۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
اعضای کابينه در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند

از استخدام معلم جديد تا توزيع شيرخشک

اعضاي کابينه سيزدهم طبق برنامه هر هفته چهارشنبه‌ها با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
از استخدام معلم جديد تا توزيع شيرخشک
گروه سياسي: اعضاي کابينه سيزدهم طبق برنامه هر هفته چهارشنبه‌ها با حضور در حياط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد ابراهيم رئيسي در جلسه هيات دولت در بخشي از سخنانش از اقدامات انجام شده در روند پرداخت وام ازدواج قدرداني کرد و خواستار تلاش بيشتر بانک مرکزي براي تسريع در پرداخت وام افرادي که در صف دريافت تسهيلات قرار دارند، شد.
حضور ايران در درياي سرخ امنيت‌ساز است
امير سرتيپ محمدرضا آشتياني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به حضور ناوشکن البرز در درياي سرخ، تأکيد کرد: حضور ما در همه آب‌ها يک حضور امنيت‌ساز است و هيچ محدوديتي براي خود قائل نيستيم، به‌ويژه در اين منطقه که منطقه حساسي است، رصد کامل تحولات را انجام مي‌دهيم.
وي در پاسخ به پرسشي درباره حمايت ايران از انصار الله يمن، اظهار کرد: يمن قطعا مورد حمايت جمهوري اسلامي است و ما در همه ابعاد از آنان حمايت مي‌کنيم اما مستقل هستند و تصميماتي که مي‌گيرند را خودشان اتخاذ مي‌کنند. يمن کشوري پيشرو است که عليه نظام سلطه گام برمي‌دارد و هر کشوري در اين مسير باشد حتماً حمايت منطقه و کشورها را در پي دارد.
تکذيب خبر برداشت ليتيم از درياچه اروميه توسط چينيها از سوي وزير کشور
احمد وحيدي وزير کشور در واکنش به شايعه برداشت ليتيم از درياچه اروميه توسط چيني‌ها تصريح کرد: اينها شايعات است و چنين چيزي تاييد نمي‌شود.
وي در واکنش به هک اخير اطلاعات 20 ميليون کاربر اينترنتي تاکيد کرد: دستگاه‌هايي که موظفند با هک‌هاي سايبري برخورد و امنيت سايبري را دنبال کنند در اين زمينه مسئوليت دارند.چند دستگاه در اين موضوع درگير هستند هم افتا مسئوليت دارد و در حوزه‌هايي سازمان پدافند غيرعامل و وزارت ارتباطات و دستگاه‌هايي که مسئولند و البته دستورات لازم را مي‌دهند و راهنمايي‌هاي لازم را مي‌کنند. مهم اين است کساني که اين اطلاعات را دارند مطابق اين دستورالعمل‌ها خودشان را تقويت و ايمني اطلاعاتي که نزدشان است تامين کنند.
آثار قراردادهاي خارجي بر زندگي مردم آشکار ميشود
محمد مخبر معاون اول رئيس‌جمهوري نيز با اشاره به در پيش‌رو بودن سفر سيدابراهيم رئيسي به ترکيه، اظهار کرد: دولت خوشبختانه در زمينه ارتباط بين‌المللي تقريباً وضعيت کم‌نظيري را تجربه مي‌کند.
وي افزود: خوشبختانه توافقات، تفاهمات و مسائلي که در سفرهاي رئيس‌جمهوري به کشورهاي مختلف رخ داده - از بريکس گرفته تا اوراسيا و شانگهاي - تماما مديريت مي‌شود و بخش‌هاي زيادي از اين تفاهمات به قرارداد رسيده است که آثار اين قراردادها بر زندگي مردم نيز آشکار شود.
ورود پلاسما به عرصه پزشکي و درماني کشور
محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي نيز اظهار داشت: از ديروز فناوري پلاسما مبتني بر پزشکي هسته‌اي را وارد عرصه پزشکي و درماني کشور کرديم.
وي گفت: روز گذشته در استان البرز سمپوزيوم پزشکي اتمي برگزار کرديم. ويژگي آن همطراز بودن اين سمپوزيوم  با سمپوزيوم‌هاي مشابه کشورهاي پيش‌رو در فناوري‌هاي نوين، پلاسما را وارد پزشکي و درمان کرديم. وي ابراز خرسندي کرد: اين نشان مي‌دهد که يکي از يافته‌ها و فناوري‌هايي که در زنجيره فناوري‌هاي سازمان انرژي اتمي است، هم طراز با کشورهاي پيشرفته در اختيار مردم قرار گرفته است.
رئيسجمهور بعد از ترکيه به استان زنجان ميرود
محسن منصوري معاون اجرايي رئيس جمهوري از سفر دو روزه رئيسي به استان زنجان خبر داد و گفت: رئيس‌جمهوري بعد از بازگشت از سفر خارجي (ترکيه) در روزهاي جمعه و شنبه به استان زنجان سفر مي‌کند. در اين سفر بيش از 30 هزار ميليارد تومان از پروژه‌هاي عمراني و اقتصادي افتتاح و به بهره‌برداري مي‌رسد.
ايراد ما به حوزه نمايش خانگي محتوايي است
محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره نظارت بر فيلم و سريال‌هاي نمايش خانگي اظهار کرد: اين موضوع به زودي با سامانه بسياري خوبي تحت نظارت سازمان سينمايي در خواهد آمد. بخش سريال‌ها هم فعلا با توافقي که داشتيم در حال انجام شدن است تا توافق نهايي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اتفاق بيفتد.
وي تاکيد کرد: ما منتقد نمايشي هستيم که امروز از چهره خانواده و روابط خانوادگي و از خشونت و سياه‌نمايي در برخي از اين سريال‌هاست. ايراد ما محتوايي است و نه در خصوص اصل نمايش خانگي که به عنوان يک فرصت تلقي مي‌شود.
آزمون استخدامي آموزش و پرورش تا آخر سال برگزار ميشود
ميثم لطيفي رئيس سازمان اداري و استخدامي درباره آزمون استخدامي آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر تامين اعتبار صورت گيرد برنامه ما اين است که در اسفند و پيش از ماه مبارک رمضان آزمون استخدامي آموزش و پرورش را داشته باشيم. وي ادامه داد: خروجي ما در آموزش و پرورش به خاطر بازنشستگي چيزي در حدود 50 تا 60 هزار نفر است و به همين نسبت اگر بخواهيم شرايط موجود را حفظ کنيم بايد جذب داشته باشيم. بخشي از اين جذب را از طريق دانشگاه فرهنگيان که 30 هزار نفر امسال مجوز به اين دانشگاه داديم خواهيم داشت.
اينترنت دولتي تا 14 فروردين 1403 اعتبار دارد
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه بسته هديه اينترنت دولت براي شهرونداني که شماره خود را در پنجره ملي خدمات هوشمند دولت ثبت کردند، از امروز فعال مي‌شود، ‌افزود: 12 گيگ اينترنت داخلي يا معادل 5 گيگ اينترنت بين‌المللي بر روي شماره ثبت شده متقاضيان، فعال مي‌شود.
وي هفته آينده را حداکثر زمان ثبت‌نام اينترنت رايگان دولتي اعلام کرد و گفت: مردم فرصت دارند تا 14 فروردين 1403 از هديه اينترنتي دولت استفاده کنند.
ويروس جديد تنفسي در ايران شناسايي نشده است
بهرام عين‌اللهي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت توزيع شير خشک در کشور، اظهار کرد: نياز ما به شير خشک در کشور ماهي پنج ميليون قوطي است. ماه پيش 12 ميليون قوطي شير خشک توزيع کرديم. بنابراين امروز بيش از نيازمان در حال توزيع شير خشک هستيم.
وي در پاسخ به پرسشي درباره شناسايي ويروس تنفسي جديد در ايران که در چين و آمريکا شيوع يافته، اعلام کرد: هنوز ويروسي در کشور ما شناسايي نشده است.
واکنش رئيس سازمان برنامه و بودجه به احتمال افزايش قيمت سوخت
داود منظور رئيس سازمان برنامه و بودجه  درباره احتمال افزايش قيمت سوخت اظهار کرد: افزايش قيمت سوخت بايد در منابع هدفمندسازي يارانه‌ها پيش‌بيني شود.
وي افزود: آنچه که الان در منابع هدفمندي پيش‌بيني کرديم اين است که سرجمع منابع هدفمندي حدود 10 درصد افزايش پيدا مي‌کند اما تصميمي درباره ترکيب 10 درصد نگرفتيم که بايد رايزني شود.
بيش 2500 اتوبوس برقي خريداري کرديم
عليرضا زاکاني شهردار تهران درباره وظايف شهرداري تهران درحوزه قانون هواي پاک گفت: ما حدود شش وظيفه دراين رابطه داشتيم که همه وظايفمان را به خوبي انجام داده ايم.در حوزه برقي سازي تهران، خريد ناوگان، زيرساخت‌هاي شهري و ... قراردادهاي داخلي و خارجي مان فراتر از تصور بوده است.
وي در پاسخ به اين سوال که چه تعداد اتوبوس خريداري شده است، گفت: ما 4 هزار و 694 اتوبوس خريداري کرديم که 2500 اتوبوس داخيلي و 2094 اتوبوس خارجي است و از اين رقم 2694 اتوبوس برقي است که در گذشته سابقه نداشته است.
نقدينگي در 9ماهه اول 1402 به 26 رسيده است
احسان خاندوزي وزير اقتصاد درباره عوامل موثر در رشد نقدينگي در کشور توضيح داد: آنچه در نظريات اقتصادي مهم است رابطه تورم با نقدينگي است و اساتيد اقتصاد اطلاع دارند که نظريات متعددي وجود دارد مبني براينکه نقدينگي با چه فاصله و ضريبي در ميان مدت و بلند مدت بر تورم کشور‌ها نشان خواهد داد.
وي افزود: متاسفانه در کشور ما هم به دليل کم انضباطي‌هاي پولي و مالي که در گذشته وجود داشته است با رشد افسار گسيخته نقدينگي مواجه شديم که اين عدد از 39 در سال 1400 به 31 در سال 1401 و 26 در 9 ماهه اول سال 1402 در جهت انضباط بخشي کاهش پيدا کرده است.
اولين تاثير رونق گردشگري بر اشتغال است
عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي درباره انتقادات به نحوه فعاليتش در کشور اظهارکرد: متوجه نيستند گردشگري شغل درست مي‌کند. ما بايد ابتدا در نگاه مسئولان نسبت به گردشگري تحول ايجاد کنيم. برخي روحانيون را بايد توجيه کنيم.
روحانيون بزرگترين خدمتي که مي‌توانند به ما کنند اين است در مساجد را باز کنند. 870 مسجد و 480 بقاع متبرکه در مسير گردشگري داريم. مساله من اين است که در مسجد را باز کنند تا مردم از سرويس بهداشتي استفاده کنند و نماز بخوانند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: گردشکر نجس نيست و عين پاکي و طهارت براي جمهوري اسلامي است. هنوز کار داريم براي رفع موانع گردشگري. کارهاي زيادي شده است تا گردشگري در کشور تکان بخورد و پايدار بماند.
کد مطلب: 209271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *