۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳

نشست آنکارا فرصتی برای کمک به سوریه

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر دکتر روحانی به آنکارا و شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه فرصت مغتنمی برای کمک به حل بحران سوریه است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر دکتر روحانی به آنکارا و شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه فرصت مغتنمی برای کمک به حل بحران سوریه است.
به گزارش ايرنا، علاءالدین بروجردی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: نشست آنکارا که در ادامه نشست سوچی و اهداف نشست های قبلی با موضوع سوریه و با حضور سران سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه برگزار می شود گام مهمی برای حل مساله سوریه است.
وی به دخالت آمریکا در سوریه اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها با تحریک و مسلح کردن گروه های مختلف سوریه به دنبال تجزیه این کشور بوده و به وسیله این شیوه به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنچه که در این نشست حائز اهمیت است حفظ تمامیت ارضی سوریه و تصمیم گیری مردم این کشور است.
وی چشم انداز این نشست را برای رسیدن به دیدگاه مشترک مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: تصمیمات این سه کشور به حفظ تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از تجزیه این کشور کمک می کند. 
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته -چهارشنبه- برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه در آنکارا، به ترکیه سفر کردند. 
این نشست بعدازظهر امروز با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری برای کمک به حل بحران سوریه برگزار می شود.
رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان خروج آمریکا از برجام گفت: ترامپ به وسیله این شیوه به دنبال باج دهی به لابی صهونیستی است.
وی اضافه کرد: این سیاست نادرستی است که از سوی نخبگان و سیاستمداران آمریکایی نیز مورد پذیرش قرار نگرفته است.
کد مطلب: 84291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *