۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵

شرایط مهیا باشد با آمریکا مذاکره می کنیم

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان رييس‌جمهور در نشست خبري روز سه‌شنبه گفت كه شكي نيست همه بايد براي برون‌رفت از اين وضعيت دست به دست هم دهند و دولت در اين مسير نيازمند استفاده از همه نظرات است.
عليرضا سليمي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: نبايد فضا را با صحبت‌ها و تصميمات يك شبه خود دچار التهاب كنيم. واقعيت اين است كه تيم اقتصادي دولت، شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي در اين فضا تصميم‌گيرنده هستند و كساني كه مسووليت دارند نبايد در اين زمينه فرافكني شود.

وي افزود: البته احمدي‌نژاد تلاش‌هاي زيادي داشته و اين دولت يك دولت پركار و جدي است، اما بايد در موضع‌گيري‌‌ها و بيان مواضع به گونه‌اي عمل كرد كه پالس منفي به بازار داده نشود. به نظر مي‌رسد بايد تحمل و سعه صدرمان را بالا ببريم و ديگران هم در پاسخ به سخنان رييس‌جمهور فضا را ملتهب نكنند.

وي با اشاره به بخشي از سخنان رييس‌جمهور مبني بر اين‌‌كه ۲۲ نفر اخلال‌گران بازار ارز هستند، خاطرنشان كرد: آيا اين همه دستگاه‌هاي اطلاعاتي، ‌انتظامي و ناظر نمي‌توانند اين افراد را شناسايي كنند؟ يا اين‌كه اگر گفته مي‌شود فردي از بانك مركزي ارز گرفته و به آمريكا برده،‌ اين سوال متوجه دولت است كه چرا به اين فرد اين‌قدر اعتبار داده‌اند.

سليمي يادآور شد: اي كاش رييس‌جمهور در سخنان خود برخي انتقادات جدي كه به دولت وارد است را مي‌پذيرفتند. آيا اولويت اول كشور آقاي جوانفكر است كه ايشان در اولين سخنان خود بعد از حضور در سازمان ملل اين موضوع را مطرح كرد. درست يا غلط، اين مساله بايد از مسير خودش طي شود. بنا نيست قوا در حيطه‌ وظايف يكديگر دخالت كنند كما اين‌كه در مورد متهمان ديگر كه دستگير شده‌اند هم قوه قضاييه تصميم‌گيرنده است و اگر كسي ايرادي دارد بايد از مسير خود وارد شود.

نماينده مردم محلات در مجلس درباره موضوع مذاكره با آمريكا كه يكي از محورهاي اصلي سوالات خبرنگاران از رييس‌جمهور بود، گفت: ما اين را قبول داريم و موضع نظام هم همين بوده كه اگر شرايط فراهم باشد مذاكره صورت مي‌گيرد. يكي از اين شرايط اين است كه آمريكايي‌ها از ما عذرخواهي كنند و دارايي‌هاي‌مان را برگردانند. اين در حالي است كه آمريكا اخيرا منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج كرده است.

وي افزود: ما هرگاه يك قدم عقب رفته‌ايم، آن‌ها دو قدم جلو آمده‌اند، همان‌طور كه در دوم خرداد كه آقايان موضوع گفت‌وگوي تمدن‌ها را مطرح كردند آمريكا،‌ ايران را محور شرارت ناميد و اين نتيجه‌ گفت‌وگوي تمدن‌ها بود. در مورد صحبت‌هاي رييس‌جمهور هم آمريكايي‌ها برداشت غلط داشتند.

اين نماينده اصولگراي مجلس تاكيد كرد: امام (ره) مي‌گفتند صلح با آمريكا، صلح گرگ و ميش است. دولت آمريكا ماهيتا سلطه‌گر است و نمي‌تواند دست از اين حالت بردارد. بديهي است كه ما در شرايط مساوي و عادلانه مشكلي براي مذاكره نداريم اما يكي از مولفه‌هاي شرايط عادلانه اين است كه آن‌ها دست از زورگويي و هجمه به ما بردارند در حالي كه آن‌ها اكنون با تحريم به ما فشار مي‌آورند و چگونه مي‌شود در اين شرايط سخن از مذاكره به ميان آورد.

سليمي در پايان گفت: ما نبايد به دشمنان خارجي القا كنيم كه اختلافات جدي در كشور وجود دارد. دولت تاكنون كارهاي خوبي كرده و ظرفيت‌هاي فراواني دارد، اگر هم نياز به قانون است، مجلس بايد به او كمك كند. قوه قضاييه هم در اين مسير موظف به برخورد با اخلال‌گران خواهد بود.
کد مطلب: 9252
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *