۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۲

واکنش تابش به اظهارات آیت‌الله مهدوی‌کنی

ایسنا نوشت:
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اظهارات آیت‌الله مهدوی‌کنی مبنی بر استقبال از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو گفت که باید به دغدغه و دل‌نگرانی ایشان که از شخصیت‌های برجسته و موثر در انقلاب، همراه امام (ره) و مورد اعتماد رهبری هستند توجه شود.
محمدرضا تابش اظهار کرد: همیشه شخصیت‌های معتدل اصولگرا درباره حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات چنین نظری را داشتند که آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز مطرح کردند. متاسفانه گاهی کسانی که شاید مسوولیت رسمی ندارند و در مقابل اعمال خود هم پاسخگو نیستند، در خیلی از عرصه ها از جمله درباره این تصمیم می‌گیرند که چه کسی وارد عرصه انتخابات شود و چه کسی به این عرصه ورود پیدا نکند.
نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: آیت‌الله مهدوی‌کنی و بزرگان جناح اصولگرا که دغدغه دین و آیین، حفظ مملکت و مذهب تشیع را دارند، می‌دانند که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حضور پررنگ مردم در عرصه انتخابات ضروری است؛ چراکه در غیر این صورت عدم حضور گسترده مردم بهانه‌ای را به دست بدخواهان می دهد که اصل جمهوریت و پشتوانه مردمی اش را زیر سوال ببرند و دستاوردهای نظام با چالش مواجه می‌شود، لذا میل و علاقه آن‌ها بر این است که اصلاح‌طلبان در عرصه حضور داشته باشند.
تابش همچنین گفت: در مقابل عده دیگری هستند که به صورت جزم‌نگر، سخت و خشن با مقولاتی که در جامعه جاری است برخورد می‌کنند و نمی‌خواهند که اصلاح‌طلبان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حاضر شوند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه در صورت مهیا بودن شرایط، اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: ما معتقدیم که حضور اصلاح‌طلبان کمک زیادی به افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد کرد و هر عاملی که باعث افزایش مشارکت مردم شود، نشان از این دارد که اعتماد مردم و امیدشان را نسبت به آینده نظام و انقلاب، مدیریت کشور، اقتصاد و مسائل اجتماعی جلب کرده است.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از هر عاملی که باعث امیدآفرینی در مردم شود و مشارکت آنها را در انتخابات افزایش دهد استقبال می‌کنند، گفت: در عین حال اگر شرایط فراهم نباشد، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خودکشی سیاسی کنند و تنها برای گرم کردن فضا در انتخابات حضور یابند و سپس با تنگناها، تضییقات و محدودیت‌هایی مواجه شوند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تحرک جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آتی را منوط به چراغ سبز نشان دادن برای ورود آنها به عرصه دانست و افزود: نباید به گونه‌ای باشد که اصلاح‌طلبان که دوستدار امام، نظام و انقلاب هستند و قانون اساسی را قبول دارند اما سلیقه‌شان با عده‌ای یکی نیست، ازسر دلسوزی حرف‌هایی را بزنند و مورد هجمه قرار گیرند و هزاران انگ و تهمت به آنها زده شود.
تابش تاکید کرد: انقلاب متعلق به همه است و باید زمینه حضور همه سلایق در انتخابات فراهم شود.
وی در پایان ابراز عقیده کرد: بزرگترین خطری که انقلاب و نظام را تهدید می‌کند، ورود افراد بی‌مسوولیت و بدون نام در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها است که نسبت به عملکرد خود پاسخگو نیستند در حالی که اگر این افراد خواستار تصمیم‌گیری، اثرگذاری و مشارکت در عرصه‌های مختلف هستند، خوب است تابلو و شناسنامه مشخصی داشته باشند، تا تکلیف کار روشن‌تر شود.
 
کد مطلب: 7260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *