۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۹

بیکاری بیش از 2500 خانوار

مدیرعامل کارخانه کاشی شهرستان کاشمر گفت: فشارهای مالیاتی بزرگترین کارخانه کاشی منطقه را به تعطیلی کشاند.
مدیرعامل کارخانه کاشی شهرستان کاشمر گفت: فشارهای مالیاتی بزرگترین کارخانه کاشی منطقه را به تعطیلی کشاند.
به گزارش ایسنا، محمد خیاط با بیان این‌که به جز این تعداد کارگر 1500 تا 2000 نفر هم به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند، گفت: بیکاری بیش از 2500 خانوار برای شهر 90 هزار نفری یک فاجعه است.
وی سرمایه در گردش را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست و افزود: سهامدار جدید کارخانه کاشی بیش از 22 میلیارد تومان در این سه سال برای فاز جدید سرمایه‌گذاری کرده است.
مدیرعامل کارخانه کاشی کاشمر با اشاره به این‌که با این سرمایه گذاری ظرفیت کارخانه به 7.5 میلیون متر افزایش یافته است، گفت: با وجود آغاز به کار این فاز که تمامی ماشین آلات با زحمات شبانه روزی نصب شده است اما برای تامین مواد اولیه هنوز نتوانسته‌ایم اعتباری جذب کنیم.
خیاط با اشاره به این‌که از زمان تعویض سهامدار که سازمان گسترش بوده و فروش کارخانه به بخش خصوصی براساس اصل 44 حدود 22 میلیارد تومان آورده سهامدار جدید بوده است، افزود: با راه اندازی این فاز ظرفیت روزانه از 10 هزار متر تولید به 22 هزار متر مربع افزایش می‌یابد.
وی گفت: با این فاز قادر به تولید محصولات جدید از جمله تولید کاشی با ابعاد جدید همانند یک متر در یک متر هستیم و هم‌چنین 13 هزار متر سالن پولیش ساخته شده است.
این مدیرعامل کارخانه کاشی کاشمر با اعلام این‌که با این سرمایه گذاری تعداد کارگر از 290 نفر به 600 نفر افزایش یافته است، افزود: در این سال‌ها حتی ریالی نتوانسته‌ایم اعتبار جذب کنیم و تنها به لطف یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان توانسته‌ایم تعدادی از ماشین‌های کارخانه را خریداری کنیم، و بانک‌ها هیچ مساعدتی نداشتند.
خیاط با بیان این‌که از مسئولان انتظار داریم برای رفع این مشکلات ما را یاری کنند، عنوان کرد: با وجود این‌که اعتقاد دارم مالیات شیرازه وجودی هر کشوری است اما اکنون گرفتن مالیات از این کارخانه به نحو کاملا غیر منطقی توسط اداره امور مالیاتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در شهری که تولید کننده با این شرایط سخت کار می‌کند رفتار اداره دارایی کاملا غیرمنطقی است، افزود: با توجه به شرایط رکود بازار نیازمند نقدینگی جهت سرمایه در گردش هستیم.
این مدیرعامل کارخانه کاشی کاشمر با اشاره به این‌که با تلاش‌های انجام شده محصولات کارخانه کاشی را به کشورهای اروپایی صادر می‌کنیم، از صادرات به بلغارستان، انگلستان، شمال آفریقا و هم‌چنین نمونه‌هایی برای کره خبر داد و گفت: تمامی این کارها به تنهایی انجام شده است.
خیاط با بیان این‌که متاسفانه سازمان‌های دولتی مساعدت‌شان به این کارخانه بسیار کم است، میانگین سنی پرسنل کارخانه کاشی را 30 سال اعلام کرد و گفت: این بدین معنی است ماهیانه 200 میلیون تومانی که به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود فقط برای سازمان درآمد محسوب می‎شود، چرا که چندین سال زمان می‌برد تا نیروهای کارخانه بازنشسته شوند.
گزارش‌ها حاکی است این کارخانه کاشی در کاشمر به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی منطقه در اردیبهشت‌ماه سال 1391 فعالیت خود را با تولید سالانه 3.5 میلیون مترمربع سرامیک آغاز و در شهریورماه امسال نیز با بهره‌برداری از فاز دوم ظرفیت تولید را به بیش از 11 میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک افزایش داد، به‌طوری‌که قبل از این تعطیلی 550 نفر به‌طور مستقیم در سه شیفت کاری در این کارخانه مشغول بودند.
کد مطلب: 83567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *