۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱
دعوای اصولگرايان بالا گرفت

خودزنی صداوسيما برای نجات رسايی

با اينکه همه تصور مي‌کردند که دعواهاي اصولگرايان که از چند ماه قبل از انتخابات مجلس آغاز شده بود، جنگي زرگري است اما بعد از اتمام انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري اين دعوا همچنان با حضور حميد رسايي عضو تندرو و از پايه گذاران جبهه پايداري و عضو شريان امروز با بخش‌هاي ديگر مجموعه جناح اصولگرا برسر توصيف وي از سردار سليماني به عنوان ابوموسي اشعري، بالا گرفته است.
خودزنی صداوسيما برای نجات رسايی
گروه سياسي: با اينکه همه تصور مي‌کردند که دعواهاي اصولگرايان که از چند ماه قبل از انتخابات مجلس آغاز شده بود، جنگي زرگري است اما بعد از اتمام انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري اين دعوا همچنان با حضور حميد رسايي عضو تندرو و از پايه گذاران جبهه پايداري و عضو شريان امروز با بخش‌هاي ديگر مجموعه جناح اصولگرا برسر توصيف وي از سردار سليماني به عنوان ابوموسي اشعري، بالا گرفته است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اما رهبر معطم انقلاب روز پنجشنبه در ديدار با نمايندگان دوره پنجم خبرگان به نمايندگان جديد مجلس توصيه و هشدار دادند که با دعواهاي سياسي کام مردم و فضاي سياسي کشور را تلخ نکنند.
تسنيم اما در گزارشي که نشان از عمق اختلاف ميان جريان اصولگرا در کشور دارد، آورده است: صداوسيما براي تطهير حميد رسايي از بداخلاقي، برنامه عجيب و غريبي را روي آنتن برد که خود همين برنامه هم مصداق تخطي از تذکر عمومي رهبر معظم انقلاب بود.
فرمايشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي خبرگان درباره‌ي منتخبان مجلس جديد با اقبال و توجه بسيار مخاطبان در فضاي حقيقي و نيز فضاي مجازي مواجه شد. ايشان فرمودند:»منتخبان مجلس(شوراي اسلامي) جديد مراقبت کنند و نگذارند شيريني تشکيل مجلس در کام مردم و فضاي سياسي باطراوت کشور تلخ شود، ضمن اينکه اگر مجلس دچار عوا و ستيزه و مقابله و جبهه‌بندي‌هاي گوناگون شود، از کار اصلي خود باز مي‌ماند».
حميد رسايي براي خيلي‌ها اولين فردي بود که به عنوان دست‌کم يکي از مصاديق تذکر رهبر معظم انقلاب به ذهن مي‌آمد. و به همين دليل، اقدام شب گذشته صداوسيما، بسياري از مخاطبانش را شگفت‌زده و شوکه کرد. برنامه گفتگوي ويژه خبري، خودِ حميد رسايي، يعني يکي از مصاديق اصلي بداخلاقي و ستيزه‌جويي دشمن‌شادکن را به عنوان ميهمان ويژه براي تبيين بيانات رهبر معظم انقلاب به استوديو آورده بود! اين اقدام از سوي صداوسيمايي که بعضي مسولان ارشد آن جزو همفکران رسايي محسوب مي‌شوند، مشخصاً اينطور تحليل شد که اين رسانه قصد دارد رسايي را در افکار عمومي نجات دهد. برخي هم در اين بين در فضاي مجازي نوشته بودند که رکورد سرعت تذکر رهبر انقلاب شکسته شده؛ به اين معنا که بعضي از اين منتخبان، فقط چند روز بعد از انتخابات و در حالي که هنوز ماه‌ها به تشکيل مجلس جديد مانده، در همين ابتدا تذکر شديد اخلاقي دريافت کرده‌اند.
اما موضوع فقط به تطهير رسايي منحصر نماند بلکه صداوسيما عملاً به يک عمليات بسيار عجيب عليه بيانات رهبر معظم انقلاب روي آورد و خودِ همين برنامه را هم به ميداني براي بداخلاقي و ستيزه‌جويي تبديل کرد. اتفاقي که اين بار هم با واکنشهاي منفي و تعجب شديد برخي از کاربران فضاي مجازي قرار گرفت.
مجري اين برنامه برخلاف روال مجريان صداوسيما که در بحث‌ها و مناظرات تلويزيوني اشخاص را از نام بردن افراد نهي مي‌کردند، اين بار با تهييج حميد رسايي بارها از او ميخواست که با نام بردن از افراد، رويکرد مقابله و نزاع با آنان را در پيش بگيرد.
در يکي از مقاطع اين برنامه، حميد رسايي که ويژگي اصلي شخصيت او را در سياست اقدامات سلبي و نزاع با اين و آن تشکيل مي‌دهد، در يک مظلوم نمايي عجيب براي فرار و توجيه بداخلاقي‌ها، ديگران و بويژه بعضي رسانه‌ها را متهم کرد که درباره او انتقادات ناروايي مطرح کرده‌اند.
اگرچه او ابتدا نام نياورد، اما با پرسشهاي خلاف روال و مکرر مجري مبني بر اينکه «نام ببريد نام ببريد چرا نام نمي‌بريد»، گفت که خبرگزاري تسنيم و روزنامه جوان اين کار را کرده‌اند. اين ادعاي رسايي مشخصاً براي هر مخاطبي که واقعا مسايل را دنبال کرده باشد، مصداق يک دروغ بود. اگر تسنيم و روزنامه جوان طي روزهاي گذشته نقدي به رسايي نوشته‌اند در واقع همين بداخلاقيها و جنگ و سيتزهاي او را نکوهش کرده‌اند؛ نه آنکه خود از پيش وارد اين ماجرا شوند.
برخي اينچنين تحليل مي‌کنند که اقدام غيرحرفه‌اي مجري و پيش بردن برنامه در مسيري کاملاً تقابل آميز با تذکر رهبر معظم انقلاب نمي‌تواند انتخابي توسط خود مجري باشد بلکه احتمالاً بايد به پشت صحنه اين برنامه و رفقاي رسايي در رسانه ملي برگردد؛ هر چه باشد، يعني چه صداوسيما در کنترل چنين برنامه‌اي ناکام باشد و چه برخي مسولان ارشدش پشت صحنه ماجرا بوده باشند، چيزي از اصل موضوع و برآيند و خروجي آن کم نمي‌کند.
سايي روز گذشته  هم توئيتي منتشر کرد که مضمون آن اتهام مشخص به يک نهاد انقلابي مبني بر دخالت در انتخابات ادوار گذشته بود. او در توئيتي دوپهلو نوشت که از مسئولان سپاه (سردار سلامي و سردار نقدي و رئيس اطلاعات سپاه) سپاسگزارم که در «انتخابات اين دوره» اجازه دخالت اين نهاد در انتخابات را ندادند؛ معناي ضمني اين حرف اتهام به سپاه مبني بر دخالت در ادوار گذشته است و قاعدتاً مسئولان اين نهاد انقلابي پيگير اتهام صورت گرفته هم خواهند بود.
کد مطلب: 212986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *