۰
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

رسانه ها با کی روش هستند یا علیه کی روش؟!

شهرام اصغری
پس از مسابقات جام جهانی 2014 برزیل فشار زیاد و عجیبی از سوی برخی نهادها بر فدراسیون وارد بود تا قرارداد کارلوس کی روش وارد بود تا قرارداد سرمربی تیم ملی تمدید نشود و یک مربی دیگر! بر صندلی تیم ملی جلوس کند.
رسانه ها با کی روش هستند یا علیه کی روش؟!

 

پس از مسابقات جام جهانی 2014 برزیل فشار زیاد و عجیبی از سوی برخی نهادها بر فدراسیون وارد بود تا قرارداد کارلوس کی روش وارد بود تا قرارداد سرمربی تیم ملی تمدید نشود و یک مربی دیگر! بر صندلی تیم ملی جلوس کند. در آن مقطع حتی مسئولان فدراسیون با برخی مربیان مطرح جهان نیز وارد مذاکره شدند اما سرانجام با اینکه زمان زیادی را هم از دست دادیم اما، بالاخره فدراسیون با کادر فنی تیم ملی در جام جهانی برزیل به توافق رسید. در این میان نباید از فشار و نقش کاربران مشتاق فوتبال در فضای مجازی غافل ماند. کاربرانی که عرصه را حتی برای وزارت ورزش تنگ کرده بودند و اجازه نمی دادند سایر مسئولان دولتی دخالتی در سرنوشت تیم ملی داشته باشند. در آن مقطع حتی دوستداران تیم ملی و کی روش پای شخص رئیس جمهور را نیز وسط کشیدند تا عرصه بر مخالفان سرمربی خارجی تیم ملی تنگ شود والا برخی قصد داشتند بلافاصله پس از پایان مسابقات جام جهانی ضربه کاری خود را بر سرمربی پرتغالی تیم ملی وارد سازند و گزینه های مورد نظر خود را بر فدراسیون تحمیل کنند.

***

حالا در سال 2016 و دو سال مانده به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه زمزمه های دوباره زمزمه های جدایی کی روش از فوتبال ایران پرطنین تر از قبل گوش ها را می خراشد (شاید هم برخی گوش ها را می نوازد!)

باز هم برخی با فشارها و رفتارهای خود باعث شده اند کی روش ساز جدایی کوک کند و عده ای هم به فکر تعیین جانشین او و پیاده کردن برنامه های خود در تیم ملی باشند. اکثر کارشناسان در این مقطع به جوانگرایی اصولی و آرام کی روش در تیم ملی اذعان دارند و همه دیدیم تیم جوان کی روش دهم فروردین چطور توانست پس از 14 سال تیم ملی عمان را شکست دهد اما پس از پایان بازی ناگهان سرمربی خارجی تیم ملی به سمت تماشاگران رفت و با تکان دستی از آنها خداحافظی کرد!

سرمربی تیم ملی پس از آن نیز مصاحبه تندی انجام داد تا معلوم شود اوضاع و احوال نیمکت تیم ملی نه تنها مناسب نیست بلکه اوضاع بسیار وخیم تر از این حرف هاست! آن هم در آستانه مسابقات جام جهانی روسیه!

بی تعارف همه می دانیم پشتوانه اصلی کی روش برای ماندن در تیم ملی و ادامه روند رو به رشد آن مردم و هواداران هستند و رابط مردم با مسئولان هم اهالی رسانه و قلم هستند و بس. با این حال فردای روزی که کی روش با مصاحبه تند خود به شکل پررنگ تری خداحافظی خود از تیم ملی را اعلام کرد و حتی گفت؛ برخی او و ملی پوشان را "احمق" فرض می کنند؛ رسانه های مکتوب زیاد این موضوع را برجسته نکردند و حتی تحرک جدی و آنچنانی توسط دوستداران کی روش در فضای مجازی صورت نگرفت! شاید هواداران تیم  ملی و کی روش هنوز احساس خطر نکرده اند و جدایی کی روش از فوتبال ایران را زیاد جدی نمی گیرند؟! کی روشی که اکنون فوتبال ایران را مثل کف دستش می شناسد، مجبور شده است از جدایی و خداحافظی حرف بزند ضمن اینکه همه می دانیم توقعات مهم او از مسئولان نیز شخصی نیست و بیشتر به مسائل تیم مربوط می شود. او که در مهد فوتبال دنیا بازی تاریخی و ماندگاری را مقابل آرژانتین قدرتمند به نمایش گذاشت تا جائی که حتی رئیس جمهور کشورمان نیز چند بار این بازی غیرتمندانه را در مصاحبه های سیاسی اش مثال زد.

خلاصه کلام اینکه اگر رسانه ها در خصوص حفظ و ادامه همکاری کی روش با فوتبال ایران متحد باشند جدا کردن این مربی سرشناس از تیم ملی کاری آسان نخواهد بود اما  اگر رسانه ها با هم متحد نباشند کی روش خیلی راحت از دست خواهد رفت!

کد مطلب: 55675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *