۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲

احمدي‌نژاد:بايد با هوشياري بيشتر توطئه‌هاي مستكبران را خنثي کنيم

رييس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اين‌که «مستکبران و دشمنان ملت‌ها سعي دارند تحولات منطقه را با محوريت تحقق هدف نجات رژيم صهيونيستي مديريت کنند»، بر لزوم هوشياري همگان در برابر اين توطئه‌ها و برنامه‌ريزي‌ها تاکيد کرد.
 محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر روز يکشنبه در ديدار محمود الزهار، از رهبران ارشد حماس با بيان اين‌که «مساله و حقوق مردم فلسطين همواره از دغدغه‌هاي اصلي ملت ايران بوده و هست»، اظهار اميدواري کرد كه فلسطينيان هرچه زودتر به حقوق کامل خود رسيده و در سرزمين و خانه‌هاي خود زندگي کنند.

وي مجموعه تحولات منطقه در سال‌هاي اخير را مثبت ارزيابي و تصريح کرد: نبايد طراحي‌ها و اقدامات دشمنان را ناچيز شمرده و ناديده بگيريم؛ چراکه آنان امروز با پيچيدگي‌هاي بيشتري به دنبال نجات رژيم صهيونيستي هستند و در اين مسير حتي ممکن است در ظاهر به رژيم صهيونيستي پرخاش هم بکنند، اما اصل هدف و محور اقدامات آنان نجات اين رژيم است.

وي تاکيد کرد: بايد بيشتر هوشيار باشيم تا بتوانيم توطئه‌هاي آنان را خنثي کنيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که «اميدواريم هرچه زودتر همه ملت‌ها به حقوق خود از جمله آزادي، حق انتخاب، استقلال و حق تعيين سرنوشت برسند»، گفت: مطمئناً ملت‌ها برخلاف اراده و خواست شياطين به اهداف خود خواهند رسيد.

وي همچنين درباره تحولات سوريه نيز گفت: بايد تلاش شود تا مسائل در اين کشور با تفاهم، همکاري و دوستي حل شده و مردم بتوانند انتخاباتي آزاد برگزار کنند.

محمود الزهار، از رهبران ارشد حماس نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار اميدواري کرد كه دوره رياست ايران بر اين جنبش نتايج مثبت و برکاتي براي آحاد امت اسلامي داشته باشد.

وي همچنين ضمن تقدير از کمک‌ها و حمايت‌هاي بي‌دريغ جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين و ارائه گزارشي از روند تحولات و مسائل فلسطين و غزه، گفت: فلسطينيان و گروه‌هاي فلسطيني تا تحقق همه اهداف، سياست‌ها و برنامه‌هاي خود را تغيير نداده و مطمئناً با تلاش‌ها و حمايت‌هاي برادران مومن خود به اين اهداف دست خواهند يافت.

 
کد مطلب: 6156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *