۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱
معاون وزير خارجه سوريه:

با مخالفان گفت‌وگو مي‌كنيم

معاون وزير امور خارجه سوريه در مصاحبه‌اي ضمن متهم كردن تركيه و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به حمايت‌هاي تسليحاتي از گروه‌هاي تروريستي تاكيد كرد: دولت سوريه زمينه را براي گفت‌وگو با مخالفان فراهم مي‌كند.
به نقل از خبرگزاري سيريا نيوز، فيصل المقداد، معاون وزير امور خارجه سوريه روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني بي بي سي، اعلام كرد: دولت سوريه هرگز از لفظ انتقال قدرت استفاده نكرده بلكه هدف ما برگزاري كنفرانس ملي گسترده با حضور همه گروه‌هاي سوري با نظارت رهبران و مسئولان سوريه است كنفرانسي كه از سوي همه ملت سوريه حمايت شود.

وي خاطرنشان كرد: سوريه زمينه را براي گفت‌وگو با گروه‌هاي مخالف فراهم خواهد كرد.

المقداد همچنين تاكيد كرد: مسئولان سوريه در قبال بمباران برخي از شهرهاي سوريه مسئول نيستند بلكه اين گروه‌هاي تروريستي هستند چنين اقداماتي را مرتكب مي‌شوند. چنانچه پيشتر و زماني كه گروه ناظران سازمان ملل در حال انجام ماموريت‌شان در سوريه بودند گروه‌هاي تروريستي همچنان به شهرهاي دمشق و حلب حمله مي‌كردند.

معاون وزير امور خارجه سوريه در ادامه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس و تركيه را به ارسال كمك‌هاي تسليحاتي به گروه‌هاي تروريستي در سوريه و اعزام برخي از عوامل تروريستي از سراسر جهان به اين كشور متهم كرده و گفت: برخي از كشورها از جمله تركيه و كشورهاي عربي حوزه خليج (فارس) تلاش مي‌كنند تا گروه‌هاي تروريستي از جمله القاعده را براي فعاليت در سوريه اعزام كنند.

وي گفت: ما از مسئولان ذيربط مي‌خواهيم كه نام اين كشورها را در ليست كشورهاي حامي تروريست جهان قرار دهند.

مقداد همچنين تاكيد كرد: استعفاي كوفي عنان، فرستاده مشترك سابق سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه پس از اين اتفاق افتاد كه با حمايت شمار زيادي از اعضاي شوراي امنيت مواجه نشد چرا كه برخي از اين كشورها به ويژه كشورهاي عربي تمايلي براي موفقيت كوفي عنان و ماموريتش نداشتند.

معاون وزير امور خارجه سوريه همچنين ضمن انتقاد شديد از دولت تركيه و رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير اين كشور تاكيد كرد: تركيه بايد در ليست تروريستي جهاني قرار بگيرد و به خاطر حمايت‌هايش از القاعده و گشودن مرزهاي كشورش بروي القاعده براي ورود به سوريه و ارتكاب جناياتي عليه ملت سوريه مجازات شود.

مقداد پيشتر نيز در گفت‌وگو با تلويزيون سوريه تاكيد كرده بود دولت تركيه دستش به خون مردم بي‌گناه سوريه آلوده است و مردم تركيه به‌زودي دولت اين كشور را مجازات خواهند كرد چرا كه دولت تركيه در سياست‌هايش شكستي مفتضحانه خورده است؛ سياست‌هايي كه نه تنها به نفع مردم نيست بلكه در راستاي تامين مجاني اهداف آمريكا و اسرائيل و محكوم كردن آزادي ملي و حمايت تروريست در منطقه است.

معاون وزير امور خارجه سوريه ادامه داد: بيشتر ملت تركيه مخالف سياست‌هاي حزب عدالت و توسعه هستند و همواره همبستگي خود را با سوريه اعلام و اقدام اردوغان را محكوم كرده‌اند.

وي خاطر نشان كرد: سوريه در مقابل تجاوزات و اقدامات برخي از كشورها به ويژه تركيه و حملات تروريستي كه از طريق مرزهاي تركيه به اين كشور انجام مي‌شود ايستادگي خواهد كرد.

پيشتر وزارت امور خارجه سوريه با صدور بيانيه‌اي از اظهارات اردوغان در گفت‌وگو با شبكه سي ان ان آمريكا در خصوص درخواستش از شوراي امنيت براي اعلام منطقه پرواز ممنوع در طول مرزهاي تركيه و سوريه انتقاد كرده بود.

در اين بيانيه دولت تركيه به انجام فعاليت‌هاي تروريستي آشكار عليه ملت سوريه محكوم شده بود.
کد مطلب: 8239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *