۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹

کلینتون پیروزی ایوانیشویلی را تبریک گفت

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رهبر ائتلاف مخالفان گرجستان پیروزی وی و تیمش در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفته و بر اهمیت ادامه مشارکت راهبردی بین واشنگتن و تفلیس تاکید کرد.
به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با "بیدزینا ایوانیشویلی" رهبر ائتلاف مخالفان «آرزوی گرجستان» که در انتخابات پارلمانی اول اکتبر در گرجستان به پیروزی رسیده، این پیروزی را به وی تبریک گفت.

وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی از ایوانیشویلی و تیمش بخاطر تلاش در جهت تعمیق روابط گرجستان با ایالات متحده تشکر کرد.

طرفین در جریان این مذاکرات بر اهمیت مشارکت راهبردی بین تفلیس و واشنگتن و همچنین تلاش برای توسعه همکاریهای آتی دو کشور تاکید کردند.

ایوانیشویلی در جریان این مذاکرات به نوبه خود سهم مهم آمریکا در توسعه دموکراسی در گرجستان را بسیار با اهمیت دانست.

رهبر ائتلاف مخالفان گرجستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که وی در نخستین سفر خارجی خود به ایالات متحده سفر خواهد کرد و اینکه دولت آمریکا نقش مهمی در انتخابات گرجستان داشته و سرمایه گذاری زیادی در راستای توسعه دموکراسی در این کشور انجام داده است.

انتخابات پارلمانی در گرجستان دوشنبه گذشته (اول اکتبر) برگزار شد که در آن ۱۴ حزب و دو بلوک سیاسی شرکت داشتند. بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات گرجستان، بعد از شمارش ۹۹.۵ درصد آراء، ائتلاف مخالفان «آرزوی گرجستان» با کسب ۵۴.۹۲ درصد آراء رهبری را در اختیار داشته و حزب طرفدار ساآکاشویلی، یعنی «جنبش ملی متحد» با کسب ۴۰.۳۵ درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد. بدین ترتیب ائتلاف مخالفان ۸۳ کرسی و حزب ۶۷ کرسی نمایندگی در پارلمان گرجستان را بدست آوردند.
کد مطلب: 9420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *