۰
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹

ایران از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی استقبال می‌کند

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.
ایران از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی استقبال می‌کند
» تشکیل پرونده برای قاچاق بیش از ۲ میلیون نخ سیگار در تعزیرات حکومتی
» تاکید اسماعیلی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری
» نامه ۱۱۲ نماینده به آملی لاریجانی برای پیگیری سوء قصد به علی مطهری
» بیانیه ۳۰ بندی فراکسیون محیط‌زیست در حمایت از بیانات رهبر انقلاب
» تکذیب ادعای هماهنگی احمدی‌نژاد با هاشمی در انتخابات ۸۴
» قشقاوی خبر داد: تصویب طرح تسهیل ورود ایرانیان خارج کشور
» تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی می‌شود
» اولین دانش‌نامه‌ی شهدای ستاد برگزاری نماز جمعه در دست انتشار است
» درخواست ۱۸۰ نماینده از رئیس جمهور برای بازگشایی مرز خسروی
» «مهدی هاشمی» برای ابلاغ حضوری حکم باید به دادگاه برود

جستجو
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / Mar ۱۵ ۲۰۱۵
تعداد کل اخبار: ۴۷۳
چاپ ارسال به دوستان ارسال یادداشت
فیسبوک تویتر گوگل پلاس
روحانی در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی:

ایران از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی استقبال می‌کند
» سرویس: سياسي - دولت
کد خبر: ۹۳۱۲۲۴۱۴۰۲۱
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
۱۴۲۶۴۱۰۳۲۶۲۳۸_borna ghasemi-۴.jpg

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه در دیدار «علوی شهاب» فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی تاکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی می توانند با اتکا به اشتراکات خود نقش بسزایی در پیشبرد مسایل منطقه ای و بین المللی ایفا کنند.

رییس جمهوری با بیان جایگاه اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی و علاقه مندی ایران برای گسترش همه جانبه مناسبات با این کشور دوست و برادر ، ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمینه های مشترک فرهنگی میان دولت ملت ، همکاری های دو کشور دوست بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می کند، گفت : تهران و جاکارتا در زمینه فرهنگی و سیاسی بخاطر فرهنگ اسلام و دیدگاه های یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند در روابط خود افق های روشن تری را ترسیم کنند.

رییس جمهوری همچنین ضمن یادآوری گستره کشورهای اسلامی از غرب آفریقا تا شرق آسیا ، از دعوت رسمی رییس جمهوری اندونزی برای سفر به این کشور و حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی قدردانی کرد.

علوی شهاب ، فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی برای حضور در مراسمی که به مناسبت تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی در جاکارتا خواهد شد، گفت: هدف این کنفرانس ، احیای روحیه همکاری ، دوستی و تقویت اهداف کشورهای عضو در استفاده از تجارب برای مقابله با چالش ها است.

وی با تاکید بر اینکه مردم اندونزی عاشق انقلاب اسلامی ایران و ملتی هستند که در برابر استکبار و هژمونی قدرت های بزرگ ایستادگی کرده و می کند، آمادگی کشورش برای گسترش مناسبات فیمابین را خاطرنشان ساخت.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی با اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل نهایی پرونده مذاکرات هسته ای با ۱+۵ گفت : شرکت های بزرگ اندونزی علاقه مند به حضور هرچه فعال تر در ایران هستند.

علوی شهاب همچنین ضرورت معرفی اسلام معتدل و بدور از افراطی گری به افکار عمومی را یاد آور شد و با تحسین از رییس جمهوری کشورمان در نگارش کتابی در معرفی تعالیم و چهره واقعی اسلام تصریح کرد : امیدوارم این کتاب به زودی در اندونزی ترجمه و منتشر شود چرا که باید در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کرد و اندونزی آماده است در کنار ایران منادی اسلامی باشد که در آن اعتدال و مقابله با افراطی گری لحاظ شده باشد.

انتهای پیام
برچسب : رييس‌جمهور
۱۴۲۵۸۸۷۵۶۲۵۶۳_۶۰۰.gif
۱۴۲۲۶۹۰۵۸۵۸۰۸_۶۰۰x۶۰.gif
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*

● تعداد‌ نظرات (۰)
کد مطلب: 45008
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *