۰
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

افزایش قربانیان درگیریهای نیکاراگوئه

شمار قربانیان درگیری ها و اعتراضات ضد دولتی در نیکاراگوئه با کشته شدن 2 نفر در روز شنبه به 110 نفر رسید.
شمار قربانیان درگیری ها و اعتراضات ضد دولتی در نیکاراگوئه با کشته شدن 2 نفر در روز شنبه به 110 نفر رسید.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، شهر ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه امروز نیز شاهد اعتراض های ضد دولتی بود. اعتراض های امروز مانند روزهای گذشته به درگیری و زد و خورد با نیروهای امنیتی منجر شد که بر اثر آن 2 نفر جان خود را از دست دادند.
سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرده است که اعتراض های ضد دولتی نیکاراگوئه از اواسط ما آوریل آغاز شده است و بیشتر کشته شدگان دانشجو بوده اند.
از ماه آوریل ( اردیبهشت )، موج ناآرامی‌های اجتماعی در نیکاراگوئه در اعتراض به عملکرد دانیل اورتگا رئیس جمهوری این کشور به تدریج سراسر این کشور واقع در آمریکای مرکزی را فرا گرفته است.
اورتگا در ماه آوریل فرمانی را مبنی بر کاهش حقوق و دستمزدها و همچنین تغییر سیستم تامین اجتماعی امضا کرد و تنها ساعاتی پس از آن بود که بازنشستگان و دانشجویان معترض به خیابان‌ها آمدند.
معترضان خشمگین خواستار برکناری اورتگا از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند اما دانیل اورتگا که از سال 2007 میلادی بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده است، خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2021 است.
در روزهای گذشته خیابان‌ها در شهرهای بزرگ نیکاراگوئه به میدان جنگ تبدیل شده است و معترضان برای مقابله با پلیس به سلاح گرم روی آورده‌اند.
همزمان با افزایش خشونت‌ها، خطر ظهور باندهای جنایتکار نیز افزایش یافته است؛ موضوعی که باعث شده در بسیاری از شهرها ساکنان اقدام به سازماندهی گروه‌های کنترل شهری و سنگرسازی در خیابان‌ها کنند.
کد مطلب: 88101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *