۴
۲
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
کنگره یازدهم حزب مردم سالاری تصویب کرد:

مصطفی کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

کنگره حزب مردم سالاری عالی ترین ارگان حزب است که کواکبیان را به عنوان کاندیدای حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد
کنگره حزب مردم سالاری عالی ترین ارگان حزب است که کواکبیان را به عنوان کاندیدای حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد

یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری روز پنجشنبه در تالار آدینه تهران با شعار «مشارکت حداکثری مردم با تحقق؛ حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی، نهادمندی حزبی» برگزار شد تا سرانجام مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری به عنوان کاندیدای این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم معرفی شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، شورای مرکزی حزب مردم سالاری از ماهها پیش تصویب کرده بود که در صورت عدم اجماع اصلاح طلبان روی کاندیدای واحد، مصطفی کواکبیان به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری مهرفی شود که دیروز به درخواست کنگره، کاندیداتوری خود را رسما اعلام کرد. متن مصوبه کنگره یازدهم حزب مردم‌سالاری در مورد انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:
«کنگره حزب مردم‌سالاری با توجه به شرایط ویژه کشور و موانع به وجود آمده بر سر راه اجماع اصلاح‌طلبان و زمان اندک پیش روی تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری را به عنوان نامزد ریاست جمهوری یازدهم به ملت ایران معرفی می‌نماید.» 
گزارش رییس ستاد کنگره یازدهم حزب مردم سالاری
مهندس میرزابابا مطهری نژاد، رئیس ستاد کنگره یازدهم حزب مردم سالاری، گزارشی درباره روند برگزاری کنگره ارائه داد که متن کامل آن بدین شرح است :
در مجالی که سخت کوتاه است
وای بر سینه ای که پرآه است
شب نمی ماند این چنین تیره
بعد از او نوبت سحرگاه است
پشت این ابرهای تیره و تار
جنگلی از ستاره و ماه است
به جهان باید اینچنین نگریست
دلگیر و گاه دلخواه است
شاید باید که بگذریم از او
و نگوییم عمر کوتاه است
رهزنی میرسد به نام اجل
بیگمان در کمین این راه است
بی خبر میرسد کجاوه مرگ
خوش بحال کسی که آگاه است
ایام مبارک میلاد با سعادت فخر عالم امکان، پیامبر رحمت و وحدت، خاتم النبیین محمد مصطفی(ص)، برشما مبارک باد. خیر مقدم و خوش آمد عرض می کنم به شما عزیزان، که برای شریف ترین حوزه فعالیت انسانی یعنی سیاست، در کنگره یازدهم حزب مردم سالاری، شرف حضور دارید و نیک می دانید که سیاسی نگهداشتن فضا، یگانه راه پیشگیری از وقوع فاجعه است و احزاب، مسوولیت و رسالت خطیر سیاسی کردن مردم را از آن جهت بر عهده گرفته اند که فضای عمومی را زنده ساخته و راه را برای گفت وگو، بحث و تبادل نظر و خلق معانی جدید و تازه بگشایند و راه را بر خشونت و ارعاب بندند.
خلق چنین فضایی، هنر احزاب است. احزاب درون نظام اگر قرار است حزب بمانند نمی توانند در رویدادهای سیاسی جامعه و بالاترین رویداد که انتخابات است و بالاترین انتخابات که انتخابات رئیس جمهور است بی تفاوت بمانند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنان اخیرشان چه حکیمانه فرمودند که:« نماد امروزی مشورت، رای مردم است و احزاب و انتخابات دو مولفه مهم جامعه دموکراتیک اند. امروز اداره جامعه بدون تحزب غیر ممکن است و اگر کسی ادعا کند که میتوان بدون حزب، تشکل و برنامه جمعی، جامعه را اداره کرد، سخنی به گزاف و از سر بی تدبیری زده است.»
اسب زین کن که باز سوار شویم
نوبت ماست دست به کار شویم
اسب زین کن که تاخت و تاز کنیم
قصد آن یار بی نیاز کنیم
یادزهمین کنگره حزب مردم سالاری در زمانی برگزار می شود که مشارکت آگاهانه و گسترده مردم به دلایل متعدد به یک ضرورت تبدیل شده است و بهترین فرصت برای اصلاح طلبان است تا حقانیت خود را به اثبات برسانند و ظرفیت و توانمندی خود را در خدمت حفظ انقلاب عظیم اسلامی قرار دهند. اما معدودی افراد و گروههای سیاسی دانسته یا ندانسته، در تلاشند تا فعالیتهای ذاتی حزبی که تمام ارزش و اعتبار احزاب در آن است را ضد ارزش قلمداد کرده و راه طبیعی و عقلانی برون رفت از مشکلات را کم ارزش سازند. اینان بر آنند تا پروسه عظیم اصلاحات را به پروژه هایی محدود و شعار گونه بدل کرده و به بن بست بکشانند. اگر اصلاحات به بنیانهای اجتماعی، نهادهای سیاسی و سرمایه های اجتماعی بی تفاوت باشد و اگر حل مشکلات نظام و جامعه را جز از طریق فعالیت و حضور قانونمند دنبال نکند قطعا نمی تواند منافع خود، مردم و انقلاب و حداقلهایی که حق طبیعی آنهاست را تامین کند.
با چنین نگرشی ارکان حزب مردم سالاری با تدبیر و تلاش طاقت فرسا از ابتدای تاسیس تا کنون کنگره های سالانه خود را برگزار کرده و مفتخر است که در سایه تعامل و گفت و گو و تدبیر، باحفظ اصول اصلاح طلبی و رعایت مفاد اساسنامه و مرامنامه حزبی، موانع و مشکلات فرا روی فعالیتهای حزبی را برطرف و در تمام رویدادهای سیاسی جامعه در حد توان اعلام حضور نموده است و همچنان اصرار دارد که راه نهادینه شدن فعالیت سیاسی در جامعه را هموار و آستانه تحمل سیاسی را ارتقا دهد.
طول عمر ما،
سن و سال ماست
عرض عمر ما
قیل و قال ماست
ارتفاع عمر
پروبال ماست
حجم عمر ما کمال ماست
انتخاب کن عزیز
اینجانب به عنوان رئیس ستاد اجرایی کنگره یازدهم، گزارشی از چگونگی شکل گیری و فرایند رسیدن به برگزاری این کنگره را تقدیم می نمایم:
کمیته سیاسی حزب مردم سالاری از یکسال پیش برگزاری این کنگره را در دستور کار خود قرار داد و در نشستهای مختلف مسائل کنگره را مورد بحث و بررسی قرار داد و در جلسات ماهانه شورای مرکزی و اردوهای فصلی پیشنهادات خود رامطرح و پس از اصلاح و تصحیح و تکمیل، آنها را به تصویب رساند. در اردوی تابستانی مریوان که در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۱ برگزار شد، تاریخ ۵ بهمن همزمان با آغاز هفته وحدت و ایام پربرکت میلاد با سعادت نبی اکرم، رسول رحمت(ص) به عنوان، زمان برگزاری و اینجانب به عنوان رئیس ستاد اجرایی کنگره، به تصویب رسید.
در نشست آذر ماه شورای مرکزی حزب، شعار کنگره از طرف کمیته سیاسی مطرح و مصوب شد. شعار کنگره یازدهم این است: «مشارکت حداکثری مردم با تحقق: حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی، نهادمندی حزبی»
ستاد اجرایی کنگره از ۱۰/۹/۹۱ با تشکیل واحدهای مختلف به شرح زیر و تبیین وظایف و استقرار در دفتر حزب مردم سالاری برنامه کنگره را تدارک دیده است:
دبیر اجرایی، جناب آقای محمدرضا حقی
واحد هماهنگی اداری و ارتباطات خبری با ریاست جناب آقای سید مجید حسینی
واحد انتشارات و پیگیری رئوس قطعنامه، با ریاست جناب آقای حمیدرضا شکوهی
واحد تشکیلات با ریاست جناب آقای سید جلال افتخاریان و جانشینی سرکار خانم ذوالفقاری
واحد روابط عمومی با ریاست سرکار خانم فهیمه جهازیان
واحد سمعی و بصری با ریاست جناب آقای وحید حقی
واحد تدارکات، امور مالی و پشتیبانی با ریاست جناب آقای حسین یزدی
واحد حقوقی با ریاست جناب آقای دکتر کاظمی
واحد تشریفات با ریاست جناب آقای قبادیان
بدینوسیله از مسوولین و همکاران محترم واحدهای ۱۱ گانه فوق الذکر و دبیران محترم حزب در استانها و شهرستانها و کمیته های حزب و اعضای محترم شورای

شورای مرکزی حزب مردم سالاری از ماهها پیش تصویب کرده بود که در صورت عدم اجماع اصلاح طلبان روی کاندیدای واحد، مصطفی کواکبیان به عنوان کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری مهرفی شود که دیروز به درخواست کنگره، کاندیداتوری خود را رسما اعلام کرد
مرکزی، هیات داوری، هیات تشخیص صلاحیت نامزدها و بازرسان محترم تقدیر و تشکر نموده و به استحضار میرسانم که:
این کنگره بعد از مراسم افتتاحیه ۷ دستور اصلی در دستور کار دارد:
- انتخاب اعضای شورای مرکزی
-انتخاب دبیر کل حزب
-انتخاب اعضای هیات داوری و بازرسان
- تصویب قطعنامه
- انتخاب هیات تشخیص صلاحیت نامزدهای شورای مرکزی
-بحث و بررسی در مورد انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی
-بررسی دیدگاه و نظرات و پیشنهادات اعضای کنگره
رئیس ستاد اجرایی کنگره یازدهم حزب مردم سالاری، سخنانش را با این شعر به پایان رساند:
«در میان هر سیب
دانه محدودیست
در دل هر دانه، سیبها نامحدود
چیستانی ست عجیب
دانه باشیم، نه سیب»
شرایط برای حضور همه در انتخابات فراهم شود
دکتر انوشیروان محسنی بندپی که عضو هیات رییسه کنگره یازدهم بود، در ابتدای مراسم به نکاتی درباره انتخابات پیش رو پرداخت. این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: حزب مردم سالاری بر اساس یک رسالت عمومی، تحقق مشارکت حداکثری را پیگیری می کند و بر این اساس شعار کنگره را«مشارکت حداکثری مردم با تحقق؛ حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی، نهادمندی حزبی»، انتخاب کرده است.
نماینده مجلس هشتم گفت: وجه تمایز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با سایر انتخابات این است که عده ای به دنبال حاشیه و جوسازی هستند.
انوشیروان محسنی بندپی مطرح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده عده ای به لحاظ کمی در اقلیت هستند، با این وجود این افراد با حاشیه سازی و جوسازی به دنبال این هستند که انتخابات را برای گروه معدودی راهبری کنند .
وی افزود: رسالت همه ما این است که برای تحقق آرمان های امام(ره) با برگزاری چنین همایشهایی جلوی این اقدامات را بگیریم و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی، دیدگاه های امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای قرار دارند، بتوانند در قالب فعالیت های حزبی فعالیت کنند. وی با اشاره به اینکه «باید شرایط برای حضور همه در انتخابات فراهم شود» خاطرنشان کرد: در این زمینه حزب مردم سالاری ضمن نگاه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، برنامه زمان بندی شده ای را تدارک دیده است تا براساس این برنامه ها به سراغ انتخابات برود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «مهمترین مبنای مشروعیت نظام، حضور حداکثری مردم در انتخابات است»، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حضور حداکثری مردم در انتخابات را داشته باشیم، باید به قانون اساسی و اصول کشور احترام بگذاریم.
وفای به عهد، لازمه برون رفت از مشکلات
دکتر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس نهم اولین سخنران مراسم افتتاحیه بود که درباره مشکلات کنونی کشور به«پایبند نبودن افراد به قول و وعده های داده شده» اشاره کرد و گفت: اگر نگاهی به حادثه عاشورا هم داشته باشیم، در کنار کلیه مسائل اخلاقی و عقیدتی آن، بحث عدم تعهد مردم کوفه در دعوتی است که از امام حسین(ع) صورت دادند. یعنی آن آدمها، به عهدی که اعلام کردند، پایبند نبودند. مسعود پزشکیان در ادامه گفت: شهید مطهری درباره نهضت امام حسین (ع) سه علت سفر این امام بزرگوار به کربلا را «دعوت مردم»، «ایستادن در برابر ظلم» و« امر به معروف و نهی از منکر» نام برده است. اما آن چیزی که اهمیت دارد در ایجاد روز عاشورا تعهد آدم هایی بود که زیر دعوتنامه امام حسین را امضا کرده بودند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنرانی خود آیات و احادیثی در مضمون وفای به عهد به زبان عربی مطرح کرد و با بیان فرایضی از نهج البلاغه در باب وفای به عهد گفت:«لیس من فرایض الله شی‏ء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوایهم و تشتت آرایهم من تعظیم الوفاء بالعهود و...»
وی ادامه داد: خداوند متعال فرموده است«اگر پیمان بستی در مقابل پیمانت خیانت نکن و به تعهدات پایبند باش و به دشمنت نارو نزن» و امام علی (ع) وقتی که خلیفه می شود می فرماید گردنم را در مقابل حرف هایم گرو می گذارم. اما امروز ما با چه وضعیتی مواجه هستیم. قانون را می نویسیم و بعد آن را اجرا نمی کنیم. پزشکیان در ادامه با اشاره به برخی بی قانونی ها از سوی مسوولان، گفت: این روزها شاهد هستیم که مجری قانون می گوید من این قانون را قبول ندارم بنابراین آن را اجرا نمی کنم. اما امام خمینی (ره) در مقابل کسانی که قانون را قبول نداشتند فرمودند: غلط کردی که قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد.
وی افزود: یک عده می گویند قانون برنامه و قانون بودجه را قبول نداریم و هر چه دلشان می خواهد می گویند و مشکلات مملکت ما از همین جا شروع می شود بنده هم ممکن است خیلی از چیزها را قبول نداشته باشم اما به خاطر قانون به آن تمکین می کنم. بله من احمدی نژاد را قبول نداشتم اما به خاطر قانون و تمکین به آن مجبورم وی را بپذیرم.
وی تاکید کرد: قبول نداشتن قانون یعنی توهین و هرج و مرج. وقتی وعده ای دادی و خلاف آن عمل کردی خشم خدا و مردم را بر می انگیزی. ما چقدر در جامعه شاهد آمار و ارقام غلط هستیم آنقدر آمار و ارقام غلط داده اند که حتی آمار واقعی را نیز کسی نمی پذیرد.
نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلاتی که امروز گریبان گیر آن هستیم ۳ عامل علم، مشارکت همه و ایمان و باور لازم است، ادامه داد: اول باید به علم، تخصص و کارشناس احترام بگذاریم. بدون نقشه علمی کار کردن دیوانگی است و کسی که سکان کشور را در دست می گیرد باید ابتدا عالم باشد و عالم به غیر علم راه را بیراهه می رود.
وی افزود: من در پزشکی جراح قلبم و از پزشکی فقط یک بخش از آن را بلدم. حالا بیایم که ادعا کنم که من عالمم، به مردم توهین کرده ام. بنابراین خداوند آخر و عاقبت ما را به خیر کند.
وعده های گفته شده در دوران کنونی محقق نشد
حجت الاسلام اشرفی اصفهانی یکی دیگر از سخنرانان افتتاحیه کنگره صحبت های خود را با تشکر از فعالیت سیاسی حزب مردم سالاری در این شرایط، آغاز کرد و با بیان اینکه در این مقطع حساس همه احزاب در خاموشی مطلق به سر می برند، گفت: از آقای کواکبیان تشکر می کنیم که کنگره مردم سالاری را در این موقعیت خطیر و حساس برگزار کردند. حجت الاسلام اشرفی اصفهانی در این کنگره حزب مردم سالاری با بیان اینکه ۵۰ سال است از نهضت روحانیت می گذرد و امام انقلاب اسلامی را برای اینکه روحانیت پیشتاز مذهب تشیع شود این نهضت رابه وجود آورده، افزود: باید دید این ودیعه بزرگ که امروز به دست ما رسیده است به چه نسبت به این امانت بزرگ الهی و وصیت امام (ره) اکنون در جامعه ما محقق شده است. وی افزود: در این موقعیت حساس نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری همه ما باید پاسدار
حسن روحانی:فضای انتخابات باید فضای سیاسی و فرهنگی باشد نباید فضای انتخابات را امنیتی کنیم. فضای امنیتی به نفع کسی نیست و به ضرر کشور و نظام است
خون شهدا باشیم و این انقلاب و امانت آن را حفظ کنیم. وی با اشاره به این گفته امام که مردم در همه انتخابات باید شرکت کنند، گفت: چرا مسئله انتخابات به موقعیتی رسیده که برخی نسبت به آن بی تفاوت شده اند. مسوولین باید به آنچه که گفته می شود جامه عمل بپوشانند. حجت الاسلام اشرفی اصفهانی با بیان اینکه یکی از هزاران وعده گفته شده در دوران کنونی محقق نشده است، افزود: در این دوران شاهد اموری خلاف واقع و دروغ هستیم و آنچه دیگران زحمت کشیده اند از ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای تا آقای خاتمی اثری از زحمات این بزرگواران دیده نمی شود. وی با بیان اینکه کنگره حزب مردم سالاری به موقع و به جا برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم این کنگره اثرگذار باشد و همگان احساس وظیفه کنیم و به ندای امام پاسخ دهیم و آن فردی را که لایق است معرفی شده و این کشتی را به ساحل نجات برسانیم.
وی با اشاره به گفته های آیت الله هاشمی مبنی بر اینکه جامعه ما بدون حزب معنی ندارد و اگر جایگاه احزاب محقق شود جامعه به اختلاف منجر نمی شود، گفت: امیدواریم در این نشست افکار ما را با هم جمع کرده و یک تصمیم نهایی گرفته شود تا آنرا به نخبگان و مردم منتقل کنیم.
بعضی ها به دنبال امنیتی کردن فضای انتخابات هستند
دکتر حسن روحانی، سخنران ویژه مراسم افتتاحیه بود. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری سخنرانی اش را با تشکر از دبیر کل حزب مردم سالاری به خاطر برگزاری چنین کنگره ای آغاز کرد و در یک تناسب سازی هدفمند، موضوع سخنرانی اش را با موضوع« مردم سالاری» آغاز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به کلمه مردم سالاری اظهار داشت: یکی از نکات بسیار برجسته در نظام جمهوری اسلامی ویژگی مردم سالاری است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم سالاری به این معنا نیست که تنها حاکمان بر مبنای رای مردم انتخاب شوند. که البته باید به عنوان اولین اصل چنین باشد. مردم سالاری به این معناست که حاکمی که با رای مردم در قدرت قرار گیرد باید برای رفاه و حل مشکلات و سعادت تک تک افراد آن جامعه تلاش کند. وقتی انتخاب شد دیگر به عنوان منتخب کسانی که به او رای دادند نیست. آرای اکثریت بر وی حاکم می شود و رئیس جمهور باید همه مردم را به یک چشم ببیند چه اقلیت و چه اکثریت را.
روحانی در وصف نظام مردم سالاری ایران، گفت: در نظام مردم سالاری ایران علاوه بر اینکه طبق اصل ۶ قانون اساسی اداره کشور طبق آرای مردم خواهد بود تمام تصمیمات سلیقه ای و غیر جمعی در این نظام جایگاهی ندارد و تصمیمات باید بر اساس موازین اعتقادی مردم و بر مبنای کار کارشناسی باشد. اگر دستگاه کارشناسی غایب شد و تصمیمات سلیقه ای شد آنگاه دیگر نمی توان گفت که مردم سالاری حاکم است. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول این ۳۴ سال همواره به عنوان یک نظام مردمی و دینی در اذهان مردم داخل و خارج از کشور نقش بسته است، گفت: حتی آنهایی که با ما بیگانه هستند و از ما فاصله دارند بر این امر واقفند به طوری که البرادعی مدیر کل سابق آژانس هسته ای در کتاب خاطرات خود که سال گذشته منتشر شد در بخشی از این کتاب در مورد ایران آورده است بر خلاف تصور گروهی سیاست در ایران هزار لایه است و بر خلاف بخش اعظم جهان عرب که یک فرد قدرتمند حاکم وجود دارد در ایران تصمیمات با اجماع اتخاذ میشود و من علاقمندم که حکومت ایران را چنین بنامم «دموکراسی در داخل حکومت دینی». پس بیگانگان نیز ایران را شناخته اند و مردم سالاری ایران را پذیرفته اند. روحانی انتخابات را مهمترین نماد مردم سالاری دانست و گفت: شاید در دنیای سیاست هیچ منظره ای زیباتر از صف طولانی مردم پای صندوق انتخابات نباشد. انتخابات نه تنها نماد مردم سالاری است بلکه نماد قدرت ملی نیز هست و هیچ فریادی بالاتر از قدرت مردم و هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نیست. وی افزود: در انتخابات مردم باید احساس مالکیت کنند که حکومت مال آنهاست و اصل ۵۶ قانون اساسی نیز در مورد احساس حق حاکمیت مردم می گوید حاکمیت مطلق از آن خداست و همین انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچکس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و در اختیار منافع گروهی خاص قرار دهد. بنابراین مردم باید احساس تکلیف کنند که اداره جامعه حق آنان است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ خیانتی بدتر از خیانت به مردم نیست، اذعان داشت: ما باید امین مردم باشیم و هر کس در هر سمتی که قرار دارد باید بداند او امانتدار مردم است. مردم باید احساس مالکیت در انتخابات داشته باشند. وی همچنین با تاکید بر اینکه انتخابات در تمام مقطع نظام جمهوری اسلامی اهمیت فوق العاده ای داشته، گفت: حدود ۳۰ انتخابات در کشور از فروردین سال ۸۵ تا به امروز برگزار شده و در این انتخابات ها، انتخابات مظهر قدرت ملی و مظهر مردم سالاری نظام بوده است اما انتخابات سال ۹۲، ویژگی دیگری دارد و ما باید بیش از گذشته تلاش کنیم که این قدرت ملی را به نمایش بگذاریم. روحانی ضمن انتقاد از کسانی که در پی القاء نا امیدی در جامعه در آستانه انتخابات هستند، گفت: آنهایی که این طرف و آن طرف به گونه ای سخن می گویند که مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند، خدمتی به مردم نکرده اند بلکه به منافع ملی صدمه زده اند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعضی ها می خواهند در گذشته بمانند و به گذشته بپردازند. این کار درستی نیست. امروز باید نگاه ها به آینده باشد. دیروز این طرف و آن طرف حرف های خودشان را زده اند و امروز باید تنها به آینده فکر کرد تا فضایی بهتر داشته باشیم. وی با بیان اینکه کسانی که قصد دارند انتخابات را امنیتی کنند به ضرر مردم قدم برمی دارند تصریح داشت: فضای انتخابات باید فضای سیاسی و فرهنگی باشد نباید فضای انتخابات را امنیتی کنیم. فضای امنیتی به نفع کسی نیست و به ضرر کشور و نظام است. روحانی افزود: آنهایی که به گونه ای سخن می گویند و می خواهند مردم را از پای صندوقهای رای مایوس کنند آنها هم به نفع مردم سخن نمی گویند. وی خاطر نشان کرد: در گذشته سرمایه اجتماعی ما لطمه دیده. اعتماد مردم لطمه دیده و افق آینده برای بسیاری از مردم غبارآلود است. بسیاری از مسائل با شفافیت مطرح نمی شود آمارها گویای واقعیت نیست و از واقعیت فاصله دارد. نقدینگی ۷ برابر شده و به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. اما با ماندن در گذشته و بررسی آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است هیچ مشکلی حل نمی شود. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به معضل بیکاری پرداخت و گفت : آمار بیکاری نه تنها کاهش نیافته بلکه آخرین
پزشکیان:قبول نداشتن قانون یعنی توهین و هرج و مرج. وقتی وعده هایی دادی و خلاف آن عمل کردی خشم خدا و مردم را بر می انگیزی. ما چقدر در جامعه شاهد آمار و ارقام غلط هستیم. آنقدر آمار و ارقام غلط داده اند که حتی آمار واقعی را نیز کسی نمی پذیرد
آمار، از افزایش آن خبر می دهد. وی افزود: بر اساس نحوه محاسبه جدید اگر کسی در هفته مرجع آمارگیری یک ساعت کارکرده باشد، شاغل است که با همین آمار ببینید وضع بیکاری در چه حد است؟ روحانی خاطرنشان کرد: بیکاری علاوه بر معضلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نیز به همراه دارد. روحانی ضمن انتقاد از افزایش بیکاری در جامعه، گفت: صدها هزار جوانی که با سرمایه این مردم به دبستان، دبیرستان و دانشگاه رفته اند و مدرک گرفته اند و بیکار هستند واین اسراف است. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ارزش پول ملی ساعتی و دقیقه ای کاهش پیدا می کند و در کنار آن با کاهش سرمایه داری و تخریب بخش تولید و هزاران معضل دیگر مواجه هستیم. بنابراین باید شرایط حضور ما در صحنه انتخابات قوی تر از گذشته باشد و نباید ناامید باشیم. وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مردم را برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم گفت: من با کلام، شما با قلم و دیگری با استدلال. اما مسئولان باید چه کاری انجام دهند تا حضور مردم افزایش یابد؟ مردم باید در انتخابات احساس نکنند باید هزینه بالایی را پرداخت کنند و باید کاری کنیم که مردم احساس کنند حضور در انتخابات پاداش دارد نه هزینه. روحانی ضمن انتقاد از کسانی که در ایام انتخابات صحبت از واژه هایی همچون انتخابات مدیریت شده و مهندسی شده به کار می برند، گفت: اینگونه صحبت کردن برداشت خوبی به مردم القا نمی کند و نباید طوری حرف زده شود که مردم احساس کنند که انتخابات تشریفاتی است. اگر میخواهیم مردم پای صندوق رای حاضر شوند باید بدانند که حضورشان تاثیرگذار است و این صحبتها خیلی حرف خطرناکی است و کسی که اینگونه صحبت کند خیانت کرده است.
وی تاکید کرد: مجری انتخابات نیز باید امانتدار مردم باشد و بداند که انتخابات مال مردم است و اگر به دنبال یک انتخابات پرشور هستیم باید همه سلایق در آن حضور یابند. بنابراین همه باید به سهم خودمان تلاش کنیم تا انشاءالله انتخابات ۹۲، انتخاباتی پرشور، رقابتی و با نشاط باشد و کاندیداها نیز با واقعیت برنامه هایشان را به مردم بگویند تا مردم صالح را برگزینند.
جامعه بدون حزب یعنی جامعه بدون پایگاه اندیشه
علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر با اشاره به برگزاری این کنگره خطاب به دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: باید به این حرکت شما در این شرایط دشوار برای فعالیت حزبی که تلخ ترین و سخت ترین شرایط حاکم است افتخار کرد که مثل تک درختی است درجایی که باید جنگلی از تحرک سیاسی وجود داشته باشد. وی ادامه داد: حزب مدرسه سیاست است و سیاست ورزی بدون حزب مثل گله داری بدون چوپان است. کار احزاب چوپانی کردن است و راه و فرایند آینده را مشخص می کند. وی اضافه کرد: وقتی احزاب ضعیف باشند این گونه می شود که وقتی مثلا عسگراولادی از افکار و آرمان حزبی خودش استفاده می کند به جای آنکه مورد تشویق قرار بگیرد با او مخالفت می شود. وی با بیان اینکه اگر فضایی بسازیم که همه یک جور فکر کنند کارکرد احزاب نیست، گفت: احزابی که یک ملت را می خواهند پوشش دهند باید در آن افکار و آراء مختلف سازماندهی شود نمی شود به نام مشارکت بگوییم همه درزیر یک پرچم باشیم. وی افزود: مشارکت در پروسه تصمیم گیری است و باید در همه مراحل و همه جا وجود داشته باشد. وی با اشاره به نص صریح قانون گفت: مطابق قانون اساسی احزاب باید تقویت شوند و محترم شمرده شوند محترم داشتن این نیست که گفته شود چرا این حرف زده شد. وی در ادامه گفت: ممکن است عقیده ای را ما نپسندیم اما اصل بر نپسندیدن ما نیست. باید احزاب جریان داشته باشند. وی با اشاره به چهره های سیاسی عنوان کرد: نباید ریشه های کهنسال سیاسی را به هیچ بیانگاریم. شخصیتهایی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی کسانی نیستند که بعضی از افراد هر چه را که شایسته خودشان است به آنها نثار کنند. وقتی به افرادی امثال هاشمی حمله می شود به جریان سیاسی و حزبی حمله می شود و این گونه نظام و کشور به جایی نخواهد رسید. وی با بیان اینکه چرا فقط توهین و حمله اساس کار ما شده، گفت: چرا به صاحبان اندیشه حرمت نمی گذارید بعضی ها یاد گرفته اند با همه چیز مخالفت کنند تا دیروز می گفتند آن رئیس جمهور بد است و رئیس جمهور جدید خوب است. وی این گونه اظهار نظرها را آنارشیستی خواند و گفت: ما می ترسیم یک عده ای همانطور که ما را با اصل هدفمندسازی به آنارشی اقتصادی کشاندند به آنارشی سیاسی نیز بکشانند و به همه چیز سیاسی نگاه کنند. وی ادامه داد: در اقتصاد اگر کسی پول فراوانی به بیرون بریزد باعث بر هم زدن اقتصاد در بازار می شود در سیاست هم همینطور است. این حرکتهای آنارشیستی و رادیکالیستی باید محکوم شود تا جامعه حرکت قابل قبولی به خود بگیرد. وی با بیان اینکه راه معقول دنبال کردن و صیانت کردن از انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امامی بود که همه حرکتش از اندیشه نشات گرفته بود. ما هم باید راه او و کسانی که دورش بودند از مقام معظم رهبری گرفته تا آیت الله رفسنجانی و شهید مظلوم آیت الله بهشتی را دنبال کنیم. وی اضافه کرد: انتظار ما آن است که مسیر ما از اندیشه جدا نشود. جامعه بدون حزب یعنی جامعه بدون پایگاه اندیشه. وی با بیان این نکته که احزاب از موتلفه تا مردم سالاری همه باید تقویت شوند، گفت: امروزجریان سیاسی در مسیری است که عده ای می کوشند با حمله به این و آن کل جریان سیاسی و اندیشه سیاسی را محو کنند.
کلید همه بدیها، دروغ است
دکتر مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری، آخرین سخنران مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره حزب سخنرانی اش را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) آغاز کرد و گفت:
«الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله قال الله الحکیم محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم تریهم رکعا سجدا یبتغون فضلا منالله و رضوانا سیماهم فی وجوهم من اثرالسجود (آیه۲۹ سوره الفتح)
یا ایهاالذین آمنوا کونوا قوامین الله شهداء با لقسط ولا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی (آیه ۸ سوره المائده)، قال رسول الله(ص) بعثت لاتمم مکارم الاخلاق، قال علی بن ابیطالب(ع)،«وقد ارعدوا وابرقوا و مع هذین الامرین الفشل و لسنا نرعد حتی نوقع ولا نسیل حتی نمطر»
چون رعد خروشیدند و چون برق درخشیدند اما کاری از پیش نبردند و سرانجام سست گردیدند ما اینگونه نیستیم تا عمل نکنیم، رعد و برقی نداریم تا نباریم سیل جاری نمی سازیم.
با تبریک پیشاپیش خجسته ولادت مولود بزرگ ماه ربیع حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق(ع) و هفته وحدت و با سپاس به درگاه احدیت به خاطر توفیق برگزاری یازدهمین کنگره سراسری حزب مردم
محجوب: شخصیتهایی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی کسانی نیستند که بعضی از افراد هر چه را که شایسته خودشان است به آنها نثار کنند. وقتی به افرادی امثال هاشمی حمله می شود به جریان سیاسی و حزبی حمله می شود و این گونه نظام و کشور به جایی نخواهد رسید.
سالاری و با تقدیر و تشکر از حضور گرم همه میهمانان ارجمند بویژه منتخبان حزبی از سراسر کشور و نمایندگان محترم ادوار مجلس مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری ها، دبیران کل احزاب به ویژه عزیزان اصلاح طلب و تشکر ویژه از سخنرانان عزیز جناب آقای دکتر حسن روحانی، دکتر مسعود پزشکیان، حجت الاسلام اشرفی اصفهانی و آقای محجوب، یکسال دیگر از فعالیت های تشکیلاتی حزب مردم سالاری گذشت و شاید بتوان گفت بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال ۸۸، سال جاری از پرکارترین سالهای حزب مردم سالاری بوده است. علاوه بر جلسات معمولی کمیته های اجرایی، مالی پشتیبانی، تبلیغات، اطلاع رسانی و ارتباطات، تشکیلات و آموزش، حقوقی، فرهنگی اجتماعی، هماهنگی امور شاخه ها و امور استانها و علاوه بر شاخه های کارگران کشاورزان کارمندان، اصناف، دانشگاهیان، روحانیون، فرهنگیان، ورزشکاران، دانشجویان، دانش آموزان، جوانان، خواهران، هنرمندان، اقوام، روزنامه نگاران، ایثارگران، پزشکان و مهندسان، ۱۴ جلسه شورای مرکزی، ۲۵ جلسه دفتر سیاسی، ۷ نشست فصلی نیز در حزب برگزار شده است. مدیرمسوول روزنامه مردم سالاری در ادامه از پیشکسوت مبارزات انقلابی آقای حبیب الله عسگراولادی به خاطر ارسال پیام به کنگره یازدهم حزب هم تشکر کرد. رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس هشتم در ادامه در خصوص عملکرد حزب مردم سالاری در انتخابات مجلس پرداخت و گفت: حزب مردم سالاری در کنار خانه کارگر از معدود احزاب اصلاح طلبی بود که به همراه جبهه مردم سالاری که اکنون به جبهه اصلاح طلبان تغییر نام داده است، اعلام حضور کرد و لیست سراسری معرفی کرد. مدیرمسوول روزنامه مردم سالاری سپس به روند فعالیت حزب مردم سالاری برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اجماع اصلاح طلبان، یک طرح سیستماتیک با نام«مناسک» تهیه کردیم تا مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور، برای آینده اصلاحات تصمیم گیری کنند. وی افزود: طرح مناسک به آقای خاتمی و همه احزاب اصلاح طلب ارائه شد. بر این اساس برای تبیین این طرح هم در ۱۹ آبان سال جاری یک همایش سراسری با حضور ۵۰۰ نفر از احزاب اصلاح طلب سراسر کشور برگزار شد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم در ادامه به مصوبه شورای مرکزی حزب مردم سالاری در خصوص معرفی کاندیدای حزبی اشاره کرد و گفت: شورای مرکزی حزب مردم سالاری بنده را در تیرماه به عنوان کاندیدای حزبی معرفی کردند، اما با اصرار اینجانب، اجرای این مصوبه به بعد از ارائه طرح مناسک و یافتن راهی برای اجماع اصلاح طلبان موکول شد. دبیرکل حزب مردم سالاری پس از ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های حزب، به بررسی اوضاع کشور پرداخت و با انتقاد از دولت به خاطر نحوه برخورد با احزاب، گفت: البته خانه احزاب هم تعطیل شده است و در همین جا حزب مردم سالاری اعلام آمادگی می کند که با دعوت از ۲ طرف ماجرا و حل مشکلات پدید آمده، خانه احزاب، فعالیت مجدد خود را آغاز کند. وی در ادامه با اشاره به دغدغه های مهم در زمینه پیش نویس قانون احزاب که در مجلس در حال بررسی است، گفت: متاسفانه برخی، احزاب را بر نمی تابند و حتی می کوشند تا تفکر حزبی را نابود کنند. وی افزود: اتفاقا ترویج بی قانونی، بیشتر از سوی افراد و گروه هایی است که تفکر حزبی را بر نمی تابند. دکتر مصطفی کواکبیان، در ادامه به بررسی عملکرد اصولگرایان در حمایت از دولت محمود احمدی نژاد پرداخت و گفت: چرا اصولگرایانی که تا دیروز حامی سرسخت احمدی نژاد بودند، امروز از زیر بار مسوولیت پاسخگویی شانه خالی می کنند؟ معلوم است که اصولگرایان امروز می بینند، چون دولت اوضاع خوبی ندارد، می خواهند سرنوشت سیاسی شان را از احمدی نژاد جدا کنند. وی در ادامه به اقدامات دولت پرداخت و گفت: باید برای تصمیمات پوپولیستی دولت فکری کرد. نمی توان در خصوص مواردی چون استخدام ۵۰۰ هزار نفر یا موج سازیها در خصوص ۵ برابر شدن یارانه ها و توزیع دوباره سهام عدالت، سکوت کرد.
وی در ادامه گفت: همه دلسوزان چپ و راست باید بر سر یک منشور اخلاقی و انتخاباتی توافق کنند تا اجازه داده نشود یک جریان پوپولیستی، مجددا با عوام فریبی و خرج کردن از بیت المال، آرای مردم را تصاحب کند. رئیس جبهه اصلاح طلبان در ادامه به ۵ رویکرد اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت:«تخلف از قوانین»، «بی اعتنایی به کار کارشناسی و تخصصی»، «بی انضباطی مالی»، «فقدان آمارهای رسمی» و«تورم، رکود اقتصادی و بیماری هلندی»، موضوعاتی است که امروز اقتصاد کشور را با بحران روبه رو کرده است. کواکبیان در ادامه در تشریح بیشتر عملکرد اقتصادی دولت به برخی آمارها اشاره کرد و گفت: رشد نقدینگی حدود ۷ برابری و رسیدن به مبلغ ۴۳۰ هزار میلیارد تومانی، درآمدهای نفتی حدود ۷۲۰ میلیارد دلاری طی ۷ سال گذشته، افزایش شدید قیمت ارز، بالا بودن نرخ تورم، رشد اقتصادی زیر ۳ درصد، نرخ بیکاری ۵/۱۰ درصد، ورود شبه دولتی ها در امر خصوصی سازی، کاهش توان خرید مردم و خط فقر و شاخص ضریب جینی، موضوعاتی است که دولت باید در خصوص عملکردش، به مردم پاسخگو باشد. وی گفت: البته این شاخص های نامطلوب را در کنار این موضوع قرار دهید که تا امروز، هنوز ۳۰ درصد بودجه جاری و ۷۰ درصد بودجه عمرانی کشور تخصیص نیافته است. ضمن اینکه ۱۴ هزار میلیارد تومان هم مطالبات معوقه کارمندان است و هشت هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از دولت است؛ اینها را در کنار دهها هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و برداشت از بانک مرکزی و وزارت نفت قرار دهید تا ببینیم وضع اقتصادی ما چگونه است؟ دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: با این شرایط اقتصادی، آن وقت دولت اعلام می کند که می خواهد پرداخت نقدی یارانه ها را ۵ برابر کند. وی گفت: قرار است دولت در فاز دوم، از آزادسازی قیمت ها، ۳۰ درصد را هم برای خود بردارد. حال جز این است که حتما با ۶ برابر شدن قیمت ها، می توان یارانه ۵ برابری پرداخت کرد؟ دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت نامطلوبی در اقتصاد داریم، گفت: نامساعد بودن اوضاع در حوزه های دیگر نیز مشاهده می شود. وی افزود: باید چاره ای برای حل معضلات اجتماعی اتخاذ شود. ثبت ۲۰ طلاق در هر ساعت در کشور، اضافه شدن روزانه ۴۰ نفر از کودکان کار به خیابانها، کاهش سن اعتیاد و افزایش فحشاء، موضوعاتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عملکرد دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: در سیاست خارجی، علیرغم شعارهایی که داده شده، تحول جدی برای منافع ملی پدید نیامد. وی به مذاکرات بی حاصل هسته ای هم اشاره و خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای باید ادامه پیدا کند، اما مهم تر از ادامه یافتن مذاکرات، به نتیجه
کواکبیان:همه دلسوزان چپ و راست باید بر سر یک منشور اخلاقی و انتخاباتی توافق کنند تا اجازه داده نشود یک جریان پوپولیستی، مجددا با عوام فریبی و خرج کردن از بیت المال، آرای مردم را تصاحب کند
رسیدن آن است. کواکبیان با اشاره به اخباری که در خصوص میزبانی مصر برای مذاکرات هسته ای مطرح شده، به سفر احمدی نژاد به قاهره اشاره می کند و می گوید: چگونه است که مرسی فقط ۳ ساعت در ایران حضور می یابد، اما قرار است احمدی نژاد و تیم همراهش، ۲ روز به مصر بروند؟ وی افزود: دولت باید در خصوص سفرهای بی حاصل خارجی اش، نظیر سفرهای صورت گرفته به نیویورک با یک تیم ۸۰ نفره، پاسخ دهد. مدیرمسوول روزنامه مردم سالاری در ادامه، به مباحث انتخاباتی پرداخت و مطالبی در خصوص نقش همه گروهها و اقشار مرتبط انتخابات مطرح کرد. دکتر کواکبیان ابتدا به وظایف مجریان برگزاری اشاره کرد و گفت: اولین مسئله اصل بیطرفی در بین مجریان برای برگزاری انتخابات است. نباید در انتخاب معتمدان به صورت خطی و سلیقه ای برخورد شود و فرمانداری ها در رعایت اصل بی طرفی باید دقت لازم را صورت دهند. وی در ادامه به نقش ناظران در انتخابات به عنوان موضوع دوم پرداخت و خاطرنشان کرد: حمایت نکردن از کاندیدای مشخصی حداقل در دوران انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد. بی طرفی ناظران سبب می شود تا اعتماد عمومی مردم تقویت شود. دبیرکل حزب مردم سالاری به عنوان سومین نکته به وظیفه نامزدها پرداخت و گفت: منابع مالی و پولی نامزدها به صورت دقیق شناسایی و رسما اعلام شود. نظارت بر هزینه های انتخاباتی باید مورد توجه قرار بگیرد. وی در ادامه به نقش نخبگان به عنوان چهارمین عامل تاثیرگذار در انتخابات پرداخت و گفت: تریبونهای عمومی نظیر تریبون نماز جمعه باید میزبان همه سلیقه ها باشد و از همه برای بیان دیدگاه هایشان دعوت شود. ائمه جمعه جنبه پدری را دارند و باید به گونه ای رفتار شود که مردم تصور نکنند، یک سویه عمل شده است.
«ستادهای انتخاباتی»، به عنوان پنجمین ضلع از اضلاع انتخابات مورد توجه دبیرکل حزب مردم سالاری قرار گرفت. وی در این خصوص گفت: مهم است که چه چهره هایی در ستادها حضور می یابند. گاهی برخی ها می آیند و کاندیداها را فریب می دهند. مصطفی کواکبیان در ادامه به عنوان ششمین مورد به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما به احزاب کمتر بها داده می شود. در صورتیکه اگر به فعالیت حزبی توجه جدی تری شود، شاهد پدیده های خلق الساعه در سیاست نخواهیم بود. چرا که در حزب ساعت ها بحث صورت می گیرد و افراد، کارآزموده و تربیت یافته و مشورت پذیر برای فعالیت بزرگ تر می شوند. نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مردم به عنوان هفتمین و اصلی ترین پایه در انتخابات پرداخت و خاطرنشان کرد: بهترین امتحانات را مردم در انتخابات داده اند و همیشه با اعتقاد به اصل نظام، در صحنه بوده اند که البته باید سطح عمومی فرهنگ سیاسی مردم را بالا برد تا تحت تاثیر جوسازیهای کاذب قرار نگیرند. مدیرمسوول روزنامه مردم سالاری، نقش رسانه ها را هم به عنوان آخرین ضلع انتخابات بسیار مهم تلقی کرد و گفت: رسانه های عمومی نظیر رسانه ملی باید ملی بودن خودشان را حفظ کنند. معنی ندارد که برخی از کاندیداهای احتمالی از یک جریان خاص، ساعتها در برنامه های مختلف صدا و سیما سخنرانی کنند. وی افزود: مهمترین وظیفه رسانه ها، علاوه بر آگاهی بخشی، ترویج اخلاق مداری است. استاد فقه سیاسی دانشگاه به منشور اخلاقی مصوب خانه احزاب قبل از سال ۸۸ اشاره کرد و با تاکید بر اصل ۱۲۱ قانون اساسی که رئیس جمهور سوگند یاد می کند که خودش را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور(و مساله مهم) ترویج دین و اخلاق نماید گفت: تعجب می کنم کسی که می خواهد مروج اخلاق باشد می تواند در زمان انتخابات وعده و وعید دروغ مطرح کند. دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه ترویج دروغ در جامعه و وعده های توخالی را زیر سوال برد و با روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: کلید همه بدیها و مشکلات در جامعه، دروغ است و باید در همه سطوح برای جلوگیری از ترویج آن تلاش کرد. دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه به روحیات مردم و مسوولان در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: وظیفه خدمت رسانی آن میزان سنگین بود که همه برای پذیرفتن مسوولیت، به یکدیگر تعارف می کردند و نگاه به قدرت، نگاه به امانت مردم و مفهوم واقعی شایسته سالاری بود. وی در خاتمه اظهاراتش را با یادی از شهدا به پایان رساند. دکتر مصطفی کواکبیان گفت: در تفحص شهدا دفترچه یک شهید که گناهان هر روزش را می نوشت پیدا شد گناهان یک هفته او اینها بود:
«شنبه متاسفانه بدون وضو خوابیدم، یکشنبه در جمع رزمندگان خنده بلند داشتم، دوشنبه وقتی در بازی گل زدم احساس غرور کردم، سه شنبه متاسفانه نماز شب را سریع خواندم، چهارشنبه فرمانده در سلام کردن از من پیشی گرفت، پنجشنبه ذکر روز را فراموش کردم، جمعه ۱۰۰۰ صلوات را نتوانستم تکمیل کنم و فقط ۷۰۰ صلوات داشتم» حال و هوای بچه های بسیج این ها بود.
انتخاب دبیرکل و اعضای شورای مرکزی دوره ششم حزب مردم سالاری
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات حزب مردم سالاری انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی، هیات داوری و دبیر کل به مدت ۲ سال، یکی دیگر از برنامه های کنگره یازدهم حزب مردم سالاری بود. ۴۵ نفر برای رقابت جهت انتخاب در شورای مرکزی و ۹ نفر نیز نامشان را برای هیات داوری اعلام کرده بودند. انتخابات با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد و کلیه مراحل انتخابات با نظارت این وزارت خانه صورت گرفت. علاوه بر مصطفی کواکبیان، محمد پازوکی و ابوالقاسم کواکبیان به عنوان اعضای هیات موسس، از بین اسامی کاندیداها، اعضای جدید شورای مرکزی حزب مردم سالاری به ترتیب حروف الفبا به قرار زیر معرفی شدند:
محمد آجرلو، حسین اردلان، سیدجلال افتخاریان، حمیدرضا ایلخانی، سعید تهرانی، رضا توسلی، محمدرضا حقی، وحید حقی، زهرا خانیانی، محمدحسین روانبخش، امیراحمد زندآور، محمود شربتیان، حمیدرضا شکوهی، محمد شهباز علیزاده، صفرعلی طاهری، فرهاد عبداللّهی پور، سیف الله عزالدین، منصور فرزامی راد، کیومرث فرهادی بابادی، علی اکبر فلاح، داریوش قنبری، حسین قیومی، انوشیروان محسنی بندپی، اقبال محمدی، مهرداد مسعودی، میرزابابا مطهری نژاد، سیدمحمد نژاد الحسینی و محبوبه یزدی فر به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و امیرطاهرخانی، علی قمی اویلی، غلامحسین خورشیدی، جواد کاظمی، محمد عرب و صالح دلدم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. ضمنا آقایان مهدی عباسی، نوشاد عبادی، سید مجید حسینی و حسین سپهوند به عنوان اعضای اصلی هیات داوران و حسین قبادیان و حسین یزدی هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. پس از اعلام نتایج انتخابات شورای مرکزی، دکتر مصطفی کواکبیان هم با معرفی این شورا به مجمع کنگره حزب، با اکثریت آرا، برای ششمین بار به عنوان دبیر کل حزب مردم سالاری انتخاب شد.

کد مطلب: 20805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سهیلا
خیلی خوب است..اصلاح طلبان باید فعال در انتخابات باشند و در این میان کواکبیان بهترین گزینه است که محبوبیت مردمی بسیاری دارد.موفق باشید
هومن
بله البته به شرطی که حمایت ها همه جانبه و تا انتهای هدف باشد
بنده خدا
ولي به نظر من اگر اصلاح طلبان به اجماع نرسند روي آقاي كواكبيان يا شخص ديگري راي نخواهند آورد به نظر بنده بهترين گزينه آقاي خاتمي است ولي مشكل ايشان شوراي نگهبان است
مصطفی کیّالها
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کواکبیان یک اصلاح طلب واقعی می باشند و بهترین گزینه برای ریاست جمهوری هستند بنده از شنیدن خبر کاندیداتوری ایشان بسیار خوشحال شدم .