۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲

مجموعه ورزشی به نام بازیکن فوتسال زنان

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری که امروز در شهرداری تهران برگزار شد اعلام کرد: به دنبال رایزنی با نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هستیم تا بتوانیم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال را به صورت مستقیم در پارک‌ها برای شهروندان تهرانی به نمایش بگذاریم.
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری که امروز در شهرداری تهران برگزار شد اعلام کرد: به دنبال رایزنی با نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هستیم تا بتوانیم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال را به صورت مستقیم در پارک‌ها برای شهروندان تهرانی به نمایش بگذاریم.
به گزارش ایسنا، محمدصادق حسنی در نشست خبری که امروز در سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد، افزود: طرح پخش مستقیم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال برای شهروندان در پارک‌ها طرح بسیار خوبی است که به دنبال رایزنی آن با ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف هستیم و مقدمات کار نیز انجام شده تا بتوانیم نظر مثبت کلیه سازمان‌ها و نهادهای مختلف را در این زمینه جلب کنیم و مشکلی برای پخش مستقیم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال در پارک‌ها نداشته باشیم. امیدوارم متولیان امر در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بروز این اتفاق مهم در کشور باشیم.
وی گفت: اگر این کار به سازمان ورزش شهرداری محول شود تجربه خوبی را برای مسئولان و مدیران شهری و نهادهای انتظامی به عرصه ظهور خواهیم رساند. بدون شک همکاری این نهادها با سازمان ورزش شهرداری منجر خواهد شد تا ما بتوانیم در اجرای این برنامه موفقیت خوبی داشته باشیم. ما اراده انجام این کار را داریم و تنها منتظر هستیم تا رایزنی‌ها به نتیجه برسد.
وی گفت: سازمان ورزش شهرداری هدف آن بیشتر توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و سلامتی تن برای شهروندان ایرانی است. تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم بیشترین کمک را در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای شهروندان تهرانی به ارمغان بیاوریم و بتوانیم در تحکیم خانواده و روابط اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی گام‌های موثری برداریم.
حسنی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌هایی است که ما می‌توانیم فعالیت‌های خود را به اوج برسانیم و با برگزاری برنامه‌های پرنشاط، مشارکت مردم را در توسعه ورزش همگانی افزایش دهیم. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مجموعه ورزشی آبی و غیر آبی در تهران زیر نظر سازمان ورزش مجموعه شهرداری است که ما سعی کردیم از افطار تا سحر این مجموعه‌ها را با تخفیف ویژه در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهیم تا ضمن افزایش مشارکت مردم برای استفاده از این مجموعه ورزشی فضای پرنشاط و خوبی را برای شهروندان تهرانی در ماه مبارک رمضان به ارمغان بیاوریم. ضمن اینکه بیش از ۶۵ درصد از شهروندان در نقاط مختلف تهران از این مجموعه‌ها در حال بهره‌برداری هستند که این مشارکت بسیار خوبی است.
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: از جمله برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان توسط این سازمان در حال برگزاری است، اجرای پردیس‌های تفریحی ورزشی در اکثر مناطق تهران است که ما سعی کردیم در قالب ۲۰۰ فعالیت تفریحی ورزشی به شهروندان خدمات رایگان ارائه دهیم. همچنین بنا داریم در طی ماه مبارک رمضان، مسابقه‌های رقابتی برای بانوان کشور برگزار کنیم که البته این رقابت‌ها در حال برگزاری است و بیش از ۱۰ هزار تیم در ۱۷ رشته ورزشی در بخش بانوان فعالیت دارند که بیشترین استقبال را در این ۱۷ رشته ورزشی در فوتسال و والیبال شاهد بودیم.
وی از نام‌گذاری مجموعه ورزشی شهربانو در منطقه ۱۶ به نام فرشته کریمی نام برد و افزود: در جهت تجلیل از بانوان فوتسالیست کشورمان تصمیم داریم این مجموعه ورزشی را به نام فرشته کریمی نام‌گذاری کنیم تا بتوانیم در جهت توسعه ورزش بانوان گام‌های بیشتری را در شهر تهران برداریم. ضمن اینکه مسابقه‌های رقابتی مردان را نیز در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کردیم و این رقابت‌ها در حال برگزاری است.
حسنی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا آمار مشارکت ورزش همگانی در تهران به جایگاه قابل قبولی برسد. همچنین در بخش آموزش نیز کارگاه‌های مهارت‌های ارتباطی ورزشی پیش‌بینی کرده‌ایم که این کارگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تغذیه ورزشی در ماه مبارک رمضان و... ایفای نقش می‌کند.
وی از اجرای جشنواره‌های ورزشی در عید فطر خبر داد و گفت: سعی داریم همزمان با برگزاری نماز عید فطر، جشنواره ورزشی را برای شهروندان تهرانی برگزار کنیم تا ضمن آشنایی با سازمان ورزش شهرداری فضای پرنشاط و خوبی را برای شهروندان تهران در این روز بزرگ فراهم کنیم.
حسنی تاکید کرد: آنچه که در اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تاکید شده است توسعه ورزش همگانی است. البته در بحث ورزش قهرمانی نیز ما سعی می‌کنیم با کشف و شناسایی استعدادها به فدراسیون‌های ورزشی کمک کنیم تا بتوانند استعدادهایی که کشف شده‌اند را پرورش و به تیم‌های ملی معرفی کنند بنابراین هدف اصلی سازمان ورزش شهرداری، توسعه ورزش همگانی است و در کنار آن سعی می‌کنیم به فدراسیون‌ها نیز در کشف و شناسایی استعدادها کمک کنیم.
وی درباره واگذاری بخشی از مجموعه‌های ورزشی استان تهران گفت: واگذاری مجموعه ورزشی با حضور بازرسی کل کشور، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران و نماینده حراست شهرداری تهران و کسانی که در مزایده شرکت می‌کنند انجام می‌شود. تاکید بر شفاف‌سازی کار است و هر جا که احساس کنیم در کار ما شفافیتی وجود ندارد مزایده را باطل می‌کنیم. اگر احساس کنیم مشکلی در تعرفه‌های ما وجود دارد، قرارداد بلافاصله لغو می‌شود بنابراین کلیه مجموعه‌های ورزشی برون‌سپاری با تعرفه مصوب سازمان ورزش شهرداری تهران انجام می‌شود. در حال حاضر نیز ۶۰ مجموعه ورزشی را واگذار کرده‌ایم.
رییس سازمان ورزش شهرداری همچنین درباره میزان سرانه ورزش همگانی و مشارکت مردم در ورزش همگانی تاکید کرد: اگر بخواهیم سرانه فضاهای ورزشی را محاسبه کنیم، باید بگویم سازمان ورزش شهرداری به تنهایی و با توجه به اماکن و مجموعه‌های ورزشی که تحت پوشش این سازمان است، حدود ۸ میلیون متر مربع در تهران به صورت مجموعه‌های روباز و سربسته فضاهای ورزشی داریم و در حقیقت نزدیک به یک مترمربع شهرداری تهران فضای ورزشی برای شهروندان دارد. البته متر نمی‌تواند سرانه قابل قبولی برای توسعه ورزش همگانی محسوب شود و ما درصد مشخصی راجع به این موضوع نداریم اما آن چیزی که مردم با ما درخصوص استفاده از مجموعه و فضاهای ورزشی در ارتباط هستند و مشارکت هستند حدود ۱۰ درصد است که ما سعی داریم این میزان را تا پایان سال به ۲۵ درصد افزایش دهیم. من معتقدم ۱۰ درصد آمار قابل قبولی است اما ایده‌آل نیست امیدوارم بتوانیم با همکاری مدیران خود آمار مشارکت مردم در ورزش همگانی را افزایش دهیم و تا بتوانیم در پایان سال به آمار قابل قبولی دست پیدا کنیم.
کد مطلب: 87641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *