۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۴
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

مقابله با وهابیت جهاد فی سبیل الله است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مقابله با وهابیت را جهاد فی سبیل الله دانسته و گفتند: مقابله با وهابیت نه تنها واجب کفایی، بلکه برای برخی واجب عینی است.
 این مرجع تقلید صبح امروز هفتم شهریور ماه در دیدار شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی نقد وهابیت که در مدرسه امیرالمومنین قم برگزار شد، اظهار داشتند: وهابیت به عنوان مهمتریت خطری که اسلام را تهدید می کند در حال فعالیت همه جانبه می باشد.

ایشان در تببین دلایل فعالیت وهابیت، گفتند: نخستین دلیل این است که وهابیت متصل به دولت های استعمارگر جهان و به نوعی ابزار دست آن ها می باشند که با بررسی تاریخ پیدایش آن به این مساله پی می بریم.

حضرت ایت الله مکارم شیرازی به وجود پول‌های هنگفت وهابیت را دلیل دیگری برای فعالیت وهابیت دانسته و یادآور شدند:‌ ‌وهابیت پول هنگفتی در اختیار دارد؛ آن ها نفت را به کسانی که نباید بفروشند، می فروشند که حاصل آن کارهای حرامی است که انجام می دهند.

معظم له ادامه دادند: این ها طرفدار خشونت هستند؛ به گونه ای که غیر از خودشان را کافر می دانند و اجازه سر برسیدن آن ها را صادر می کنند، صحنه های منتشر شده از این اعمال در جهان منتشر می شود و چهره اسلام را زشت نشان می دهد.

ایشان به اشاره به جنایات وهابیت در طائف، گفتند: طائف شهری با حضور شیعیان و اهل سنت است، که این ها برای رسیدن به حکومتشان ۱۲هزار نفر را در این شهر کشتند و جنایتی را در تاریخ رغم زدند.

* خطر وهابیت برای بشریت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که وهابیت نه تنها برای اسلام، بلکه برای بشریت نیز خطرناک است، تصریح کردند:‌عقده ما این است که مسلمانان و تمام بشریت باید به فکر دفع این خطر باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خوشبختانه غلبه بر این جریان افراطی آسان است، خاطرنشان کردند: این‌ها منطقی ضعیف و سوادی کم دارند، که ما با منطق قوی خود که از منطق اهل بیت(ع) به‌دست آورده ایم، می توانیم به سادگی بر آن‌ها پیروز شویم.

ایشان با اشاره به برخی سخنان و شبهات عوام فریبانه وهابیت، اظهار داشتند: این ها در کنار منطق ضعیف خود حرف‌هایی عوام فریبانه دارند که می بایست حوزویان با حضور در این عرصه مانند جهاد فی سبیل الله به جنگ شبهات عوام فریبانه آن ها بروند و پاسخ هایی منطقی و محکم را ارائه بدهند.

* حکم فقهی مقابله با وهابیت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: یک جهان تشیع است و یک حوزه علمیه، همه چشم ها به آن دوخته شده است تا مشکلات جهان اسلام را برطرف کنند که مقابله با وهابیت نه تنها واجب کفایی، بلکه در شرایط امروز برای برخی واجب عینی می باشد.

معظم له حضور در این عرصه را بهترین جهاد فی سبیل الله معرفی کرد و گفت:‌با فعالیت در این عرصه می توان بسیاری را از شبهات خارج کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: وهابیت به دلیل اعمال زشت و خشونت آمیز خود در جهان بسیار منفور اند که اگر پول نفت از آن ها گرفته شود، خیلی زود نابود می شوند.

ایشان در پایان به فعالیت شبکه ولایت اشاره کرده و گفتند : این شبکه پشتوانه خوبی برای فعالان عرصه مقابله با وهابیت می باشد که می توانند با استفاده از آن علیه وهابیت عمل کنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گزارشی از دوره تربیت مربی نقد وهابیت ارائه نمود.
کد مطلب: 4577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *