۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰

تلاش مخالفان براي فلج كردن نيرو هوايي سوريه

با ادامه درگيري‌ها در مناطق مختلف سوريه، مخالفان مسلح به شيوه‌ جديدي در درگيري‌هاي خود روي آورده‌اند و در آن پايگاه‌هاي هوايي و فرودگاه‌هاي دولتي را هدف اصلي خود قرار داده‌اند.
به نقل از روزنامه مصري اليوم، ارتش مخالفان سوريه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" شيوه جديدي را در حملات خود آغاز كرده و با حمله به فرودگاه‌هاي نظامي مختلف در مناطق متعددي در سوريه تاكنون چند فرودگاه و پايگاه‌ هوايي را به تصرف خود درآورده است.

بنا به نوشته اين روزنامه مخالفان سوري فرودگاه‌ نظامي "ابوالظهور" در استان ادلب را پس از درگيري‌هاي شديد با نيروهاي دولتي به تصرف خود درآورده‌اند و فرودگاه شهر "كوريس" در استان حلب را نيز در محاصره خود گرفته‌اند.

بنابر اين گزارش نيروهاي مخالف دولت سوريه تا كنون چندين هواپيما و هلي‌كوپتر دولتي را منهدم كرده‌اند و اين امر باعث شده تا نيروهاي دولتي استراتژي نظامي خود را براي رويارويي با مخالفان دولتي عوض كنند.

به گفته مخالفان سوري ارتش آزاد سوريه هم اكنون فرودگاه‌هاي نظامي وابسته به دولت را هدف اصلي حملات خود قرار داده و برنامه‌هايي را براي حمله به ديگر فرودگاه‌هاي نظامي در مناطق مختلف اين كشور به ويژه استان حلب در دست كار دارد.

مخالفان همچنين مدعي شدند كه توانسته‌اند يك گردان دفاع هوايي دولتي را در شهر بوكمال در استان ديرالزور به تصرف خود درآورند و با به اسارت درآوردن تعدادي از نفرات اين گردان، اسلحه‌ و مهمات موجود در پايگاه تصرف‌شده را به غنيمت بگيرند.

منابع محلي استان حلب نيز از درگيري‌هاي شديد مخالفان و نيروهاي دولتي در اطراف فرودگاه‌ بين‌المللي شهر حلب و نيز فرودگاه نظامي النيرب خبر مي‌دهند.

به گفته اين منابع نيروهاي دولتي براي مقابله با مخالفان مسلح به شيوه‌هاي جديدي روي آورده‌اند و از مهمات بسيار قوي‌تري جهت سركوب آنها استفاده مي‌كنند.

از سوي ديگر مخالفان سوري از ادامه درگيري‌ها در شهر دمشق پايتخت سوريه خبر مي‌دهند و به گفته مخالفان درگيري‌هاي شديدي ميان نيروهاي دولتي و مخالفان در منطقه التضامن و حجرالاسود اين شهر در جريان است و تك‌تيراندازهاي ارتش مخالفان را به شكل بي‌سابقه‌اي هدف قرار مي‌دهند.
کد مطلب: 5214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *