۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۸
معاون استاندار کرمان:

ایران در تولیدات دارویی به خودکفایی ۹۷ درصد رسیده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: ایران اسلامی در زمینه پزشکی و دارویی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته ‌و در تولیدات دارویی به بیش از ۹۷ درصد خودکفایی رسیده‌ایم.
 جواد کمالی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی کرمان اظهار داشت: آموزش نخستین شرط توفیق بشر در جامعه بوده و این کار کیفیتش بالاتر از کمیت است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید، اگر کار خیر و نیکی را در جامعه انجام دهید، خداوند اجر عظیمی را به خیران اعطا می‌کند.

کمالی ابراز داشت:‌ ساخت و تجهیز بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی همچنین نقش آموزش و پیشگیری را در سلامت مهم دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های مسائل بهداشتی و درمانی در کشور می‌شود که با انجام فعالیت‌های آموزشی و پیشگیری می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

کمالی عنوان کرد: ایران اسلامی در زمینه پزشکی و دارویی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ و در تولیدات دارویی به بیش از ۹۷ درصد خودکفایی رسیده‌ایم.

علی اسکندری‌زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی استان کرمان نیز گفت: با راه‌اندازی بخش ارتودنسی حلقه بخش تخصص کامل شد و بخش رادیولوژی و پاتولوژی باقی مانده که در آینده نزدیک امیدواریم بتوانیم آن‌ها را افتتاح کنیم.

وی افزود: ساخت و احداث بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی کرمان در کشور بی‌نظیر است و تا به حال کسی در کشور این کار را انجام نداده‌ است.

اسکندری‌زاده ابراز داشت: دانشکده دندانپزشکی‌ کرمان در بین ۴۳ دانشکده در سراسر کشور رتبه چهارم ‌و دانشگاه علوم پزشکی کرمان جایگاه هفتم را در کشور دارا است.
کد مطلب: 4865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *