۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کاردار ایران در اوتاوا:

اقدام کانادا در بستن سفارت غیرعاقلانه، خصمانه و دور از تمدن بود

کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا تصمیم دولت اوتاوا برای بستن سفارت را غیرعاقلانه، دور از تمدن و خصمانه خواند.
«کامبیز شیخ حسنی» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی» از دولت‌ها و نهادهای خارجی به خاطر تاثیرگذاری بر تصمیم ناگهانی اوتاوا برای بستن سفارتخانه خود در تهران و اخراج دیپلمات‌های ایرانی انتقاد کرد و این اقدام را غیرعاقلانه، دور از تمدن و خصمانه خواند.

وی سپس افزود: قبلا هیچ هشداری درباره این دستور به ما داده نشده بود و هیچ مدرکی برای توجیه این تصمیم غیرعاقلانه و دور از تمدن به ما ارائه نشد.

شیخ حسنی با اشاره به اینکه مقامات کانادایی هیچ مورد قابل توجهی درباره سفارت تهران نداشتند، تاکید کرد: ما همه فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون بین‌المللی و با احترام به قانون کانادا انجام داده‌ایم. ما هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ایم و می‌توانم به شما اطمینان دهم همه اتهاماتی که علیه ما مطرح شده، هیچ ربطی به فعالیت‌های سفارت تهران ندارد.

کاردار ایران در کانادا بحث حقوق بشر،‌ مسئله هسته‌ای ایران و تروریسم را از دلایل اصلی اوتاوا برای اخراج دیپلمات‌های ایرانی عنوان کرد.

شیخ حسنی در واکنش به سخنان برخی تحلیلگران امور خارجی مبنی بر اینکه تصمیم کانادا به خاطر نگرانی بر سر اقدام ایران برای ایجاد شاخه‌های جاسوسی در غرب بوده، خندید و گفت: می‌خندم چراکه موضوع خنده‌داری است. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. اگر آنها مدرکی در این زمینه داشتند،‌ از آن به عنوان دلیلی برای بستن سفارت استفاده می‌کردند.

او تاکید کرد:‌ مطمئن هستم دولت اوتاوا می‌داند ایران امنیت کانادا را به مخاطره نمی‌اندازد با این حال، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

شیخ حسنی گفت: فکر می‌کنم بزرگترین گناه ما این است که خدمات بسیار خوبی به جامعه ایرانی‌ها ارائه دادیم و روابط آنها با کشورشان را عالی ساختیم. من بسیار مفتخرم که نهایت تلاش خود را برای کشورم به کار گرفتم بنابراین سربلند به کشور خود باز می‌گردم.
کد مطلب: 6485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *