۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

رامنی آتش‌بس داد، اوباما نپذیرفت

هر چند رقیب جمهوریخواه اوباما متعهد شده طی سفر به اروپا و اسرائیل از سیاست خارجی آمریکا انتقاد نکند،‌ تیم انتخاباتی باراک اوباما، مواضع وی را به چالش کشیدند.
رامنی آتش‌بس داد، اوباما نپذیرفت
به نوشته روزنامه جروزالم پست، میت رامنی، کاندیدای حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اعلام آتش‌بس متعهد شده در سفر خود به اروپا و اسرائیل سیاست خارجی آمریکا را مورد انتقاد قرار ندهد، اما تیم انتخاباتی باراک اوباما به انتقاد از وی ادامه می‌دهند.

آنها با برگزاری کنفرانسی با حضور مقامات امنیت ملی، مواضع رامنی و رویکرد بین‌المللی وی را به چالش کشیدند. ولسی کلارک، فرمانده ارشد سابق ناتو درباره دیدگاه‌های رامنی گفت: او درباره مسائل مهم هیچ تجربه امنیت ملی واقعی در اختیار ندارد و علاوه بر این فاقد تجربه سیاست خارجی است.

او با بیان این مطلب افزود: فکر می‌کنم در صورتی که قرار است موضوعی به چالش کشیده شود، مردم آمریکا شایسته شنیدن دیدگاهی جایگزین هستند و نه یکسری حرف‌های بی‌پایه و اساس و عبارت‌های پیش و پاافتاده از دوران جنگ سرد.

علاوه بر این کنفرانس که به نظر می‌رسد هدف آن آسیب زدن به تلاش میت رامنی برای کسب نظر موافق اسرائیل و یهودیان است، باراک اوباما نیز قرار است امروز جمعه مراسمی برای امضاء قانون همکاری‌های فزاینده امنیتی آمریکا-اسرائیل برگزار کند.

این قانون که کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) به شدت برای تصویب آن لابی کرده بود، همکاری‌های اطلاعاتی میان دو طرف و تعهد آمریکا به ارتقاء ظرفیت نظامی اسرائیل را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میت رامنی تور خود را با سفر به انگلیس برای حضور در افتتاحیه بازی‌های المپیک آغاز کرده و قرار است یکشنبه وارد اراضی اشغالی شود.
کد مطلب: 826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *