۰
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
لک دروازه بان سوم من است

خطيبي:جاي کل تراکتوري‎ها در تيم ملي خاليست

رسول خطيبي يک مربي عملگرا و جوان است که در چهارمين سال مربيگري فراتر از انتظار ظاهر شده است.
خطيبي:جاي کل تراکتوري‎ها در تيم ملي خاليست
خطیبی که نیم فصل را با قدرت آغاز کرد، در نهایت لیگ را قبل از تعطیلات با رده سوم به اتمام رساند اما با تقویت فوق العاده تراکتور آنها یکی از بخت های مهم قهرمانی به حساب می‌ آیند. با خطیبی قبل از سفر تراکتور به دبی مفصل صحبت کردیم. این گفت‌وگو را بخوانید.

*حامد لک هم به تمرینات بازگشت. چه اتفاقی افتاد که لک را بخشیدید؟
در این مدت به اندازه کافی لک را جریمه کردیم اما من می توانم فقط در مسائل فنی نظر بدهم و لک در ۴، ۵ بازی آخری که برای تراکتور انجام داد شرایط خوبی نداشت و من هم برخورد کردم. من این دروازه بان را در اختیار باشگاه قرار دادم تا آقای عباسی و مسوولان کمیته انضباطی در مورد او تصمیم بگیرند. واقعیتش این است که باشگاه کمیته انضباطی دارد و این کمیته هم جرائم سنگینی برای لک در نظر گرفت.

*فکر می کنید لک بعد از این بخشش شرایط خوبش را بدست بیاورد؟
امیدوارم که اینطور باشد و حامد به خودش بیاید و دل هواداران تراکتور را دوباره به دست بیاورد. این بازیکن با تصمیم کمیته انضباطی به تمرینات بازگشت و من هم موافقت کردم . اما از حالا می گویم حامد لک دروازه بان سوم تیم من محسوب می شود. او باید خیلی زحمت بکشد انگار تازه به تراکتور آمده تا خودش را نشان دهد و دل هواداران را بدست بیاورد.

*یعنی کمیته انضباطی به عنوان سرمربی از شما مشورت نگرفت؟
با من صحبت کردند و نظرم را دادم. کمیته انضباطی حکم داد و من رای خودم را در این مورد به مسوولان گفته بودم.

*اما ظاهرا شما گفته بودید،لک باید به پادگان برود؟
من فرمانده لک نیستم بگویم او به پادگان برود. تا جایی که اطلاع دارم جرائم این بازیکن سنگین است و من به نظر کمیته انضباطی احترام می گذارم. اگر هم رای می دادند که او به پادگان برود من حرفی نمی زدم.

*خودتان قبل از اینکه کمیته انضباطی تشکیل شود با لک صحبت کردید؟
من تا دیروز هیچ حرفی با لک نزدم البته من زنگ می زد اما نمی توانستم در این شرایط حرفی به او بزنم. فقط یک بار پیش من آمد و حرف هایش را زد. من هم گفتم باید کمیته انضباطی رای بدهد.

*داود نوشی صوفیانی به خاطر ماندن لک از تراکتور جدا شد؟
نه او به این دلیل از تراکتور نرفت چون داود دروازه بان خوبی است. اما از ۵،۶ روز باشگاه گسترش فولاد درخواست جذب این بازیکن را داده بود که من مخالف جدایی او بودم. اما به احترام فوتبال آذربایجان و اینکه گسترش فولاد هم تیم شهرمان است اجازه جدایی او را دادم. به هواداران دوست دارند هر دو تیم شهرشان قوی باشد و ما هم با نوشی صوفیانی به توافق رسیدیم.

*خودش با این جدایی موافق بود؟
نه خودش دوست داشت در تراکتورسازی بماند و به من گفت: اگر هر تیمی به غیر از گسترش فولاد بود،قبول نمی کردم. او بازیکن زیر ۲۳ سال است و در سال های آینده می تواند به تراکتور برگردد.

*در فصل نقل و انتقالات با جذب آندرانیک تیموریان خیلی قوی کار کردید.. چطور این بازیکن راضی شد به تراکتور بیاید؟
من به تمام بازیکنان به یک چشم نگاه می کنم و آندو هم بازیکن بسیار خوبی است و امیدوارم بتوانم به تراکتور کمک کند و با تلاش این بازیکنان قهرمان شویم. در واقع از ابتدای فصل آندو در لیست من بود اما شرایط حضورش در تراکتور مهیا نشد. این هنر باشگاه و آقای عباسی بود که توانستد نظر آندو را جلب کنند تا به تراکتور بیاید. واقعا از مسوولان باشگاه به خاطر جذب آندو تشکر می کنم.

*شرایط تیم با یارگیری که کردید برای نیم فصل دوم چطور است؟
ما یک اردوی خیلی خوب را پشت سر می گذاریم تا بازیکنان به شرایط ایده آل برسند. ما می خواهیم دوباره صدرنشین شویم و بالای جدول را حفظ کنیم که کار سختی داریم.

*چقدر به اهداف تان در ابتدای فصل رسیدید؟
ما می خواستیم در تیم جوان گرایی کنیم تا در سال دوم و سوم حضورم در تراکتور این بازیکنان به تیم کمک کنند. خداراشکر در همین فصل بازیکنان پتانسیل خوبی پیدا کردند و می توانند در کنار باتجربه ها به تیم کمک کنند. ما در تراکتور برنامه های خاصی داریم و کار بیشتر لازم داریم. امیدواریم این مجموعه بتواند در پایان فصل قهرمان شود.

*قرارداد دیتمار بیکای را فسخ کردید؟
بله، با توجه به یارگیری هایی کردیم به این نتیجه رسیدیم که نیازی به این بازیکن نداریم و قرارداد او را فسخ کردیم.

*برای تقویت خط دفاعی که در ابتدای فصل مشکلاتی داشت چه کاری کردید؟
اولا باید از مسوولان تشکر کنم که اجازه دادند سربازان در لیگ قهرمانان آسیا برای تراکتور بازی کنند. با این حساب خط دفاعی خوبی در آسیا خواهیم داشت. چون بحث ملی مطرح بود این تصمیم از سوی مسوولان گرفته شد که باید تشکر کنم. اما در خط دفاعی جای نگرانی وجود ندارد و ما در تمرینات روی کارهای تدافعی برنامه داریم. مطمئنا در نیم فصل دوم بهتر کار می کنیم.

*شما برای جذب نصرتی درخواستی داده بودید؟
بله، ما محمد نصرتی را می خواستیم تا در نیم فصل دوم برای ما بازی کند اما باشگاه پیکان رضایتنامه او را صادر نکرد.

*در تیم منتخب نیم فصل اول ازنظر شما کدام بازیکنان جای دارند؟
به نظر من ۱۱ بازیکن اصلی تراکتور تیم منتخب لیگ بودند! تراکتور خیلی خوب کار کرده و همین طور بدون حاشیه کار می کنیم.

*در روز چند ساعت برای مربی گری وقت می گذارید؟
در روز حدود ۱۲ تا ۱۴ ساعت برای مربی گری وقت می گذارم. در این ساعت ها مطالعه می کنم و کارهای طراحی تمرین را انجام می دهم . حتی با مشکلات روحی و روانی بازیکنان رسیدگی می کنم و باید بیشتر از تمرین وقت بگذارم وگرنه استراتژی تیم شکل نمی گیرد. در واقع در فوتبال باید به جزئیات توجه کرد وگرنه لطمه می خوریم.

*آرزوی شما در مربی گری چیست؟
دوست دارم با تراکتور در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشم و این آرزوی من است.

*با حضور آندرانیک تیموریان باز هم مهدی کیانی کاپیتان است؟
بله ،صد در صد مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی است.

*به نظر شما جای کدام بازیکنان در تیم ملی خالی است؟
جای تمام بازیکنان تراکتور در تیم ملی خالی است!

*اما در این صورت تیم ملی همان تراکتور می شود؟
چه اشکالی دارد؟! البته جای محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی هم در تیم ملی خالی است.

*به نظرتان خاکپور در تیم می امید مشخص می شود؟
از روز اول هم به آقای خاکپور تبریک گفتم و از این انتخاب خوشحال شدم. اتفاقا تقریبا هر روز هم با یکدیگر صحبت می کنیم. او با شخصیت و مودب است و امیدوارم تیم ملی با خاکپور به المپیک صعود کند و مردم و رسانه ها هم از او حمایت کنند.
کد مطلب: 43961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *