۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
کواکبیان در نشست رسیدگی به مشکلات مردم منطقه 16 و 22 در فرمانداری تهران:

مسوولان باید برای مطالبات به حق مردم گوش شنوایی داشته باشند‌

جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۱۶ و ۲۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۸ دی، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و مهدی شیخ از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و زهرانژاد بهرام عضو شورای شهر تهران، برگزار شد.
مسوولان باید برای مطالبات به حق مردم گوش شنوایی داشته باشند‌
جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۱۶ و ۲۲  تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۸ دی، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب و مهدی شیخ  از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و زهرانژاد بهرام عضو شورای شهر تهران،  برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری مناطق به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات مناطق ۱۶ و ۲۲ پرداختند.
احاطه کردن 60 هکتار از زمین‌های منطقه 16 توسط دکل‌های برق فشار قوی، پایانه اتوبوسرانی، عدم وجود سوله بحران، املاک متروکه و فرسوده، کمبود کلانتری و گشت‌های انتظامی‌ و قطعی برق اماکن عمومی‌ و پارک‌ها به علت بدهی از جمله مشکلات منطقه 16 بود که در این نشست از سوی شورایاری‌ها مطرح شد.
کمبود جدی مدرسه در مقاطع مختلف، نبود اداره آموزش و وپرورش مستقل، کمبود کلانتری و گشت‌های انتظامی، ضرورت تداوم خط 6 مترو در منطقه، کمبود مسجد، مشکلات مخابراتی و آنتن‌دهی خطوط تلفن‌های همراه، مشکل تاریکی معابر عمومی‌و ناامنی‌های ناشی از آن و کمبود سرانه ورزشی از جمله مشکلات منطقه 22 بود که از سوی نمایندگان شورایاری‌های این منطقه طرح شد.
در جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران، شورای شهر تهران، شورایاری‌ها، مسوولان اجرایی و فرمانداری تهران مسائل و مشکلات مناطق ذکر شده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ادارات همکاری و جدیت لازم را برای رفع آن داشته باشند و با مکاتبه و تشکیل جلسات موضوعی هریک از مشکلات مطروحه را با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مرتفع نمایند.
 ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر دبیران شورایاری محلات به نمایندگی از مردم بخاطر حل برخی از مشکلات اساسی مناطق طی پیگیری‌های انجام شده در این سلسله جلسات همراه بود که کواکبیان، بانی تشکیل جلسات مناطق در پاسخ دبیران شورایاری گفت: از ابتدا گفتیم همین که از هرمحل یک مشکل رفع شود برای ما موجب خرسندی است و خدارا شاکریم که این جلسات توانسته سهمی ‌در حل مشکلات مردم شریف تهران داشته باشد.
زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران هم در این جلسه طی سخنانی گفت:‌ از فرماندار محترم تهران تقاضا داریم نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدام کنند و از نمایندگان محترم مجلس نیز درخواست می‌کنم نسبت به رفع موانع قانونی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدام کنند، چرا که هم اکنون و طی این جلسات کارکرد شورایاری‌ها را می‌توانیم به وضوح مشاهده کنیم که اتصال مردم به بدنه مسئولین و مدعی العموم است.
وی افزود:برگزاری این جلسات اتفاق مبارکی است و ضمن اینکه بر لایحه مدیریت شهری اصرار داریم، عینیت لایحه مدیریت شهری اجرایی شده است. ادارات اجرایی و نمایندگان مجلس و اعضای شورا بدون شانه خالی کردن از مسوولیت‌ها دور یک میز جمع شده ایم و در پی رفع مشکلات مردم هستیم. از نمایندگان محترم مجلس و فرماندار تهران درخواست می‌کنم پیگیر لایحه مدیریت واحد شهری باشند تا این جلسات که صورت عینی این لایحه است قانونی شود.
نژادبهرام در خصوص مشکلات منطقه ۱۶ گفت: نگران دکل‌های فشار قوی هستم که ۶۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت الشعاع قرار داده و موجب ایجاد بیماری‌های خاص می‌گردد. هرچند این انتقال هزینه بر خواهد بود از نمایندگان محترم درخواست می‌کنیم حداقل برای شروع این انتقال بودجه ای را مصوب کرده و در صحن مجلس نسبت به این موضوع پیگیری کنند.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ نیز طی سخنانی گفت: دو منطقه ۱۶ و ۲۲ مناطقی هستند که یکی به دلایل نو بودن مسايلی دارد و دیگری به دلیل کهنه و فرسوده بودن و نیاز به جلسات بیشتری برای بررسی مسائل این مناطق است.
وی با اشاره به مطرح شدن قانون شورای محلات در مجلس شورای اسلامی‌توسط دکتر کواکبیان و رد آن توسط لاریجانی افزود: پیشنهادی در مورد قانونی کردن شورایاری‌ها نوشتیم و در مجلس مطرح شد که برخی همکاران شهرستانی ما اخطارهای مکرری دادند و رئیس جلسه با پذیرفتن یکی از اخطار‌ها مانع از طرح موضوع شد. البته به آقای لاریجانی عرض کردم که با این کار قانون اساسی پاک نشد، چرا که قانون اساسی با انجمن شورای محلات آغاز می‌شود و اگر نیاز به تفسیر قانون باشد باید موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شود که قطعا پیگیر خواهیم بود.
محجوب تصریح کرد: از سایر نمایندگان به ویژه نمایندگان تهران گلایه مندیم که چرا واکنش و حمایت کافی در برابر آقای لاریجانی از این طرح را نشان ندادند، گاهی طرح‌های مربوط به شهرستان‌ها با پیگیری ۱۰ نماینده تصویب می‌شود و اینکه این طرح با وجود ۳۰ نماینده تهران تصویب نشد نشان دهنده ضعف در کار است.
در ادامه مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: مشکلات کشور معمولا ساده هستند و در صورت حل نکردن به موقع آن‌ها و گره خوردن چند مورد از این مشکلات ساده درگیر مشکلات پیچیده خواهیم شد. تشکیل این جلسات اتفاق مبارکی است و هم‌سویی دولت، شورای شهر و مجلس این توقع را برای مردم ایجاد کرده که این هم سویی نتیجه مثبتی داشته باشد.
وی افزود: پیگیری مصوبات سلسله جلسات مناطق ۲۲گانه از اهمیت بالایی برخوردار است و از دکتر کواکبیان درخواست می‌کنم سطح چهارمی ‌به ۳جلسه هر منطقه اضافه شده و در آن اجرایی شدن مصوبات مربوط به هر منطقه پیگیری شود. بافت‌های فرسوده از جمله مشکلات جدی است که در منطقه ۱۶ بسیار جدی است و نیاز به رسیدگی دارد. در مورد منطقه ۲۲ مسائل امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم با پیگیری جدی هرچه سریع‌تر رفع شود.
معاون استاندار و فرماندار تهران در نشست بررسی مشکلات شهروندان منطقه 16 و22 تهران نیز با اشاره به مصوبه شورای امنیت کشور برای افزایش ضریب امنیت تهران بزرگ  گفت: به زودی 40 کلانتری در نقاط مختلف تهران اضافه می‌شود.
فرماندار تهران افزود: زمین پنج کلانتری مشخص و نهایی شده و تکلیف 35 زمین دیگر تا پایان سال‌جاری مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه این کلانتری‌ها با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تهران ساخته خواهد شد گفت: 400 میلیارد ریال از سوی شهرداری تهران برای ساخت و تجهیز این کلانتری‌ها تخصیص پیدا می‌کند.
فرهادی گفت: 235 مدرسه تهران که سن بالای 60 سال دارند نیز تا پایان سال آینده توسط مجمع خیرین مدرسه ساز بازسازی می‌شوند.
وی همچنین گفت: در نشستی که در استانداری تهران برگزار شد مقرر شد تا 1700 هکتار به فضای سبز شهر تهران افزوده شود که 1100 هکتار در شرق تهران، 500 هکتار در منطقه 2 شهرداری تهران و 100 هکتار در اراضی آراد کوه کهریزک است.
فرهادی همچنین با اشاره به ناآرامی‌های اخیر تهران گفت: مردم برای به دست آوردن انقلاب اسلامی‌هزاران  شهید تقدیم کرده اند و به بیگانگان و ایادی آنان اجازه دست درازی به آرمان‌ها و ارزش‌های خود را نمی‌دهند.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌طی سخنانی گفت: به دلیل پیگیری‌های مستمری که داشتیم سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور ۸تن از وزرا و اعضای کابینه همچنین شهردار تهران بالاخره تشکیل شد. البته بنده پیشنهاد دادم استاندار تهران و فرماندار شهر تهران نیز در جلسات بعد حضور داشته باشند.
وی افزود: دبیرخانه ای برای پیگیری مصوبات این سلسله جلسات در فرمانداری تهران تشکیل شده که همان مرحله چهارم یعنی پیگیری مصوبات جلسه فرمانداری است و قطعا مصوبات پیگیری خواهند شد، در عین حال برخی مسائل کلان از جمله انتقال دکل‌های برق فشار قوی به خارج از محدوده شهری نیازمند بودجه کلان است که چنین مسائلی را می‌توان در شورای ساماندهی امور پایتخت مطرح کرد.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: مردم خوب ما در حوادث اخیر خوب درخشیدند و نشان دادند بیان مطالبات برحق آن‌ها نباید زمینه سوء استفاده قدرت‌های بیگانه را فراهم کند. روسیاهی از قضایای اخیر برای آمریکا ماند که «از هول حلیم در دیگ افتادند» و قصد داشتند طرحی در شورای امنیت مطرح کنند که مورد بی‌اعتنایی شورای امنیت قرار گرفت و افتضاحی برای آمریکا به بار آورد.
و البته جلوگیری از سوء استفاده قدرت‌های خارجی به مفهوم نادیده گرفتن مطالبات به حق مردم نباید تلقی شود و مسوولان باید برای مطالبات مردم گوش شنوایی داشته باشند.
نماینده مردم تهران از مصوبه شورای آموزش و پرورش برای ایجاد آموزش و پرورش منطقه 22 به صورت مستقل ابراز خرسندی کرد و آنرا از ثمرات برگزاری جلسات مناطق 22 گانه تهران دانست.
دکتر کواکبیان افزود: از شورای شهر تهران به دلیل تصویب طرحی که شهرداری تهران را به تخصیص مکانی جهت بیان اعتراضات قانونی مردم ملزم می‌نماید  تشکر می‌کنم، البته پیش تر این طرح توسط فرماندار محترم تهران مطرح شده و بنده نیز در برنامه‌ای تلویزیونی آن را مطرح کردم.
عضو کمیسیون امنیت ملی شورایعالی فضای مجازی افزود: دولت تکلیف تلگرام را زودتر تعیین کند و اگر دولت قصد دارد محدودیتی ایجاد کند، امکاناتی در داخل مشخص شود، مدت‌هاست دولت می‌گوید قصد انتقال سرور‌ها به داخل را داریم که اگر نیاز به بودجه ای هست مشخص شود تا سریع تر تعیین تکلیف شده و مردم از سرگردانی نجات یابند.
وی تصریح کرد: بین تقسیمات شهری و مدیریت شهری خلأ قانونی وجود دارد، برای مثال در مورد سولقان مشخص نیست حریم کجاست و اینکه روستاست یا شهر، مسائلی از قبیل هزینه کنتور برای مردم سولقان وجود دارد که حدود ۳ میلیون تومان هزینه کنتور شهری و حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنتور روستایی است که اختلاف  این ارقام برای ساکنین این منطقه قابل توجه است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
دکتر کواکبیان در پایان با اشاره به مشکلات عدیده شهر و لزوم تشکیل جلسات پیگیری مشکلات مردم گفت: الحمدلله مشکلات فراوانی طی این جلسات حل شده و درحال پیگیری است. هیچ‌گاه در زندگی اینقدر ناراحت نشده بودم وقتی به منطقه 17 رفتیم، اعضای شورایاری گفتند جلسه‌ای تشکیل داده‌ایم تا به برخی مردم «بن نان» بدهیم. این اتفاق در قلب پایتخت می‌افتد و باید همه پیگیر حل مشکلات مردم باشیم.
 
کد مطلب: 80689
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *