۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۰
به منظور پیگیری روند مذاکرات صلح با طالبان؛

نشست ۳ جانبه سران انگلیس، پاکستان و افغانستان در آمریکا برگزار می‌شود

روسای جمهور افغانستان و پاکستان و نخست‌وزیر انگلیس برای بحث درباره روند صلح با طالبان، نشست ۳ جانبه‌ای در آمریکا برگزار می‌کنند.
 "آصف علی زرداری" و "حامد کرزی" روسای جمهور پاکستان و افغانستان به همراه "دیوید کامرون" نخست‌وزیر انگلیس، در حاشیه جلسه "مجمع عمومی سازمان ملل" در نیویورک، نشست ۳ جانبه‌ای را برگزار می‌کنند.

روزنامه "تریبون" پاکستان با انتشار این خبر به نقل از منابع آگاه در وزارت خارجه این کشور، افزود: محور اصلی این جلسه چگونگی مشارکت پاکستان در تسهیل روند مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان خواهد بود.

این نشست که دومین نشست ۳ جانبه در ۳ ماه گذشته است، این بار نیز با حضور کامرون به عنوان واسط بین افغانستان و پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه‌های افغان، مقامات این ۳ کشور در نشست ماه جولای خود به توافقاتی درباره یافتن مکانیسمی برای شروع مذاکرات با طالبان و حل مسالمت‌آمیز درگیری‌های افغانستان دست یافتند.

همچنین گفته شد که "راجا پرویز اشرف" نخست‌وزیر پاکستان در این جلسه به کرزی و کامرون اطمینان داد که پاکستان به انجام مذاکرات رسمی بین دولت افغانستان و نمایندگان طالبان کمک می‌کند و افغانستان و پاکستان برای ازسرگیری جلسات "کمیسیون مشترک صلح" با هم به توافق رسیدند.

به دنبال انتشار این خبر نیز "صلاح‌الدین ربانی" رئیس شورای عالی صلح افغانستان سفر به اسلام‌آباد را در دستور کار خود قرار داد اما به خاطر بروز درگیری‌های مرزی بین ۲ کشور، سفر خود را به تأخیر انداخت که این موضوع موجب توقف روند صلح شد.

با این حال، قرار است زرداری در حاشیه نشست مجمع عمومی، موضوع خاتمه دادن به درگیری‌های افغانستان را مورد بحث و برسی قرار دهد.

این در حالی است که "حنا ربانی" وزیر خارجه پاکستان نیز در گفت‌وگو با روزنامه "آسوشیتدپرس"، از برگزاری نشست محرمانه آمریکا، افغانستان و پاکستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته وی، هدف از این مذاکرات بهبود رابطه این ۳ کشور در مبارزه با تروریسم است که به خاطر برخی سوء‌تفاهمات، از جمله موضوع "شبکه حقانی"، با مشکلاتی مواجه شده است.
کد مطلب: 7880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *