۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴

باز شدن پای زنان به ورزشگاه آزادی

قرار است امشب بازی ایران و اسپانیا در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی برای خانواده ها پخش شود. خبری که شب گذشته توسط طیبه سیاوشی، نماینده مجلس رسمی و تایید شد.
قرار است امشب بازی ایران و اسپانیا در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی برای خانواده ها پخش شود. خبری که شب گذشته توسط طیبه سیاوشی، نماینده مجلس رسمی و تایید شد.
قرار بود بازی ایران و مراکش هم در ورزشگاه آزادی پخش شود که شورای تامین با این تصمیم موافقت نکرد. برخی از مخالفان تماشای فوتبال خانواده ها در ورزشگاه، استدلالشان این بود که تفاوتی میان تماشای فوتبال از نمایشگر و بازی واقعی نیست و صرف حضور زنان کنار مردان در ورزشگاهها مساله اصلی بوده است.

این اتفاق با توجه به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه می تواند شروع خوبی برای رفع این ابهام و اتخاذ تصمیمات تازه ای شود.

مکان تماشاگران در هفت جایگاه و در طبقه اول و دوم ضلع غربی ورزشگاه پیش بینی شده است که از این 14 جایگاه تا ظهر امروز تنها در سه جایگاه امکان خرید بلیط وجود داشت و مابقی خریداری شده بود. خانواده ها می توانند از ساعت 18 وارد ورزشگاه شوند اما برنامه های جانبی از ساعت 19 آغاز می شود. براساس اطلاعات کسب شده قرار است برنامه های شاد هنری با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون و پیشکسوتان ورزشی برگزار شود و همچنین ویژه برنامه حرکات نمایشی مهیج ورزش اتومبیلرانی و موتور سیکلت سنگین نیز دیده شده است. قرار است غرفه های حمایت از کالای ایران با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی نیز در ورزشگاه آزادی برپا شوند.

یک نمایشگر بزرگ به مساحت 1200 متر مربع در قسمت روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی کار گذاشته می شود تا خانواده ها به راحتی بتوانند بازی را تماشا کنند. قیمت بلیط این برنامه در هر دو طبقه 15 هزار تومان پیش بینی شده است که با توجه به برنامه های جانبی و زمان حدودی 6 ساعت برنامه، رقم معقولی است.
گفته می شد شب گذشته امکان دسترسی به سایت فروش بلیط فراهم نبوده که مسوولان فروش بلیط این ادعا را رد می کنند. باید منتظر ماند و دید که برنامه تماشای خانوادگی فوتبال در ورزشگاه آزادی چه کمکی به حضور زنان و سالم سازی محیط ورزشگاه ها خواهد کرد؟
کد مطلب: 89005
برچسب ها: ورزشگاه آزادی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *