۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱

تغييرات ضريب نفوذ اينترنت كشور طي سال‌هاي گذشته

طبق آمار مسوولان وزارت ارتباطات ضريب نفوذ فعلي اينترنت حدود ۴۶.۹ درصد است كه اين رقم نسبت به سال ۹۰ رشدي ۳.۶ درصدي داشته و نسبت به سال ۸۷ بيش از دو برابر شده است.
اگرچه سال‌هاي اخير موضوع ضريب نفوذ اينترنت در كشور و آمارهايي كه در ارتباط با آن ارائه مي‌شده، بحث‌هاي مختلفي به دنبال داشته و در مواردي آمارهاي نهادهاي متولي اين بخش با مركز آمار ايران همخواني نداشت اما اگر بخواهيم آمارهاي ارائه شده از سوي مركز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) را مورد توجه قرار دهيم طي سال‌هاي ۸۷ تا ۹۰ ضريب نفوذ اينترنت كشور رشدي بالغ بر ۲۰۰ درصد را تجربه كرده است و در شرايطي كه ضريب نفوذ سال ۸۷ حدود ۲۱.۸ درصد اعلام شده، اين رقم در سال ۹۰ به حدود ۴۳.۲۳ درصد رسيده است.

سال ۸۸ نيز اين رقم به ۲۶.۴۹ درصد افزايش يافته كه اين رقم در قياس با سال ۸۷ حدود ۴.۷ درصد رشد داشته است. همچنين در سال ۸۹ با رشدي ۶.۱۷ درصدي نسبت به سال ۸۸ ضريب نفوذ اينترنت كشور به ۳۲.۶۶ درصد رسيده است و درنهايت در سال ۹۰ با افزايش ۱۰.۵۷ درصدي نسبت به سال ۸۹ ضريب نفوذ كاربران اينترنت در كشور به ۴۳.۲۳ درصد رسيده است.

بنا بر اعلام مركز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) ضريب نفوذ اينترنت در سال هاي اخير به شرح ذيل بوده است:

سال ضريب نفوذ اينترنت
۱۳۸۷ ۲۱.۸
۱۳۸۸ ۲۶.۴۹
۱۳۸۹ ۳۲.۶۶
۱۳۹۰ ۴۳.۲۳
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جديدترين گفت‌وگوي خود با خبرنگار ايسنا رقم دقيق ضريب نفوذ اينترنت كشور را ۴۶.۹ درصد اعلام كرد.
کد مطلب: 5585
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *