۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
در نطق میان دستور کواکبیان صورت گرفت

تذکراتی به سران سه قوه

رييس جمهور مشکلات را صادقانه به مردم بگويد
مصطفي کواکبيان در نشست علني ديروز مجلس ‌در نطق ميان دستور با اشاره به گذشت حدود 19 ماه از آغاز به کار مجلس دهم، خطاب به نمايندگان گفت: بايد محاسبه کنيم تا چه ميزان توانسته‌ايم مشکلات انباشته شده بر روي دوش مردم را برداريم؛ مشکلاتي از فقر و فلاکت گرفته تا انواع و اقسام آسيب‌هاي اجتماعي همچون کودکان کار، زنان بدسرپرست و کارتن خواب‌ها؛ از ايجاد اشتغال براي جوانان خجالت زده بر سر سفره پدران خويش تا ابرچالش کشور يعني نرخ بيکاري بويژه فارغ التحصيلان دانشگاهي.
تذکراتی به سران سه قوه
مصطفي کواکبيان در نشست علني ديروز مجلس ‌در نطق ميان دستور با اشاره به گذشت حدود 19 ماه از آغاز به کار مجلس دهم، خطاب به نمايندگان گفت: بايد محاسبه کنيم تا چه ميزان توانسته‌ايم مشکلات انباشته شده بر روي دوش مردم را برداريم؛ مشکلاتي از فقر و فلاکت گرفته تا انواع و اقسام آسيب‌هاي اجتماعي همچون کودکان کار، زنان بدسرپرست و کارتن خواب‌ها؛ از ايجاد اشتغال براي جوانان خجالت زده بر سر سفره پدران خويش تا ابرچالش کشور يعني نرخ بيکاري بويژه فارغ التحصيلان دانشگاهي.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي اظهارکرد: آيا صرفا نمايندگان مجلس بايد دولت را مقصر بدانند؟ نمايندگان يادشان هست که در زمان تصويب برنامه ششم تذکر داده شد که چندصدهزار ميليارد تومان بر دوش دولت مي‌گذاريد و لايحه 34 ماده‌اي را به 144 ماده تبديل مي‌کنيم اما حاصل آنچه شد که امروز بودجه 97 تقديم مجلس مي‌شود و هيچ ارتباطي با برنامه ششم ندارد. اين نماينده مردم در مجلس دهم تصريح کرد: شفافيت مالي براي نمايندگان اصلي اساسي است آيا بهتر نيست اين شفافيت از مجلس شروع شود.
کواکبيان افزود: به عنوان رييس شوراي اجرايي بين المجالس جهاني تقاضاي يک اتاق معمولي کردم اما گفتند نداريم؛ تقاضاي ارائه گزارش همچون مجالس قبلي از فعاليت‌هاي IPU داشتم اجازه نمي‌فرمايند. نمايندگان مي‌خواهيد در اصلاح مواد آيين‌نامه باز هم بر قدرت رييس مجلس اضافه کنيد، اشکالي ندارد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: توجه داشته باشيد فقط يک سال براي پاسخگويي به ملت بيشتر وقت نمانده است؛ قرار بود مجلس را خانه تکاني کنيم، نکند که ملت ما را خانه تکاني کند.
وي خطاب به رييس قوه قضائيه، گفت: آيا به تازگي متوجه شده‌ايد که رييس دولت سابق و چهار وزير ايشان در پرونده بابک زنجاني نقش داشته‌اند؟ مگر ده‌ها بار در مجلس هشتم و دهم در مورد تخلفات عديده آن دولت تذکر نداديم چرا تاکنون اقدام نکرده‌ايد؟ احتمالا پرونده‌هاي ورودي به قوه قضائيه زياد بوده و فرصت نداشته‌ايد. اين نماينده مردم در مجلس دهم با اشاره به اينکه ژاپن 120 ميليوني فقط 600 هزار پرونده ورودي در سال دارد ولي کشورمان با جمعيت 80 ميليوني چرا بايد بالاي 10 ميليون پرونده ورودي به دستگاه قضايي داشته باشد، تصريح کرد: در اين مدت چند سال چکار کرده‌ايد؟ شايد بگوييد خلاء قانوني وجود دارد اما چند لايحه به مجلس آورده شده که تصويب نشده است. کواکبيان خطاب به رييس‌جمهور، اظهارکرد: آيا در فضاي مجازي هستيد که مشاهده کنيد امروز چه ناسزاهايي به اصلاح‌طلبان بابت حمايت از شما سر داده مي‌شود. چرا به وعده‌هايي که به مردم داده‌ايد عمل نمي‌کنيد و اگر اصولگرايان به اصطلاح نمي‌گذارند چرا به مردم گزارش نمي‌دهيد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: البته از ابتدا اين دولت را اصلاح‌طلب نمي‌دانستم و خود دولت هم خودش را اصلاح‌طلب نمي‌دانست و احتمالا براي همين مشکلاتي که برايش پيش مي‌آيد نمي‌خواهد اصلاح‌طلب باشد اما بحث اين است که مردم به خاطر اصلاح‌طلبان به آقاي روحاني راي دادند و هيچ حزب اصولگرايي در اين کشور به روحاني راي نداد. همه در جمنا جمع شده بودند و همه اينجا از شما حمايت کردند.
وي خطاب به رييس جمهور، ادامه داد: شما هم فرصت چنداني نداريد و چشم بر هم زدني چهارسال تمام مي‌شود لذا بيايد مشکلات را صادقانه به مردم بگوييد و در ميان مردم فقر و فلاکت، بيکاري و محرومتي که جامعه دارد را مشاهده کنيد. اين نماينده مردم در مجلس دهم تصريح کرد: وقتي در بودجه مي‌گوييد بنزين گران شود، عوارض اضافه شود، يارانه قطع شود، شايد در بحث کار‌شناسي نمايندگان نيز به اين موضوع برسند اما چقدر به درآمد مردم اضافه شده است؟ آيا مردم فقير‌تر نشده‌اند و اگر همين طور است با اين طرح‌ها مردم را نااميد نکنيد. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: آقاي رييس جمهور مقداري وقت براي تهران بگذاريد و شوراي ساماندهي پايتخت را تشکيل دهيد.

واکنش به نطق کواکبيان
نطق کواکبيان اما واکنش هايي را هم در بر داشت. علي مطهري که رياست جلسه را عهده دار بود در پاسخ به اظهارات کواکبيان در نطق ميان دستور مبني بر اينکه فقط اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات از رياست جمهوري حسن روحاني حمايت کردند، گفت: در جريان انتخابات ستاد حاميان اصولگرايان آقاي روحاني هم تشکيل شده بود و خيلي از اصولگرايان هم راي داده بودند.
 بهروز نعمتي هم که با ليست اصلاح‌طلبان به مجلس راه يافته است، در نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خود در واکنش به محتواي نطق ميان دستور مصطفي کواکبيان گفت: برادر بزرگوار آقاي کواکبيان عزيز ما در يک جبهه کنار هم بوديم و براي انتخاب دکتر روحاني نيز در کنار هم بوديم؛ برادران اصولگراي معتدل نيز شبانه روز در سراسر کشور زحمت کشيدند و بر کسي هم پوشيده نيست. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شما ملاحظه کرديد شبانه روز دوستان اصولگراي معتدل چقدر زحمت کشيدند، خود حضرتعالي و تعداد بسياري از نمايندگان محترم مجلس آمدند در ستادهاي مختلف، در شهرستان‌ها و تهران  از برادران اصولگراي معتدل قدرداني کردند. وي ادامه داد: آقاي کواکبيان عزيز انتخابات رياست جمهوري تمام شده چرا ديگر به آن دامن مي زنيد، مي خواهيد چه چيزي را ثابت کنيد، والله بالله همان کاري را که آقاي رئيس جمهوري به شما دادند به برادران اصولگراي معتدل نيز دادند.

وکيل المله هستم
مصطفي کواکبيان همچنين در نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در تذکر آيين نامه اي در واکنش به سخنان نقوي حسيني و بهروز نعمتي اظهار داشت: آقايان نقوي حسيني و نعمتي هر دو ما را نواختند دستشان درد نکند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه من در نطق خود گفتم هيچ حزب اصولگرايي در انتخابات از رئيس جمهور حمايت نکرد  و هيچ اصولگرايي هم از جمنا به آقاي روحاني راي نداده ، خطاب به نعمتي گفت: جاي تعجب است که ايشان در ليست ما اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بوده  اما مي گويد من اصولگرا هستم.الله اکبر. عضو فراکسيون اميد گفت: ما همچنان از آقاي روحاني حمايت مي کنيم ولي من وکيل الدوله نيستم بلکه وکيل المله هستم.
 
کد مطلب: 78993
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *