظور اعمال فشار بر شورای امنیت و سازمان ملل متحد برای انجام اقداماتی موثر با هدف توقف عملیات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی و رفع فوری و کامل حصر ضرورتی انکارناپذیر برای جنبش عدم تعهد است.

وی با اشاره به ۶ دهه رویارویی مردم فلسطین با اشغالگران گفت: ملت فلسطین با درک درست واقعیت و ۶ دهه رویارویی با رژیم اشغالگر اینک با تکیه بر توان خویش راه خود را در جهت استیفای حقوق ملت فلسطین پیدا کرده و بر دوستداران فلسطین واجب است تا به تبعیت از خواست این ملت همانند گذشته در این مسیر گام بردارند.
کد مطلب: 40262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *