۰
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴

ایران، برنده بزرگ لوزان ،ظریف و تیم هسته ای او در سوئیس چه پیروزی هایی بدست آوردند؟

بخش مهمی که ایران در آن پیروزی کسب کرده، این است که امکان ندارد به بهانه نقض توافق هسته ای تحریم های اقتصادی به صورت خودکار دوباره بر تهران تحمیل شود.
ایران، برنده بزرگ لوزان ،ظریف و تیم هسته ای او در سوئیس چه پیروزی هایی بدست آوردند؟
بی بی سی عربی گزارش داد: ایران در توافق هسته ای لوزان امتیازهای بسیاری کسب کرده است، در واقع تیم هسته ای ایران پیروز بزرگ لوزان است.

 هم اکنون، پس از توافق هسته ای لوزان در برابر مرحله جدیدی قرار داریم. مساله بسیار مهم این است که ایرانی ها با شایستگی تمام ثابت کردند که می توانند به خوبی مذاکره کنند.

هیئت مذاکره کننده دولت روحانی بر خلاف هیئت مذاکره کننده دولت احمدی نژاد مذاکرات را صرفاً برای مذاکره کردن نمی خواستند بلکه به دنبال دستیابی به نتیجه بودند.

درباره تاسیسات آب سنگین اراک، امروز یک موفقیت عمده حاصل نشده است زیرا مساله تاسیسات آب سنگین اراک مدت هاست که حل شده است. حتی در توافق کلی که در نوامبر سال ۲۰۱۴ به دست آمد مقرر شده بود طرفین بر سر این مساله توافق کرده بودند که تاسیسات آب سنگین اراک به گونه ای در آید که امکان تولید پلوتونیوم نداشته باشد که این مساله نشان می دهد که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. مساله مهم در این توافق این است که این کشورهای پنج به علاوه یک هستند که هزینه تغییر کاربری تاسیسات آب سنگین اراک را می پردازند. علاوه بر اینکه توافق هسته ای در بر دارنده حمایت این کشورها از تحقیق و توسعه برنامه هسته ای ایران و تاسیسات هسته ای این کشور است.

به نظر این یک پیروزی بسیار بزرگ برای ایران است. ایران تنها به انرژی هسته ای دست پیدا نکرده است بلکه به انرژی و فناوری هسته ای دست یافته است.

ایران در مسئله لغو تحریم های اقتصادی و بسیاری مسائل دیگر پیروز شده است.

بخش دیگری که ایران پیروزی کسب کرده است این است که امکان ندارد به بهانه نقض توافق هسته ای تحریم های اقتصادی به صورت خودکار دوباره بر تهران تحمیل شود.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 45107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *