۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
مسکو:

مقامات دمشق آماده گفت‌وگو هستند

وزارت امور خارجه روسیه با استقبال از برگزاری کنفرانس مخالفان در دمشق و آمادگی دولت سوریه برای آغاز گفت‌وگوهای ملی، از نقش‌آفرینان خارجی خواست از نفوذ خویش بر گروه‌های تندرو در سوریه در این جهت استفاده کنند.
 به نقل از روزنامه «وزگلاد»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به همکاری خود با مبتکران کنفرانس مخالفان در سوریه تحت شعار «برای نجات سوریه» ادامه داده و در عین حال از «نقش‌آفرینان خارجی» می‌خواهد تا از نفوذ خویش بر روی گروه‌های مخالف تندرو در سوریه برای کمک به حل بحران در این کشور استفاده کنند.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است: طرف روسی به حمایت خود از برقراری تماس با مبتکران کنفرانس مخالفان سوریه با شعار «برای نجات سوریه» و ارگان‌های مربوط به آن ادامه خواهد داد. البته در عین حال روی این مسئله نیز حساب می‌کنیم که همه نقش‌آفرینان خارجی، همانطور که در مذاکرات ژنو مورد توافق قرار گرفته، از نفوذ خود بر گروه‌های تندرو مخالفان در سوریه به منظور کمک به حل و فصل مناقشه در این کشور استفاده کنند.

در این بیانیه یادآوری شده است که «دولت سوریه» مانعی برای برگزاری این قبیل اقدامات مخالفان به وجود نیاورده است و در عین حال آمادگی خود را برای تامین حرکت به سمت حل و فصل بحران داخلی بر اساس گفت‌وگوهای ملی و تاکید بر منافع همه شهروندان سوری اعلام کرده است.

در بیانیه پایانی کنفرانس مخالفان سوریه در دمشق بر ارزیابی واقع بینانه از اوضاع سوریه، کمک به حل بحران در این کشور، ممانعت از ادامه خونریزی‌ها، عدم دخالت نظامی از خارج و تلاش برای حل مناقشه از راه‌های صرفا سیاسی تاکید شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده که کنفرانس مذکور اقدامی بسیار مثبت و مهم در جهت متحد کردن مواضع همه مخالفان سوریه در راستای برقراری گفت‌وگوهای ملی برای حل بحران داخلی در این کشور است و مقامات مسکو از چنین اقداماتی همواره حمایت کرده و خواهند کرد.
کد مطلب: 8234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *