۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۹

آغاز هفته ناجا

هفته نیروی انتظامی از امروز با شعار سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما آغاز شد.
 فرمانده نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه این نیرو گفت : این هفته ظرفیتی برای ارتباط اجتماعی با مردم ، افکار عمومی ، ارائه خدمات مضاعف ، طرح نقشه راه و ارائه گزارش عملکرد یکساله نیروی انتظامی است.
سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم افزود: شعار هر سال متناسب با فعالیت های ناجا و اهداف راهبردی در مسیر خدمت رسانی است که باید به نماد و چراغ راهی برای حرکت مداوم و خستگی ناپذیر پلیس درآید.
وی با اشاره به اینکه از یک دهه پیش پلیس در مسیر جامعه محوری گام برداشته است، گفت: دکترین انتظامی پلیس مبتنی بر ماهیت جوهری نظام اسلامی است که ریشه در اعتماد و مشارکت مردم دارد.
سردار احمدی مقدم ادامه داد: اهمیت سرمایه اجتماعی در نیروی انتظامی مضاعف است زیرا بدون مردم ، پلیس هیچ مفهومی نخواهد داشت.
وی افزود: ما باید مطالبات مردم را به دقت درک کنیم و در مسیر تحقق آن گام برداریم.
سردار احمدی مقدم گفت : برداشت غلط از مفهوم اقتدار با راهبرد نیروی انتظامی منافات دارد و اساس اقتدار پلیس ،پذیرش اجتماعی است.
وی افزود: مردم باید خود را در انتقاد، پیشنهاد و شکایت از ماموران پلیس آزاد ببینند و احساس کنند گوش شنوایی در این نیرو وجود دارد که به مشکلات آنان رسیدگی می کند.
فرمانده ناجا همچنین با اشاره به افق چشم انداز این نیرو که باید الگوساز و الهام بخش کشورهای اسلامی و دیگر کشورها باشد ، گفت : برای رسیدگی به این مقصد مسیری دشوار در پیش داریم اما گام های بلندی نیز برای تحقق آن برداشته ایم.
سردار احمدی مقدم افزود: پلیس با وجود همه کاستی هایش اراده حرکت در مسیر صلاح و پیشرفت را دارد و برای کسب اعتماد و همراهی مردم مسیر کارآمدی، پاسخگویی و تامین نیازمندی امنیت مردم را از مرز تا داخل کشور انتخاب کرده است.
وی گفت: با وجود همه ناامنی هایی که در اطراف مرزهای کشورمان با توجه به فعالیت تروریست ها و اشغالگران وجود دارد ، اما با افتخار اعلام می کنیم که در سال ۹۱ کمترین حوادث ناامنی و تروریستی حتی در نقاط صفر مرزی اتفاق افتاده است.
فرمانده ناجا افزود : کاهش چشمگیر جرایم خشن، تروریستی، امنیتی، شرارت، سرقت مسلحانه و آدم ربایی ، افزایش احساس امنیت در سراسر کشور برابر نظرسنجی مراکز دانشگاهی، تسلط ۹۵ درصدی بر مرزها ، کاهش فساد و مراکز اشاعه آن، کاهش شهدا و خسارت مادی و معنوی (بهبود ۶۰ درصدی در مقایسه با گذشته)، کاهش کشته و تلفات حوادث رانندگی، تشکیل پلیس فتا در حوزه مجازی و افزایش کشف علمی جرایم را از دستاوردهای نیروی انتظامی در یکسال گذشته اعلام کرد.
سردار احمدی مقدم ؛ علمی شدن ساختارها، دانش پایه شدن نیروها، تخصصی شدن امور، توسعه مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و بهره گیری از نخبگان، تمرکز در رفتار ساختاری مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی، توجه به منزلت و معیشت کارکنان، افزایش بصیرت، معرفت و اخلاق دینی و نیز تندرستی کارکنان نیروی انتظامی را به عنوان حرکت عظیم جهادی در این نیرو برای ارتقای نیروی انتظامی برشمرد.
وی گفت: امسال استفاده از پلیس افتخاری و بازرسان نامحسوس برای مشارکت گسترده مردم در زمینه ارتقای عملکرد این نیرو در دستورکار پلیس قرار دارد.
کد مطلب: 8644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *