۰
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹

برای ورزشگاه شهید نوروزی چاره‌اندیشی کنند

جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ‌۹ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، پروانه مافی و علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
برای ورزشگاه شهید نوروزی چاره‌اندیشی کنند
جلسه رسیدگی به  مشکلات مردم منطقه ‌۹ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، پروانه مافی و علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.
این نشست برای پیگیری مطالبات مردم در جلسه مردمی‌منطقه ۹ که در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) این منطقه برگزار شد.
 شهرداری منطقه ۹ در غرب تهران واقع شده است. این منطقه با وسعتی نزدیک به ۱۹/۸ کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر ۱۵۸ هزار و ۴۲۵  نفر را در خود جای داده است که اغلب آنان در محله‌های‌:‌هاشمی‌– شمشیری – شهید دستغیب – مهرآباد و سی متری جی سکونت دارند . محدوده این منطقه از شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج از جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند – از شرق به خیابان‌های شهیدان و سادات و از غرب به مسیل کن منتهی می‌شود .
این منطقه دارای دو ناحیه و ۹ محله بوده که در داخل محدوده شهری قرار گرفته و تعداد ۵۰ هزار خانوار در این دو ناحیه سکونت دارند.
این منطقه دارای ۲۵ بوستان است و مساحت کل فضای سبز آن ۲۸۲ هکتار است که شامل فضای سبز بوستان‌ها و جنگلکاری است. سرانه فضای سبز در این منطقه ( با احتساب فضای سبز عمومی‌ ) ۱۷/۸۱ متر مربع است.
 
عمران عمومی‌منطقه، کمبود فضای آموزشی، ورزشی و فضای سبز، آلودگی هوا ، حمل و نقل عمومی، ترافیک، مشکلات ناشی از وجود پادگان‌ها و بی بهره ماندن منطقه از وجود مجموعه‌های ورزشی، فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی، نبود ایستگاه آتش نشانی و پاسگاه پلیس محور موضوع‌ها و مباحثی بود که توسط نمایندگان اهالی منطقه ۹ تشریح شد.
اهالی منطقه ۹ همچنین نسبت به دریافت قبض‌های بالایی که تحت عنوان عوارض جمع آوری پسماند‌ها دریافت کرده بودند انتقاد داشتند و خواهان رسیدگی به این موضوع نیز شدند.
در ادامه این نشست مدیران اجرایی منطقه از جمله مدیرآب و فاضلاب منطقه، مدیر برق منطقه، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۹و۲۱ توضیحاتی در خصوص وضعیت امور اجرایی دستگاه‌های مربوط منطقه۹ ارائه کردند.
مفاخریان شهردار منطقه ۹ با ارائه گزارش کاملی از وضعیت منطقه۹ گفت: منطقه از جهت بافت‌های فرسوده دارای چالشی عظیم است و نقاط مهمی‌همچون میدان آزادی، پادگان جی و فرودگاه مهرآباد در آن قرار دارد. این منطقه از نظر همه سرانه‌ها حتی مسکونی با کمبود روبرو است و بودجه این منطقه نیز طی ۱۰سال گذشته در یک نقطه متوقف شده است.
وی افزود: مجموعه برج‌ آزادی به عنوان یکی از نمادهای معماری ایرانی اسلامی‌هم اکنون زیرنظر وزارت ارشاد اداره می‌شود که قصد داریم اجازه واگذاری این مجموعه از وزارت ارشاد به شهرداری تهران را اخذ کنیم تا بتوانیم شاهد نوسازی و توسعه این مجموعه باشیم.
فرهادی فرماندار تهران با تاکید بر حل مشکلات منطقه ۹ طی سخنانی گفت: پیگیر رفع مشکلات منطقه از جمله پادگان جی و ورزشگاه مورد درخواست مردم هستیم و طی جلساتی جداگانه با مدیران اجرایی منطقه روند حل این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ‌در این جلسه با تاکید بر اینکه مشکلات و معضلات شهروندان منطقه ۹ آشکار است افزود: موضوع فرسودگی و لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده از مشکلات اصلی این منطقه محسوب می‌شود. لذا تصور می‌کنم این منطقه به لحاظ وسعت خیلی بزرگ نیست اما به لحاظ قدمت از قدیمی‌ترین مناطق تهران است. لذا باید در مورد موضوع فرسودگی و لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه فکر شود و با ارائه طرح به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنیم.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی می‌تواند منشأ خیر و رفع مشکلات شهروندان محلات شهر تهران باشد گفت: احساس می‌کنم باید دبیرخانه‌ای در این حوزه تشکیل شود تا مشکلات مناطق مختلف شهرداری تهران که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین مصوبات این جلسات در این دبیرخانه پیگیری شود تا به این ترتیب این جلسات ساختاری مدون پیدا کنند.
وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی‌برای شهر تهران در تصویب بودجه تلاش زیادی کردیم. به طوری که در حوزه محیط‌زیست توانستیم بودجه خوبی را برای شهر تهران به تصویب برسانیم. همچنین به پیشنهاد بنده دو میلیارد دلار به صورت فاینانس برای خطوط مترو و در جهت کاهش ‌آلودگی هوا به شهرداری تهران تعلق گرفت. در حقیقت ما در مجلس شورای اسلامی‌برای بودجه شهر تهران تلاش بسیاری کردیم و با وجود تمامی‌مشکلات و محدودیت‌هایی که در بودجه بود تهران به عنوان پایتخت ایران را فراموش نکردیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد: منطقه ۹ باید به صورت ویژه دیده شود. به ویژه برج آزادی که متعلق به همه شهروندان است باید مورد توجه جدی قرار گیرد. بی تردید باید طوری اقدام کنیم که عدالت بین مناطق تهران برقرار شود. متاسفانه منطقه ۹ با تمام قدمتی که دارد از محرومیت‌های تاریخی زیادی نیز رنج می‌برد که باید در جهت رفع و پیگیری مشکلات و معضلات این منطقه گام‌های موثری برداشته شود.
وی رفع مشکل ورزشگاه شهید نوروزی از سوی شهرداری و دولت را یکی از اقدامات مهم برای مردم منطقه دانست.
دکتر کواکبیان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص «وجود ضعف در تحقق عدالت» خاطرنشان کرد:یکی از نمودهای عقب ماندگی در عدالت، عدالت در بین مناطق است که متاسفانه دارای ضعف فراوان در این حوزه هستیم. در تهران گسل‌های زیادی داریم؛ یکی از این گسل‌ها که امیدواریم هرگز رخ ندهد قیام مناطق محروم علیه مناطق برخوردار است، لذا باید توجه کافی به برقراری عدالت میان مناطق مختلف تهران داشته باشیم.
 
 
 
 
کد مطلب: 83332
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *