۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۲

واكنش خواهر امام‌موسي‌صدر به شايعات

رییس موسسه امام صدر و خواهر موسی صدر پس از ماهها سكوت ، تمامی شایعات و اخباری را كه طی هفته های اخیر در خصوص سرنوشت امام 'موسی صدر' و همراهانش منتشر شد را عاری از صحت دانست.
 به نقل از ایرنا، ربابه صدر در مراسم افطاری این موسسه كه در هتل فینیسیای بیروت با حضور چهره های بارز سیاسی لبنان از جمله وزیر امور خارجه این كشور برگزار شد، این مطلب را بیان كرد.

وی گفت: هیچ دشمنی بین خانواده ما و ملت لیبی وجود نداشته است و ما تنها با نظام 'معمر قذافی' دیكتاتور معدوم لیبی مشكل داشتیم .

وی با اشاره به اینكه از ابتدای شروع انقلاب مردم لیبی تمام توجه این خانواده به این كشور به منظور یافتن امام صدر و همراهانش جلب شد، افزود: به محض كشته شدن قذافی اقدام به ایجاد رابطه با مقامات فعلی این كشور كردیم تا این مساله در اولویت ملی لیبی قرار بگیرد.

خواهر امام صدر افزود: همكاری های قضایی در راستای دستیابی به سرنخ هایی به منظور آزادی سه تن از زندان های نامشخص در این كشور آغاز شد.

خانم صدر با تاكید بر اینكه آشوب و بی قانونی كه قذافی برای لیبی برجای گذاشت، روند تحقیقات را با كندی روبرو ساخت، افزود: ما امیدواریم كه با تلاش و ادامه همكاری گره این مشكل گشوده شود.

وی با تاكید بر اینكه با دلایل علمی، قانونی و قضایی به شكل رسمی و نهایی اثبات شد، شایعاتی كه در خصوص سرنوشت امام صدر منتشر شده، عاری از صحت است، گفت: برادران ما در لیبی نیز با تلاش طرف لبنانی به این نتیجه رسیده اند كه همچنان باید به دنبال اماكن بازداشتی باشند كه هنوز كشف نشده است.

خواهر امام صدر با تاكید بر اینكه خانواده وی با ملت لیبی دشمنی نداشته است، گفت: ما تنها از دولت لبنان می خواهیم كه سیاست واضحی را كه در شان این مساله باشد پی گیری كند تا با همكاری جدی و صادقانه تمامی طرف ها گشایشی در این امر حاصل و روابط دوجانبه میان لبنان و لیبی از سر گرفته شود.

لازم به ذكر است كه حدود یك ماه پیش 'مصطفی عبدالجلیل' رئیس شورای انتقالی لیبی از پیدا شدن لباس امام موسی صدر و قسمت هایی از جسد وی در یك قبر دسته جمعی در لیبی خبر داده بود.

نتایج آزمایش 'دی ان ای' كه در یك آزمایشگاه رسمی اروپایی انجام شد، منفی بود و مشخص شد كه این لباس ها متعلق به امام صدر نیست.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باورند كه اگر موسی صدر تاكنون زنده و در زندانهای قذافی بود، قطعا محل اختفای او كشف و آزاد می شد و یا حداقل از سرنوشت او خبری به دست می آمد.

امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال ۱۹۷۸میلادی طی سفر به لیبی همراه با شیخ 'محمد یعقوب' و 'عباس بدرالدین'( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شد و به رغم تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاكنون هیچ خبری از سرنوشت آنها به دست نیامده است.
کد مطلب: 704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *