۰
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
مصطفی کواکبیان:

چرا قانون دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ نمی‌شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با اشاره به نامهربانی‌های صورت گرفته با مطبوعات و رسانه‌ها در سال‌های نه چندان دور گفت: دیگر آن دوره گذشته که دیگر داستان تعطیلی یکجای ۹۰ رسانه تکرار شود.
چرا قانون دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ نمی‌شود؟
نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با اشاره به نامهربانی‌های صورت گرفته با مطبوعات و رسانه‌ها در سال‌های نه چندان دور گفت: دیگر آن دوره گذشته که دیگر داستان تعطیلی یکجای ۹۰ رسانه تکرار شود.
 مصطفی کواکبیان در آیین بزرگداشت خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان سمنان ضمن تبریک این روز اظهار کرد: اگر چه دیگر تکرار آن تعطیلی‌های دولتی و یکجای رسانه‌ها گذشته اما شرایط به جایی رسیده که خیلی از مطبوعات و رسانه‌ها و خصوصا رسانه‌های استانی، خود کرکره رسانه خود را پایین می‌کشند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مشکلات موجود در حوزه اقتصاد رسانه سبب شده که مطبوعات خود کم کم دست به تعطیلی نشریه خود بزنند. وی از امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای نام برد و اضافه کرد: ثبات کاری و امنیت شغلی برای خبرنگار باید به گونه‌ای باشد که بتواند برای خود برنامه‌ریزی کند. رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان سمنان با برشمردن برخی ویژگی‌های یک خبرنگار موفق گفت: عشق به کار رسانه‌ای و اطلاع رسانی، شجاعت، امانتدار بودن، ورع و صداقت و تقوا در بیان رویدادها و روزآمد بودن مهمترین ویژگی یک خبرنگار است. وی شجاع ونترس بودن را یک ویژگی ممتاز برای اهل رسانه برشمرد و گفت: البته حاکمیت و جامعه نیز در قبال خبرنگار وظایفی دارد و از همین رو است که من نیز بارها گفته‌ام نباید امثال یاشار سلطانی‌ها که به کشف واقعیت کمک می‌کنند زندانی شوند بلکه آنها که به اموال بیت‌المال دست درازی می‌کنند باید تاوان تخلف خود را بدهند. کواکبیان اضافه کرد: قانون و حاکمیت باید در کنار امثال یاشار سلطانی بایستد تا خبرنگاران با شجاعت از حقوق مردم دفاع کنند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با اشاره به برپایی انتخابات خانه مطبوعات با ساختار جدید در ۲۶ استان کشور گفت: اگرچه به دلیل برخی تغییرات و ایجاد یک سامانه جدید بسیاری از اهالی رسانه نتوانستند در این انتخابات شرکت کنند اما ۲۴۰۰ خبرنگار در انتخابات خانه مطبوعات کشور شرکت کردند اگرچه پیش‌بینی ما شرکت ۵۰۰۰ نفر بود.
وی با اشاره به شکل گیری هیات‌های استانی خانه مطبوعات افزود: به زودی با انتخاب هیئت مدیره‌های استانی هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات کشور نیز انتخاب خواهند شد. این نماینده مردم، از خانه مطبوعات به عنوان تشکلی مهم و موثر نام برد و گفت: تفاوت این تشکل با دیگر تشکل‌های رسانه‌ای در این است که خانه مطبوعات یگانه تشکل قانونی است که با حمایت و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد شکل گرفته است. اگر چه این مهم نافی شکل‌گیری تشکل‌های صنفی دیگر در این بخش نیست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از استفاده‌های جناحی از وقایع اخیر در حاشیه تحلیف رئیس‌جمهور افزود: من تا حالا با حاج خانم خودم هم سلفی نگرفتم چه رسد به موگرینی، اما یک رسانه که خیلی ظاهرا به ما علاقه دارد گفته فلانی هم عکس سلفی گرفته است. وی با بیان اینکه ما معتقد به شفاف‌سازی هستیم افزود: در همان ماجرای سلفی‌گیری تعدادی از اصولگراها هم بودند. البته آنها گفتند که ما پیش موگرینی رفتیم که از او بخواهیم «مرگ بر آمریکا» بگوید.
به هر حال همه مسوولان خودشان باید مواظب باشند تا این اتفاقات نیفتد هر چند نحوه چیدمان صندلی‌های میهمانان هم در آن روز مزید بر علت بود.
کد مطلب: 73345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *