; ?>; ?> ارزیابی رای دادن و رای ندادن اصولگرایان به احمدی نژاد - مردم سالاری آنلاين
۳
۳
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳
پایگاه خبری فریادگر بررسی می کند:

ارزیابی رای دادن و رای ندادن اصولگرایان به احمدی نژاد

ارزیابی رای دادن و رای ندادن اصولگرایان به احمدی نژاد
توجیهات چهره های وابسته به جریان اصولگرا درباره رای به احمدی نژاد و استفاده سیاسی و تبلیغاتی از آن علیه رقبا- حتی رقبای اصولگرا- هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر اظهارنظرهای اخیر چهره های جریان اصولگرا درباره رای به احمدی نژاد حتی پایگاه اجتماعی این جریان را هم گیج کرده است. برخی از این چهره ها مثل قالیباف بر خلاف آنچه قبلا نشان داده بودند، می گویند به احمدی نژاد رای داده اند. برخی از آنها مثل بادامچیان می گویند از سر اظطرار رای داده اند در حالی که قبلا سپر محکمی دربرابر انتقاد از احمدی نژاد بودند و اشاره می کردند رای به احمدی نژاد از سر ارادت به ارزشهاست. برخی دیگر مثل آقای عسگراولادی می گویند یادشان نیست به چه کسی رای دادند وبرخی هم مثل آقای پورمحمدی از بیخ وبن منکر ارتباط حسنه با احمدی نژاد می شوند و می گویند از اول هم با وی مخالف بودند و در دو انتخابات ۸۴ و در ۸۸ به وی رای نداده اند ولو آنکه در کابینه احمدی نژاد پست هم گرفته باشند و...
به اظهار نظر برخی از این چهره ها توجه کنید:
محمد باقر قالیباف: علیرغم انتقاداتم به عملکرد دولت نهم، رای من در انتخابات سال ۸۸ احمدی‌نژاد بود.
عسگراولادی: سال ۸۴ ما در دور اول آقای لاریجانی را قبول داشتیم و به ایشان رای دادیم اما در دور دوم کارها جور دیگری شد و نظر ما در موتلفه بین آقای هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی‌نژاد این بود که ما هردو را صالح بشماریم و هر کس به هر کدام رسید، رای بدهد؛ خودم به خاطر ندارم که به هاشمی رفسنجانی رای دادم یا به آقای احمدی‌نژاد.
مصطفی پورمحمدی: در سال ۸۸ به احمدی نژاد رای ندادم و عملکرد او را قبول نداشتم است و در سال ۸۴ هم احمدی نژاد کاندیدای ما نبود.
محمدرضا باهنر: در انتخابات ۸۸ به احمدی‌نژاد رای نداده‌ام. در سال ۸۸ من در میان نامزدهای ریاست جمهوری فرد اصلحی را ندیدم، اما رای خود را به محسن رضایی دادم. در سال ۸۴ نیز به خاطر اینکه رئیس ستاد انتخابات لاریجانی بودم، باز به احمدی نژاد رای ندادم.
احمد توکلی: من سال ۸۴ خودم کاندیدا بودم که به خاطر مصالح به نفع آقای قالیباف کنار کشیدم اما در مرحله دوم احمدی نژاد را به هاشمی ترجیح دادم...در سخنرانی اردیبهشت ۸۸ استدلال کردم که موسوی و احمدی نژاد هر دو شبیه هم هستند...ولی گفتم اضطرارا ممکن است به احمدی نژاد رای دهم.
اسدالله بادامچیان: آقاي احمدي‌نژاد در سال ۸۴ نامزد تيپ ماها نبود. در سال ۸۸ که از آقاي احمدي‌نژاد حمايت کرديم. تکليف شرعي‌مان بود. آقاي احمدي‌نژاد هيچ چيزي به موتلفه نداده است.
غلامعلی حدادعادل: من در ۱۵ خرداد
آیا اصولگرایان فکرمی کنند با این نوع اظهار نظرها و ترفندهای تبلیغاتی می توانند از رای به احمدی نژاد و نتایج مدیریت دولت های نهم و دهم شانه خالی کنند؟ آیا این اظهارنظرها مرهمی بر دردهای امروز جامعه است؟
۸۸ اعلام کردم که به احمدی نژاد رأی دادم. موضوع سر این بود که به خاطر موسوی به احمدی نژاد رأی دادم.
برخی پرسش ها درباره این اظهارنظرهای عجیب عبارت است از:
• آقای قالیباف اگر به احمدی نژاد رای داده اید پس چرا در انتخابات ۸۸ رسانه های منتسب به شما بیشترین حجم انتقاد را به احمدی نژاد داشتند؟ آیا اظهار نظر امروز شما به این دلیل نیست که مثلا پیام دهید من برخلاف سایر اصولگرایان که رایشان به احمدی نژاد را حاشا می کنند، راستگوترم؟ و بقیه اصولگرایان رقیب مثل پورمحمدی و موتلفه ای ها با مردم صادق نیستند؟
• واقعا اقای عسگراولادی فراموش کرده در سال های ۸۴ و ۸۸ به چه کسی رای داده است؟ مردم عادی هم رای ۳۰ سال پیششان را فراموش نمی کنند چه برسد به آقای عسگراولادی. آقای عسگراولادی واقعیت ماجرا چیست؟
• آقای پورمحمدی به احمدی نژاد رای نداده اما در کابینه اش وزیر کشور بوده است.آقای پورمحمدی فکر نمی کنید پایگاه اجتماعی اصولگرا از شما می پرسد چرا شما که با احمدی نژاد آنقدر مشکل داشتید، تا روز حضور در قدرت و نشستن بر منصب دولتی با او همراهی کردید؟ آیا با این رفتار می توان به شما برای پست های سیاسی حساس تر اعتماد کرد؟
• آقای باهنر شما هم مثل آقای پورمحمدی به احمدی نژاد رای نداده اید پس چرا در تعریف از عملکرد دولت به ویژه دولت نهم گوی سبقت را از همه ربودید؟ چرا در مجلس به نفع دولت لابی کردید؟ چرا می گفتید دولت در خدمت به مردم سر از پا نمی شناسد؟ چرا آقای باهنر؟
• آقای توکلی شما که بعنوان یک اصولگرای عاقل، صادق و اقتصاددان شناخته می شوید. شما چرا؟ چرا درباره خطر مدیریت دولت بر آینده سیاسی کشور به مردم اطلاع کافی ندادید؟ چرا مانع رای مردم به وی نشدید؟ چرا رای مردم را به سمت یک کاندیدای اصولگرای دیگر هدایت نکردید؟ آقای توکلی از شما انتظار خیلی بیشتری وجود داشت و دارد چرا که شما مثل خیلی دیگر از مدعیان اصول وارزش فقط ادعای آن را ندارید.
• آقای بادامچیان کدام تکلیف شرعی بالاتر از حساس بودن به سرنوشت زندگی و معیشت مردم؟
• آقای حدادعادل؛ تا کی قرار است، چرخ سیاست ممکلت به ویژه در امور حساسی چون انتخاب رئیس جمهوربر محور همراهی با معاویه از بغض علی بچرخد؟ آیا چرخش سیاست بر این محور درسال های ۸۴ و ۸۸ ما را به اینجایی که امروز قرار داریم، سوق نداده است؟ آیا شما از وضع فعلی ممکلت راضی هستید؟
آیا اصولگرایان فکرمی کنند با این نوع اظهار نظرها و ترفندهای تبلیغاتی می توانند از رای به احمدی نژاد و نتایج مدیریت دولت های نهم و دهم شانه خالی کنند؟ ایا این اظهارنظرها مرهمی بر دردهای امروز جامعه است؟
کد مطلب: 29337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


به نظر من این آقایون عین خیالشون هم نیست که چی برای مردم مهمه.
زهرا کمالی
سوالات بسیار خوب و بجایی بود ، مرسی ... واقعاً اینها کی می خواهند به این همه اشتباهاتشان اعتراف کنن ؟ .. ای کاش می شد در محکمه ای این مدافعین دیروز و منتقدین رنگ عوض کرده امروز را به نقد کشید ... امیدوارم مردم در انتخابات امسال ، جواب اینها را بدهند
سلام... گيريم كه سوالات خوبه اما كو گوش شنوا و وجدان بيدار براي جوابگويي بابا گروني مردم رو كشت با چي مي خوان اين همه بي كفايتي رو ماست مال كنن