۰
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۶

کنوانسیون‌های بین‌المللی استعماری شده؟!

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر امروز در صحن علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۹ ، در رابطه با لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم بیان کرد: در صحن علنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای این بحث تصمیم‌گیری نشده است و هیات رییسه راسا تصمیم گرفتند به موضوع این لایحه ورود نکنند و جوابی هم تهیه نشود. هم می‌خواستند با دولتمردان هماهنگ باشند و هم اعتقادات خود را زیر پا نگذارند.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر امروز در صحن علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۹ ،  در رابطه با لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم بیان کرد: در صحن علنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای این بحث تصمیم‌گیری نشده است و هیات رییسه راسا تصمیم گرفتند به موضوع این لایحه ورود نکنند و  جوابی هم تهیه نشود. هم می‌خواستند با دولتمردان هماهنگ باشند و هم اعتقادات خود را زیر پا نگذارند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: البته اعتراض من به رئیس مجلس است  که چرا زمانی که کمیسیون گزارشی تهیه نکرده ، سخنگوی کمیسیون باید بیاید و بگوید گزارشی تهیه نشده است. خود رییس می‌توانست بگوید که گزارشی داده نشده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای سخنگو نباید جانبداری می‌کرد و نظر خودش را اعلام می‌کرد. ایشان می‌گویند این لایحه استعماری است. از کی تا حالا پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی استعماری تلقی می‌شود؟ ایشان موضع‌گیری شخصی داشت .
وی با اشاره به اینکه موضع‌گیری شخصی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانگر موضع‌ تمام اعضای کمیسیون نیست ، گفت : رییس مجلس نباید به ایشان اجازه صحبت کردن می‌دادند. احتمالا می‌خواستند بعد از انتخابات هیات رئیسه باشد.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: زمانی که دو نفر در مخالفت و موافقت با این لایحه صحبت کردند نیز تخلفی دیگر انجام شد. یکی از افراد که به عنوان موافق صحبت کرد جالب است خواهش می‌کند که این طرح از دستورکار خارج شود و معلوم نبود که مخالف است یا موافق است؟
وی در خاتمه خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را عهده‌دار بود گفت: دادن فرصت دو هفته‌ای برای بررسی این لایحه خلاف آیین‌نامه است و من از شما می‌خواهم از کمیسیون بخواهید همین امروز و سریعا  به صورت ویژه  جلسه بگذارد و این لایحه را بررسی کند.
 
کد مطلب: 87348
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *