۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۱

سازمان ملل از احتمال تشديد تنش ها در سيرالئون ابراز نگراني کرد

سازمان ملل متحد از تنش های فزاینده در سیرالئون در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور ابراز نگرانی کرد
ینس اندرس تویبرگ فراندزن، نماینده سازمان ملل متحد در سیرالئون، روز سه شنبه اعلام کرد بیم آن می رود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ، پارلمانی و محلی که قرار است نوامبر آینده در سیرالئون برگزار شود، تنش های موجود در این کشور آفریقایی تشدید شود.
تویبرگ فراندزن که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت، افزود در حالی که به زمان انتخابات سراسری در سیرالئون نزدیک می شویم، شدت رقابت های سیاسی به ویژه میان احزاب «کنگره تمام مردم» که قدرت را در دست دارد و حزب «مردم سیرالئون» که از احزاب مخالف اصلی این کشور است، شدت می گیرد و به تنشهای موجود در این کشور دامن می زند.
وی تصریح کرد در ماههای اخیر به هیچ وجه در سیرالئون خشونتهای سیاسی روی نداده است اما حوادث اخیر که در جریان آن نیروهای پلیس برای خواباندن آشوبها به زور متوسل شدند، نگرانی هایی را درباره تشدید تنشها برانگیخته است.
این مقام سازمان ملل متحد از تعهد دولت سریلانکا برای تحقیق درباره این حوادث استقبال کرده و تاکید کرد لازم است که همه احزاب و گروهها به قانون و مقررات رایج در کشور به ویژه در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده احترام بگذارند و با استفاده از روح گفتگو که در کشور وجود دارد مانع از بالا گرفتن تنشها شوند.
گیلرمو ریشچینسکی ، سفیر کانادا در سازمان ملل متحد نیز که ریاست کمیسیون بین المللی استقرار صلح در سیرالئون را بر عهده دارد، از تداوم تنشها میان احزاب مهم سیاسی در این کشور ابراز نگرانی کرد. شکو تورای، سفیر سیرالئون در سازمان ملل متحد، هم اعلام کرد ارنست کوروما رئیس جمهور سیرالئون با همه احزاب سیاسی رایزنی می کند تا آنها را متقاعد سازد برای برگزاری انتخابات آزاد، منصفانه و معتبر در کشور تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ارنست کومورا از سپتامبر سال دو هزار و هفت اداره امور سیرالئون را که در غرب آفریقا واقع است، بر عهده دارد و امسال نیز در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است. جنگ داخلی در سیرالئون در سال دو هزار و دو به پایان رسید.
کد مطلب: 6423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *