۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

دشمن با تهاجم فرهنگي مقاومت ما را هدف قرار داده‌اند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ما بايد در همه زمينه‌ها خصوصا مسائل فرهنگي پيشرفت كنيم چراكه دشمنان با تهاجم فرهنگي، مقاومت و اعتقاد ما را هدف قرار داده‌اند.
 سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سومين كنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلمسازان مستقل در روز گذشته عنوان كرد: ما از فيلمسازان خارجي كه قصد داشتند فيلم‌هاي متفاوت و مستقلي بسازند، دعوت كرديم تا به ايران آمده و درخصوص اثرات فيلم‌هاي هاليوودي، تهاجم فرهنگي و مسائلي در اين خصوص با يكديگر گفت‌وگو كنند.

اين فيلسمازان روز گذشته با رييس جمهور ديدار داشته و نظرات و پيشنهادات خود را درخصوص فيلمسازي مستقل و اقدامات غرب در زمينه تهاجم فرهنگي ارائه كرده‌اند.

حسيني در ادامه با اظهار اميدواري از اين كه همه نخبگان و انديشمندان در عرصه‌هاي فرهنگي بيش از پيش حضور داشته باشند، گفت: ما از دانشگاهيان انتظار داريم تا تحقيقات و بررسي‌هاي بيشتري در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري انجام دهند، چراكه نمي‌توان از تمام هنرمندان انتظار داشت كه براي آغاز كار هنري خود و يا ساخت فيلم‌هايشان از ابتدا به تحقيق و بررسي بپردازند. البته لزومي هم ندارد، چراكه اگر انديشمندان و نخبگان تلاش بيشتري در اين عرصه داشته باشند، ما شاهد موفقيت‌هاي بيشتري در اين عرصه‌ها خواهيم بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه تا امروز فيلم‌هاي خوبي در مورد شهداي‌مان ساخته‌ شده با توجه به حضور خانواده شهدا در اين مراسم گفت: خوشبختانه امروز خانواده شهدا نيز در كنفرانس حضور داشته و ما مي‌توانيم از خانواده شهيد تهراني‌مقدم نيز قدرداني كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با بيان اين كه « مقاومت ما در دل دشمنان ترس ايجاد مي‌كند» گفت: از طريق اين مقاومت بود كه انقلابمان را به پيروزي رسانديم، البته ما در اين عرصه سال‌هاي زيادي تلاش كرده‌ايم و همچنان فشارهاي اقتصادي و سياسي زيادي بر ما تحميل مي‌شود ولي در هر صورت ما بايد تلاش كنيم تا عرصه‌هاي فرهنگي بيش از پيش پيشرفت كنيم، چراكه دشمنان براي مقابله و مقاومت ما از راه تهاجم فرهنگي وارد عمل شده‌اند.

وي تاكيد كرد: توجه به تبليغات منفي‌اي كه از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي و رسانه صورت مي‌گيرد، بسيار مهم است، چراكه افراد زيادي در صحنه حضور دارند و فعاليت مي‌كنند، ولي وقتي مورد هجمه قرار مي‌گيرند، نمي‌توانند از خود دفاع كنند.

حسيني در پايان گفت: به همين جهت ما از طريق تاسيس رسانه‌هايي كه به ارزش‌هايمان پايبند هستند و همچنين از طريق راه‌اندازي سازمان راديو، تلويزيون‌هاي اسلامي تلاش كرده‌ايم تا در عرصه مقاومت و بيداري اسلامي مبارزه كنيم چراكه هيچ راهي بدون مقاومت پيروز نخواهد شد.
کد مطلب: 5755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *