۰
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
پشت پرده‌ي جعل مدارک معافيت

دهکردي: با حيثيت و اعتبار فولاد بازي کردند

سيف الله دهکردي مديرعامل باشگاه فولادخوزستان سخت ترين دوره حرفه اي خود را در اين باشگاه مي‌ گذراند.
دهکردي: با حيثيت و اعتبار فولاد بازي کردند
اين مدير نام آشنا و مربي سابق و خوش نام تيم هاي خوزستاني، در دو هفته گذشته با اتهام جعل سازماندهي شده مدارک براي دريافت براي دريافت معافيت بازيکنانش روبه‌رو است. اتفاقي که خود مي‌ گويد روحش هم از آن خبر نداشته است.

گفت‌وگوي "ورزش سه"، با دهکردي از همين جا آغاز مي‌ شود. از موضوع داغ اين روزها؛ بختيار رحماني و مصدوميت ناگهاني اش. دهکردي مي‌گويد: امروز خواندم که نوشته بودند بختيار خودش را به مصدوميت زده در حالي که گواهي کميسيون پزشکي درباره اين بازيکن موجود است و خود ما هم باور نمي‌ کرديم که مصدوميت بختيار اينقدر جدي باشد. ما اين مدارک را حتما در رسانه ها منتشر مي‌ کنيم تا اين حجم بي پايان اتهامات به باشگاه فولاد کمي تعديل بشود. رحماني بازيکن ممتازي در فوتبال ايران است و امکان ندارد حيثيت خود را به مسائلي از اين دست بفروشد.

*وقتي يازدهم شديم، بختيار رحماني مشکلي نداشت؟

دهکردي درباره موضوع جعل مدارک براي دريافت کارت پايان خدمت هم مي‌ گويد: بختيار رحماني ۶ است که براي فولاد بازي مي‌ کند و از همان ابتدا هم کارت معافيت داشت. وقتي که ما يازدهم شديم کسي در اين باره حرف نزد، وقتي هشتم و ششم شديم يا آن سالي که در نيم فصل دوم در ليگ‌برتر مانديم هيچ کس در اين باره حرفي نزد. حتي وقتي که سوم شديم و به آسيا رفتيم بحثي در اين باره وجود نداشت. اما تا وقتي قهرمان شديم مشکلاتمان آغاز شد. ما باشگاه فولاد هستيم، باشگاهي که در ايران به کار با جوان ها و خوشنامي معروف است. اين آدم ها بدون توجه به سابقه ما با ذهنيت خودشان هر چه مي‌ خواستند عليه ما نوشتند و هرکاري که مي‌ خواستند با حيثيت ما کردند در حالي که فولاد کاري جز خدمت به جوان ها و استان خوزستان انجام نداده است و نيازي به گفته هاي من هم نيست. اين باور در مورد فولاد وجود دارد و ظاهرا همين مسئله هم هست که باعث ناراحتي دوستان شد است و آنها از يک روزنه تمام تلاش خود را براي خراب کردن ما انجام داده اند.

*سازمان ليگ خواست مدارک انصاري را تاييد کنم!

دهکردي ادامه مي‌ دهد: امروز از سازمان ليگ نامه اي براي ما ارسال شده که طبق آن به بنده اعلام شده اگر صحت مدارک معافيت ساسان انصاري را تاييد مي‌ کنم و مسئوليت ماجرا را برعهده مي‌ گيرم، ساسان مي‌ تواند در هفته بعد به ميدان برود. من با آقاي تاج تماس گرفتم و گفتم که مگر من که هستم که بتوان صحت مدارک معافي يک بازيکن را تصديق يا رد کنم. در مورد ساسان، حوزه خدمت او شهرستان ممسني است و او معافيت کفالت دارد. نامه هايش هم با مدارک کامل هست اما من چطور مي‌ توانم به طور قطع اين مسئله را تاييد يا رد کنم؟

*چرا تراکتور و ملوان نظامي محسوب ميشوند؟

دهکردي در لابه لاي حرف هايش به يک موضوع مهم هم اشاره مي‌ کند: مثلا درباره بختيار رحماني يک تيم نظامي از مدت ها پيش بيخيال استخدام آخرين بازيکن تيمش شده و يک جا در ليست خالي گذاشته است و جالب اينکه به رحماني گفته شده براي خدمت به همان حوزه نظام وظيفه برود تا در تقسيم در همين باشگاه خاص بازي کند. چيزي که به نظر هدايت شده مي‌ آيد.

مديرعامل فولاد ادامه مي‌ دهد: حرف در مورد موضوع سربازي بسيار است اما صرف نظر از اينکه اتهامات ناجوانمردانه اي به ما وارد شده و در عين حال پاي پسر من هم بي دليل وسط کشيده شده دوستان بايد به يک نکته توجه کنند، اينکه اساسا چرا بايد تراکتورسازي که به يک کارخانه صنعتي وابسته است نظامي تلقي شود يا اينکه مگر آقاي محجوب به عنوان شخص ملوان را نخريد؟ پس فرق بين ايشان و فولاد خوزستان چيست که آنها نظامي تلقي مي‌ شوند و ما نه؟

*ماجراي سرباز شدن يک ستاره فولاد

حرف هاي دهکردي کاملا منطقي است و نکته مهم ديگر در لابه لاي حرف هاي او اين است که موضوع سربازي چه تاثيري مي‌ تواند روي بحث سازندگي باشگاهي مثل فولاد داشته باشد... باشگاهي که تمام سرمايه گذاري خود را روي جوانان متمرکز مي‌ کند. اما بعد ممکن است يک روز مربي معروف يک تيم نظامي در زمان حضور در آن تيم با مهمترين مهاجم تيم او تماس بگيرد و بگويد خود را سرباز کن و با ۸۰۰ ميليون تومان به تيم ما بپيوند. اين موضوع مهمي است که بايد در سطح وزارت ورزش و البته سازمان نظام وظيفه و فدراسيون مورد تحليل و بررسي بيشتر قرار بگيرد، چيزي که وزير ورزش ۳ هفته پيش در ديدار با روزنامه نگاران ورزشي وعده اش را داده است ...

*چاره اي جز بازي در ورزشگاه غدير نداريم

سوال ديگر ما از دهکردي در مورد نحوه يارگيري فولاد دراين فصل است که او مي‌ گويد: اميدواريم در روزهاي باقيمانده تيم را ترميم کنيم. او همچنين در پاسخ به اين سوال که بازي پرسپوليس و فولاد در کدام ورزشگاه برگزار مي‌ شود مي‌ گويد: چاره اي نيست جز اينکه اين بازي در ورزشگاه غدير برگزار شود، ورزشگاهي که زماني چمن خوبي داشت اما متاسفانه وضعيت چمن اين ورزشگاه بسيار تاسف بار است. در حالي که ما سال گذشته در همين روزها چمن خيلي سبزي در ورزشگاه غدير داشتيم.

دهکردي مي‌ گويد: وضعيت نورافکن هاي ورزشگاه تختي مناسب نيست و بازي بايد در همان ورزشگاه غدير برگزار شود.
کد مطلب: 40268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *