۲۱
۶
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶
شباهتها و تفاوتهاي جليلي و احمدي‌نژاد

"بگم بگم" هاي جليلي هم آغاز شد

برخی معتقدند رفتار سیاسی جلیلی شبیه احمدی نژاد است
برخی معتقدند رفتار سیاسی جلیلی شبیه احمدی نژاد است
به نظر مي رسد سعيد جليلي همان احمدي‌نژاد است اما مهره احمدي‌نژاد نيست. يعني بر خلاف غالب نظرات ناظران كه مدعي هستند كانديداي دولت در انتخابات آتي در غياب رحيم مشايي، جليلي است اينگونه به نظر مي آيد كه دولت در اين انتخابات دستانش خالي مانده است. در واقع پاستورنشينان اين روزها يك راه حل دارند و آن اينكه سعي کنند تا حد امكان خود را به يكي از كانديداهاي اصولگرا بچسبانند و اين كانديدا مي‌تواند جليلي باشد. زيرا رفتار سياسي دبير شوراي امنيت ملي بسيار به رئيس دولت شبيه است. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، دولتي‌ها نيك مي‌دانند رحيم مشايي امكان بازگشت به انتخابات ندارد همانطور كه هاشمي نمي‌تواند، بنابراين براي اينكه احمدي‌نژاد و اعوان و انصارش در آينده دچار انسداد سياسي نشوند يك راه بيشتر مقابل خود نمي‌بينند. اين درست كه اين راه چندان خوشايند تيم دولت نيست اما از يك بن بست سياسي بهتر مي‌تواند باشد.
تفاوت هاي جليلي و احمدي نژاد
اما در مورد سعيد جليلي به نظر مي رسد كه اولين تبليغ تلويزيوني او در صداوسيما به خوبي هويت سياسي وي را مشخص نمود. همانطور كه در ابتدا آمد جليلي همان احمدي‌نژاد است اما تفاوت‌هايي نيز دارد. اولين تفاوت اينجاست كه برخلاف احمدي‌نژاد، سعيد جليلي از قدرت بيان پاييني برخوردار است و صراحت لهجه ندارد. دومين و مهمترين تفاوت در اين است كه جليلي نسبت به احمدي‌نژاد مدرن‌تر است و تلاش مي‌كند مثل رئيس دولت آنچنان عوامانه سخن نگويد.
شباهت هاي رييس و دبير
اما در خصوص شباهتها بايد گفت جليلي و احمد‌ي‌نژاد هر دو براي فرار از ضعف‌ها و كاستي‌ها صرفا كلي گويي مي‌كنند. يعني احمدي‌نژاد با علم به اينكه با ريز شدن در مسائل ناكارمدي دولت‌اش هويدا مي‌شود سعي مي کند با كلي گويي فرار روبه جلو كند. در مورد جليلي نيز به خوبي مشخص بود او برنامه روشن و مشخصي براي رفع مشكلات ندارد و بنابراين تلاش مي‌كرد فقط كليات را بگويد كه هر كس اين توانايي را دارد. دومين شباهت در اين است كه هر دو شعار محور هستند. نطق تلويزيوني سعيد جليلي سرشار از شعارهايي بود كه ۸ سال پيش احمدي‌نژاد هم اين‌ شعار ها را خيلي بهتر و صريح‌تر بيان مي‌كرد. سومين و مهمترين شباهت جليلي و احمدي‌نژاد سلوك مديريتي و سياسي اين دو مي‌باشد. كسانيكه حضور تلويزيون جليلي را مشاهده كردند به اين نكته اذعان دارند كه وي شمه اي از "بگم بگم‌"‌هاي احمدي‌نژاد را به نمايش گذاشت. او در تلويزيون از ليستي سخن گفت كه جزو بدهكاران بانكي هستند و سرمايه عظيمي را در اختيار گرفته‌اند اما به بانك‌ها برگشت نمي‌دهند. يعني همان ليستي كه زماني احمدي‌نژاد در مجلس هفتم از آن سخن مي‌گفت اما به توصيه دوستان شفيق آن را ارائه نمي‌داد. سعيد جليلي در بخشي از سخنان خود در شبكه دو گفت: " رقم معوقات بانكي ۷۰ هزار ميليارد تومان است كه طبق بررسي در دبيرخانه به اين نتيجه رسيديم كه ۴/۱۱ (يازده و چهار دهم ) ميليارد آن دست ۲۳ نفر است كه فقط شش نفر اول ۳ هزار و هفتصد ميليارد تومان در اختيار دارند كه اين رقم بيشتر از يارانه‌اي است كه در يك ماه به ۷۰ ميليون ايراني داده مي‌شود." وي در ادامه مي‌گويد: « اين شش نفر با اين ميزان، داراي كار توليدي هم نيستند به طوري كه از ۵۲ شركتي كه به نام آن‌ها ثبت است فقط يك شركت عنوان توليدي داشته است.»احمدي‌نژاد نيز در تبليغات خود ۸ سال پيش چنين سخن مي‌گفت و بارها تاكيد مي‌كرد كه يك عده‌اي «آمده‌اند، خورده‌اند و برده‌اند.» وي همچنين پس از آنكه به پاستور رسيد در جلسه علني مجلس ۱۸/۸/۸۴ خطاب به رئيس مجلس گفت:«فهرست بلندي از كساني كه به بيت‌المال دست اندازي كرده‌اند را در اختيار دارم، مي‌خواستم به اين فهرست اشاره كنم ولي برخي دوستان شفيق گفتند كه از اين بگذر و كار خود را انجام بده.» به نظر مي رسد روز شنبه آغاز بگم بگم هاي جليلي بود.
کد مطلب: 31388
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سعید
یک مورد رو میخواستم بگم که در نظر داشته باشید اینکه کاندیدای مخفی دولت داره کم کم خودش رو لو میده و کاملا عیان شده که کاندیدای دولت جلیلی هست. اما از طرفی با توجه به اینکه هنوز توده ای از مردم روستایی یا عوام هنوز تابع احمدی نژاد هستند و او رو محبوب میدونن و حتی جایی بود که میگفتن چون مشایی نماینده احمدی نژاد هست پس به اون رای میدیم لذا این امر باید مد نظر باشه که افرادی که هنوز احمدی نژاد براشون محبوب هست اگر بدونن که جلیلی نماینده احمدی نژاده فلذا به همین دلیل بهش رای میدن لذا باید جنبه های منفی در خصلت های احمدی نژاد که در جلیلی هم دیده میشه یا اینک جلیلی با جریان فتنه اختلافی نداره مورد بحث قرار بگیره البته باید روش های که بتوان مردم عوام و روستایی رو از این درک غلط بیرون آورد اندیشیده بشه. امیدوارم موفق باشید.
به گفته آقای باهنر اگر احمدی نژاد لیستی از مفسدین رو داره باید حتما اعلام کنه و در صورت پنهان کاری حتی مجرم شناخته میشه این امر در مورد جلیلی هم باید مورد توجه باشه
متشکر
سعید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جریان فتنه نه، اشتباه نوشتم منظورم جریان انحرافی بود
Iran, Islamic Republic of
تیتر روز 25 خردادت دیدنیه فریادگر...اونروزی که نیروی جوان انقلابی رویس جمهور ملت شده...
در این حسادت بسوز...موندی چیکار کنی داری جلیلی رو نسبت میدی به تیم احمدی نژاد...چاره ای هم نداری!!
خدا به صراط المستقیم هدایتمون کنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
صبر کنید ادامه سناریوی احمدی نژاد رو ملاحظه خواهید کرد.
1
سلام
مطلبتون به نظر مغرضانه میاد!
عباس معین فر
چرا میخوای به دیگران به قبولانی که جلیلی کاندیدای دولت است دروغ گفتن برخلاف اخلاق نیست البته تاحا دلارها رسیده باید هم اخلاقو بگذارین کنار
بردیا
شماها هم که فقط همین رو بلدین که تا کسی یه نظری بر خلاف شما ارائه کرد ، ببندینش به دلار و این حرفها ... این آقای جلیلی تا حالا هیچ حضوری تو سیاست داخلی نداشت و سرش فقط گرم مذاکره بود ، هیچ فعالیت و اظهارنظر سیاسی تا حالا در مورد مشکلات جامعه نداشت ، حالا یهو اومده داره همون حرفهای احمدی نژاد رو با یه مدل دیگه میگه ، جز اینه که آدم خودشه !
مدافع
عزیز من برو اطلاعاتتو کامل کن بعد نظر بده.
تمام بحران های داخلی از جمله فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و.... همه به شورای عالی امنیت میاد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بابا دیگه مردم هوشیارند و کلاه سرشون نمیره و پای صندوق رای نمیریم به هیچ وجه چون تا حالا هیچکاری واسه ملت مظلوم ایران صورت نگرفته
مدافع
اینکه داری از اینترنت استفاده می کنی
یکی از خدماته!
انصاف هم چیز خوبیه!
مه
Iran, Islamic Republic of
در کشورهایی که مشکلات اقتصادی را توانسته اند حل کنند ؛ رییس جمهور اقتصاد دان و مدیر بوده است. نمی دانم کسی که نه تنها مدیر و نه تنها اقتصاد دان نیست و حتی کار اجرایی هم نکرده چه طور تصمیم گرفته رییس شود از نوع جمهورش.
علی
اقا حرفا میزنید!
دولت احمدی نژاد دولت مستضعفین بود
تمام ظلمی که به مستضعفین و روستاییان شده بود رو دکتر درست کرد توی این 4 سال.همش نمیشه که مردم تهران بخورن که.به نظر من دولت احمدی نژاد تمام نمیشه چون حق تمام نمیشه
وقتی اسم مجرمین رو افشا میکنه میگن چرا کرد و اگه نکنه میگید مجرمه
kourosh
United States
حواسمان باشد که کماکان شعار های پوپولیستی و عوام فریبانه در نزد طبقه ای از جامعه خریدار دارد.
. آقای جلیلی نیز به این مهم واقف هستند.
محمود
United States
کسانی که در فضای مجازی از جلیلی دفاع می کنند.(البته نه همه)تیمی هستند که دارند فضای کشور را برای ورود ایشان آماده می کنند.
بنده تا حالا شخصی رو که به جلیلی بخواهد رای بدهد از نزدیک زیارت نکردم که ازش بپرسم چرا آخه؟!!!!
آقای جلیلی به هیچ عنوان پایگاه مردمی ندارند به هیچ عنوان.
یه حقیقت جو
احمدی نژاد کم به انقلاب و ایران خدمت نکرده.
پولی که جیب آقا مهدی ها می رفت رو برکردوند به جیب مردم
سهام عدالت و سفرهای استانیش فراموش نشده مثل دولت های قبلی برا تهرانی ها کار نکرد . این دور از انصافه که خدماتشو به پای اشتباهاش بکشیم.
آخر دولتش یکم سست کاری کرد. اما اگه برگدیم عقب مطمئن همچنان احمدی نژاد خیلی بهتر از دیگران بود
بعضی از دوستان گفتند جلیلی پایگاه مردمی نداره
باید بگم برعکس حامیان جلیلی مردمند. شما در جو نماینده اصلاحاتی ندیدی! کسی که پایگاه مردمی نداره و یا از اون کسایی که خوردند و بردند نماینده اصلاحاته
طاها
جالبه حرفای شما خیلی شبیه حرفای دشمنان ایرانه مخصوصا ایده پردازی هاتون در مورد دکتر جلیلی...................
دانشجوی فلسفه علم شریف
Iran, Islamic Republic of
لطفا مردم را اینقدر به سطحی نگری سوق ندهید. این کل استدلال شماست: «چون جلیلی اسمی از معوقات70هزار میلیاردی آورد و احمدی نژاد هم اسمی از این معوقات آورده بود، پس جلیلی کاندیدای مورد نظر احمدی نژاد است»!!!
یا «چون احمدی نژاد ساده زیست بود جلیلی هم ساده زیست است، پس جلیلی کاندیدای احمدی نژاد است»
«هرگردی گردو نیست»
کوروش
United States
ببین برادر به این علت ها که گفتی کنار اما ایشون تا به حال (92/6/3) به هیچ عنوان دولت قبلی رو نقد نکرده اند.
حالا همه ی اینها به کنار...
مگر احمدی نژاد باعث عقب ماندگی مملکت در همه ی عرصه ها نشد؟؟؟
اینو من نمی گم اساتید می گن.
مگر احمدی نژاداصول گرا نبود؟؟
مگر جلیلی اصول گرا از جنس احمدی نژاد نیست؟؟
پس یعنی ادامه روی سیاستهای احمدی نژاد که این اصلا واسه مملکت خوب نیست.
اینکه عملکرد یک دولت رو در صورتی که رییس آن دولت حضور ندارد تا از خود دفاع کند محکوم کنی هنر نیست.
سیدجواد
سلام دوست من، از عنوان متن شما میشه فهمید که مغرضانه و از روی تعصب نوشته شده! اعلام بدون اسم اینکه کسانی هستن که دارن از بیت المال میخورن ذاتا اشتباه و عیب نیست!
دوم اینکه ظاهرا اطلاعات هم کمه! آخه آقای احمدی نژاد یک لیست 170نفری تا الان به قوه قضاییه داده از مفسدان اقتصادی!!
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه